Waar woon je? Ik sloop dat er voor de helft van het geld wel uit
Nee gekheid, maar ik heb ook twee linkerhanden en had de afgelopen maand meer sloopwerk. Voor onze nieuwe keuken moesten ook de keuken eruit halen, muurtje slopen (stukje groter) en deels dragend, wat tegels verwijderen en we hebben in de woonkamer ook de schouw verwijderd.
Als je eenmaal een beginnetje hebt stelt het echt niets voor
Keuken op marktplaats zetten, die verpats je misschien nog wel voor een paar euro of ze komen hem gratis halen. Anders heb je die er zelf ook in no-time uit, zeker als het niet heel hoeft te blijven.
Voor het muurtje moet je even een goede moker hebben, rustig bovenaan beginnen te tikken en als er een paar stenen los zijn is het een fluitje van een cent. Het opruimen duurt echt langer als het muurtje neer halen, zelfs als je hem netjes afbreekt en niet "omduwt".
Voor de tegels even een beitel regelen en één voor één eruit tikken, met een beetje geluk komen ze in z'n geheel los.
Lijmresten verwijderen heb ik geen ervaring mee, maar waarschijnlijk kom je met een hamer, beitel en geduld ook al een heel eind. Waarvoor moeten deze precies verwijderd worden?
Bij ons ging het om muurtegels en hebben ze over de lijmresten heen gestuct
Kosten van de container vind ik ook duur. Onze 6 m3 container koste geloof ik 245eu en daar mag al het reguliere bouwafval gewoon in. Even Googlen, misschien dat een 3 m3 container ook volstaat dan ben je nog goedkoper uit.
Kortom, zelf even een paar dagen vrij voor maken samen met een vriend/familielid. Er gaat gewoon tijd in zitten (daarom is uitbesteden ook prijzig) en het begin kan wat lastiger zijn, maar het stelt echt weinig voor uiteindelijk