Toon posts:

WATERKOELING TIP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai folks, >:)

Mocht je het water koel willen houden van je watercooler?....gooi dan af en toe een diepvries- koelelement in je water!
Dit werkt als een speer uren achtereen!...
Hoe meer koel elementen des te beter het werkt en langer natuurlijk!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Een paar ijsblokjes werkt ook gewoon als een speer hoor >:)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:28
je kan ook je water in zo'n mini ijskast zetten

Verwijderd

Makkelijk ja, als je een gesloten systeem hebt!

Trouwens aan te raden met dit weer, een gesloten systeem...

• Felicia
  • Nu online
Op dinsdag 31 juli 2001 09:25 schreef d3ranged het volgende:
Makkelijk ja, als je een gesloten systeem hebt!

Trouwens aan te raden met dit weer, een gesloten systeem...
Ik denk dat mijn computer doorbrand als ik de normale ventilator er niet op zet met deze temperaturen zeg ... alleen de waterkoeler moet ik nog bouwen >:)

Verwijderd

Ik bedoelde dus dat je dan een probleem hebt...

Ik heb een gesloten circuit, en kan dus geen ijs toevoegen ofzo...

Maar met dit weer heb ik geen probleem hoor... AMD 1.33@1.55 en dan 47C stressed... en dat ZONDER actieve koeling (dus geen vent op de radiator...)

• Felicia
  • Nu online
En is de radiator dus binnen of buiten de kast?

Buiten dan kan je er dus wel een dikke fan op richten en ander gewoon even een uisblokje op dat ding leggen drupt wel maar als ie dus buiten de kast ligt dan kan je altijd wel een bakje er onder leggen :)

Verwijderd

Als de radiator buiten de kast is, kun je die dus misschien in een klein ijskastje zetten met een klein fannetje erop ??

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik gebruik deze in me aquarium
Reken maar dat dit vet koelt !
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/elementen.jpg
koelt mooooo :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Op dinsdag 31 juli 2001 09:03 schreef boeing747400 het volgende:
Hai folks, >:)

Mocht je het water koel willen houden van je watercooler?....gooi dan af en toe een diepvries- koelelement in je water!
Dit werkt als een speer uren achtereen!...
Hoe meer koel elementen des te beter het werkt en langer natuurlijk!
Kep iets beters gewoon vries elementen die je van een kleine ijskast jat in je water zetten (als er ruimtje is) Dan is je water gemiddeld zo'n 7-10c ! :P

edit:

Kep een gekke Japanner het zien doen ! Kzal ff URL zoeken

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
ok dan kan je ook een koelkastpompje ombouwen (het vriesgedeelte), de leidingen buigen tot een mooi geheel (zoiets als een dompel waterkoker)opnieuw laten vullen met een freon achtig goedje (freon mag niet meer) en dat in je reservoir pleuren, dan heb je kans dat het water tegen het vriespunt aanzit.

maar omdat het water in beweging blijft zal het niet bevriezen

Sinlath | Opinions may contain latency

• ernst
  • Laatst online: 14:27
Op dinsdag 31 juli 2001 12:52 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

Kep iets beters gewoon vries elementen die je van een kleine ijskast jat in je water zetten (als er ruimtje is) Dan is je water gemiddeld zo'n 7-10c ! :P

edit:

k ga binnekort een vriezer mollen en dan freon door mijn blokje laten "stromen" >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 31 juli 2001 12:52 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

edit:

Ja zet gerust die link ff neer :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• blakez
  • Laatst online: 13-10-2025
Zeker wel een betere TIP ja :) Kheb net ook ff 3 koelelementen uit de vriezer gejat en die in m'n resevoirtje gedumpt. Temperatuur is op het moment al met 10C gedaald en zal nog wel dalen denk ik.

Tnx for the tip :)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik zat eens te denken he, zou je niet gewoon een koelkast element in je water kunnen bouwen?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En als de temp nu lager is? Hoger clocken? En dan weer langzaam terugclocken als de temp weer oploopt?

Als het zooitje stabiel blijft, waarom dan al die moeite?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 31 juli 2001 17:01 schreef Herman het volgende:
En als de temp nu lager is? Hoger clocken? En dan weer langzaam terugclocken als de temp weer oploopt?

Als het zooitje stabiel blijft, waarom dan al die moeite?
In "mijn" geval is hij wel stabiel ook zonder de elementen.
Een beetje kouder water ken geen kwaad lijk me ,ik heb eens een topic gezien van een gozer met 12 volt koelboxje
Zoiets heb ik ook in me gedachten als alternatief voor een peltier

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Kouder water is wel lekker ja.

Met dat systeempje van mij kom ik op 0 graden water na een half uur. Dan zou je in princiepe hoger kunnen.

Dit werkt helaas niet bij mij, omdat ik geen echt processor heb, namelijk een celly2 533.
Dat ding wil gewoon niet verder als 920

Click hier niet

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zit zelf te "broeden" op een soort van 12V Koelbox waarin ik mijn water ga bewaren voor mijn waterkoelingproject... maar moet wel lekker klein zijn zodat het in mijn kast past.. :) Moet nog ff kijken hoe ik zo'n koelbox kan produceren.

Bij welk temp verschil tussen het water en de omgevingstemp gaat er condens optreden?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Het is dacht ik niet zozeer het temp verschil..?
Ik dacht dat condensvorming pas bij 7 graden en lager voorkwam.
mhh.. bij twijfel vraag het aan DaBit ;)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

bij +- 14 graden krijg je last van condens
Aangezien je meschien 7 graden haald met het water ,zal de proc rond de 25 a 27 gaan hangen.
Dus geen condens ,tenzij je er een "IDLE" proggie bijzet :)

Dit verhaaltje is gebaseerd op mijn bevindingen met ijswater als testbank

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Hey topicstarter .. fijn dat je mijn user icon zo mooi vind .. maar om hem nou te jatten dat vindt ik niet zo netjes .. je had het op zijn minst kunnen vragen :( :(

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 20:20 schreef CyCLoNe het volgende:
Hey topicstarter .. fijn dat je mijn user icon zo mooi vind .. maar om hem nou te jatten dat vindt ik niet zo netjes .. je had het op zijn minst kunnen vragen :( :(
idd.. een icoon jatten is wel erg lame..

en zie.. 13 posts.. gregged op 22 juli 2001
wordt dit een trend ofzo?

En dat koelelement idee bestaat al sinds de uitvinding van waterkoeling.. dus zo'n schreeuwerige topic titel is ook niet nodig.

Verwijderd

Mortal Kombat >:)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 31 juli 2001 21:22 schreef triple--6 het volgende:
Mortal Kombat >:)
Indeed :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 31 juli 2001 21:07 schreef jimius het volgende:

[..]

idd.. een icoon jatten is wel erg lame..

en zie.. 13 posts.. gregged op 22 juli 2001
wordt dit een trend ofzo?

En dat koelelement idee bestaat al sinds de uitvinding van waterkoeling.. dus zo'n schreeuwerige topic titel is ook niet nodig.
So what dat hij van 22 juli is !
Als een draadje intresant is ken het altijd terug komen dus l*l ff geen troep

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 31 juli 2001 18:32 schreef Speedy-J het volgende:
bij +- 14 graden krijg je last van condens
Aangezien je meschien 7 graden haald met het water ,zal de proc rond de 25 a 27 gaan hangen.
Dus geen condens ,tenzij je er een "IDLE" proggie bijzet :)

Dit verhaaltje is gebaseerd op mijn bevindingen met ijswater als testbank
Bedoel je 14 graden VERSCHIL tussen Water en omgeving of 14 graden water temp? :) Ik volg je ff niet helemaal meer.. Ligt overigens waarschijnlijk gewoon aan mij. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Nee het condens punt gaat daar beginnen
dus als je waterblok lager is dan de temp boven beschreven krijg je "het"
Het ligt ook aan de omgevings temperatuur ,waarin je zit bij een kamertemp van 25 kan je dit wel verwachten

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 17:54 schreef tazzman het volgende:
Ik zit zelf te "broeden" op een soort van 12V Koelbox waarin ik mijn water ga bewaren voor mijn waterkoelingproject... maar moet wel lekker klein zijn zodat het in mijn kast past.. :) Moet nog ff kijken hoe ik zo'n koelbox kan produceren.

Bij welk temp verschil tussen het water en de omgevingstemp gaat er condens optreden?
vergeet niet dat er bijna geen koelkasten en vriezers zijn, die 300 watt aankunnen (dikke t-bird@2.0v + 172 Watt pelt en eventueel nog een sub pomp)

En al zeker geen 12v koelbox, die meestal werken met een peltier van 40Watt.

zonder pelt is het makkelijker (zeg 120~150 watt) maar ook daar heb je een behoorlijk zware koelkast/vriezer voor nodig.

bottumline: zo'n 12v koelbox kan je vergeten.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En als je watertemp 7 graden is, en je processor 27 graden, heb je dus alsnog last van condens, en wel op een deel van je blok, en op je slangen.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 31 juli 2001 23:43 schreef The Rapier het volgende:

[..]

vergeet niet dat er bijna geen koelkasten en vriezers zijn, die 300 watt aankunnen (dikke t-bird@2.0v + 172 Watt pelt en eventueel nog een sub pomp)

En al zeker geen 12v koelbox, die meestal werken met een peltier van 40Watt.

zonder pelt is het makkelijker (zeg 120~150 watt) maar ook daar heb je een behoorlijk zware koelkast/vriezer voor nodig.

bottumline: zo'n 12v koelbox kan je vergeten.
Ik snap dit even niet ,gaat de koelbox dan zwaar over zijn nek ofzo als ik gewoon wat water laat koelen in dat ding ?
Ik gebruik overgens geen Peltier element
De radiator erin hangen dan met 2 120mm fans ?
Ik heb even een foto geleend van een watertweaker
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/Room7.jpg

Verwijderd

Kijk,
een Peltier om het water te koelen, doet natuurlijk niet meer dan dat. De watertemp een stukje naar beneden brengen.

Het is niet hetzelfde als een Peltier op de CPU. Want daar gaat het volle (warmte+peltier zelf) vermogen doorheen.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Conclusie is dus dat "zonder" Peltier op de CPU het dus echt wel mogelijk is met een koelboxje .
sjees ik ken wel zeiken he :)

Pagina: 1