Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163465

Topicstarter
Mijn canon printer IP7250 print geen zwart meer. Een search op het forum leverde mij geen oplossing op.

Had al eerder problemen met alle kleuren, maar met goed schoonmaken van de printerkop. Loshalen, weken etc. werken de kleuren wel. Bij de testprint worden alle keluren geprint behalve PGBK, in die kolom staat helemaal niets. Moest een naaipatroon printen en daarbij worden de afbeeldingen en N.B. het patroon (in zwart) wel geprint, maar niet de bijbehorende tekst. In Word een aantal teksten gezet in verschillende kleuren. Ook in zwart en dat wordt wel geprint. Diverse keren dieptereiniging gedaan met alle verschillende keuzes zoals bijv. alleen PGBK maar niets helpt meer. Ook een nieuwe 550 XL PGBK cartridge erin gedaan en wederom Noppes.
Dus als iemand een goede tip heeft ??

P.S. Nog een keer in Word geprobeerd, maar NU geen zwart, alleen de kleuren worden geprint.

...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163465 op 11-10-2019 15:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Toevallig heb ik net afgelopen weekend geprobeerd een soortgelijke storing op te lossen. Bij mij doet PGBK het wel, maar sproeit ie 'scheef'. resultaat: verticale lijnen komen er golvend uit. Wat ik inmiddels geprobeerd en geleerd heb:

- PGBK is een pigment-inkt, en heeft daardoor sneller last van verstopping.
- het gebruik van PGBK schijnt te omzeilen te zijn door als papiersoort 'hoge-resolutiepapier' te selecteren in het settingsmenu. (nog niet getest)
- encoderstrip schoongemaakt en binnenin de vervuilde deeltjes gedemonteerd en schoongespoeld. Onder de rustpositie van de carrier zitten poreuze deeltjes die bij mij vol inkt zaten, evenals de afstrijkrubbers erboven. Mijn vermoeden is dat dat het ingebouwde reinigingssysteem is.
- tot drie keer toe geprobeerd door te spoelen zonder merkbaar resultaat. Afgezien van een kliederzooi in de keuken dan.
- toen nog steeds geen resultaat, doorgespoeld met heet water en met een injectiespuit en siliconenslang de kop onder druk doorgespoten. Iets beter hierna, maar een barcode printen is nog steeds een kansloze missie.

Bij mij dus nog steeds niet opgelost, en ik hoop eigenlijk niet de tuinslangmethode te hoeven toepassen (zijn youtube filmpjes van). In plaats daarvan wil ik nog uitzoeken of er chemische middelen zijn die inktresidu op kunnen lossen zonder de kop/spuitopening te beschadigen. Als jij inmiddels een oplossing heb hoor ik dat graag!

[ Voor 7% gewijzigd door 10Cage op 24-10-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1367114

hetzelfde probleem , geen BK wel kleur. hij haalt zijn zwart (paars) wit nu uit de kleuren doos.
printkop gewisseld met de kop van een gelijke printer en met de printkop uit de printer van mijn collega maar
nog steeds de zelfde fout.
printer is gekocht 4 dec.2019.
ik vertrouw Canon voor geen stuiver aangezien ze in de printer kijken via hun exe programma.
drie jaar geleden kocht ik een ip4700 en een week later dezelfde voor op de zaak.
na 2 jaar begaf mijn printer het en...nee maar ,precies 1 week later de printer op de zaak.
volgens mij gebruiken ze een trojan software die iets uit schakelt na een bepaalde tijd,
bij de nieuwe printer checken ze waarschijnlijk of je wel canon cartridges gebruikt!
wie heeft hier ervaring mee?
mijn advies is hou Canon uit je computer en download alleen het hoognodige voor het gebruik van je printer. :(