Kosten slopen van een keuken en muurtje?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-05 21:23
Over een maand heb ik de oplevering van mijn woning, hierna wil ik meteen beginnen met het slopen van de keuken en het weghalen van een klein binnenmuurtje ( geen draagmuur) ik schrok alleen heel erg van de kosten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/veXFPZ1.png

zo'n 2305 euro voor de sloop. Is dit een beetje een normaal bedrag? of kan dit veel goedkoper door iemand anders. Ik ben zelf nogal onhandig en ik heb geen idee wat hier allemaal bij komt kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Jellabie doet dit wel voor minder en heeft genoeg ervaring :)

Eigenlijk iedereen doet dit wel voor minder, maximaal 2 dagen werk maakt 600 euro en stortkosten van maximaal 150 euro.

Je zou ook de keuken gewoon op marktplaats zetten, dan komt iemand dat ding gewoon gratis ophalen (als het niet al te slecht is)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 16:14

Qon

Zat in een soortgelijke situatie een tijdje terug.

Ik heb voor 100 euro een redelijke klopboor gekocht en heb zelf de keuken en tegels verwijderd binnen een uurtje of 8. Was hard werken! Maar € 2205 euro verdien ik niet binnen 8 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10

Rmg

Tjah hoeveel man komen er en hoe lang zijn ze er mee bezig.

Hoe groot is het "muurtje" want dit klinkt wel als meer dan een metertje muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb je geen handige vrienden of familie? Slopen, afvoeren moeten volgens mij dan niet zo'n probleem zijn.

je kunt ook je klus op Werkspot zetten; gebruik je gewoon de omschrijvingen in deze offerte (hier en daar tekstueel aanpassen).

Dan kun je een beetje kijken of je concurrerende aanbiedingen krijgt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Haha, 'professioneel verwijderen tegels' voor 520 euro.
Gaat hij ze 1 voor 1 met de hand eraf halen? (dan ben je inderdaad wel een dag bezig...)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Onze aannemer zei:
Ik kan geld aan je vragen om de keuken te verwijderen. Echter kan je hem ook op Marktplaats zetten. Mensen betalen je er dan voor en halen hem weg. Als dat niet lukt, kan ik hem altijd nog slopen.

Eindstand; voor 350,- heeft iemand hem opgehaald. ;)
Resultaat: Kleinere container. Geld gewonnen ipv kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
CheesePizza schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:24:
Over een maand heb ik de oplevering van mijn woning, hierna wil ik meteen beginnen met het slopen van de keuken en het weghalen van een klein binnenmuurtje ( geen draagmuur) ik schrok alleen heel erg van de kosten.
[Afbeelding]

zo'n 2305 euro voor de sloop. Is dit een beetje een normaal bedrag? of kan dit veel goedkoper door iemand anders. Ik ben zelf nogal onhandig en ik heb geen idee wat hier allemaal bij komt kijken.
Jezus..

ik was voor:

Sloop keuken
Tegels verwijderen
Stroom opnieuw aanleggen
Nieuwe aansluitpunten voor Vaatwasser, spoelbak oven etc etc
Extra groepen
Nieuwe stoppenkast
Opnieuw elektra naar de schuur
Plaatsen keuken

in totaal 2800 kwijt.

Ik weet niet wat voor formaat je laat verwijderen, maar dat is wel een heel groot verschil

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
het zou twee dagen werk zijn, het muurtje is net zo breed als een keukenkastje en de lengte is van de grond tot het plafond. Ik denk niet dat iemand de keuken nog zou willen, hij is best basis en oud, de kookplaat werkt ook niet meer
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fzF2YUe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-05 22:40
Hangt ook een beetje van de oppervlaktes af. Bedenk dat deze offerte met een uurloon tussen €25 en €50 euro is gemaakt en alle uren naar boven afgerond.

Demonteren en slopen is het moeilijkste niet, je zou een groot deel zelf kunnen doen. Zoek eens op google wat een container huren kost. Verder zoals boven aangegeven, als de keuken niet van ellende uit elkaar valt kan die op marktplaats.

De tegels kan je weghalen met een boorhamer, deze worden oa verhuurt bij bouwmarkten en andere bekende adressen. Rest je nog het muurtje, als daar geen leidingen door lopen, flex erin en hamer er tegenaan.

Zie trouwens net je foto... Als jij een container regelt, 2 man max 2 dagen... Ik vind de offerte aan de hoge kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

CheesePizza schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:34:
het zou twee dagen werk zijn, het muurtje is net zo breed als een keukenkastje en de lengte is van de grond tot het plafond. Ik denk niet dat iemand de keuken nog zou willen, hij is best basis en oud, de kookplaat werkt ook niet meer
[Afbeelding]
Het gaat enkel om de tegeltjes op de muur toch? Niet die op de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
Qon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Zowel de tegels op de muur als op de vloer zijn meegenomen in de offerte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Slopen kan iedereen, moet je natuurlijk wel zelf willen doen container huren vol plempen.

Keuken trek je er zo uit, goeie hamer + koevoet en weg isie.

''Professioneel verwijderen van tegels'' gaat die ze er één voor één afhalen intact oppoetsen en in de container dumpen?
Qon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Foto offerte ''lijm resten verwijderen vloer'' vloer lijmresten zitten niet aan het plafon.

[ Voor 19% gewijzigd door 42dpi op 11-10-2019 14:40 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

42dpi schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:38:

Foto offerte ''lijm resten verwijderen vloer'' vloer lijmresten zitten niet aan het plafon.
Owja.

FYI, ik heb bij mij thuis gewoon over de tegels m'n ondervloer + laminaat gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Qon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Owja.

FYI, ik heb bij mij thuis gewoon over de tegels m'n ondervloer + laminaat gelegd.
Tegels zijn idd prima ondervloer, maar bij TS op de foto ligt er tapijt omheen dat zal niet egaal lopen met de tegels dan knap het laminaat om de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
Qon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Owja.

Gaat hier waarschijnlijk niet lukken, hoogteverschil tegels vloerbedekking.

Zoek bij het huren van een container wel goed uit wat er in mag. Neem aan dat die mooie vloerbedekking er ook uit gaat, weet niet zeker of die zomaar overal bij mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[Afbeelding]
Keuken ziet er nog best uit.
Zet maar een foto op Marktplaats, dan komen ze hem waarschijnlijk dit weekend nog ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou dit gewoon zelf doen. Het is wat werk, maar als het geen draagmuur is goed zelf te doen.
Wel zorgen voor een goed stofmasker en goed materiaal. :)

Zelf heb ik een kleine stenen koker gesloopt. Eigenlijk volledig met een bijtel en moker. Ging prima. Komt wel veel meer troep af dan je denkt en het is fysiek best stevig werk.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CheesePizza Zelf slopen en af laten voeren, evt afwerking uitbesteden.

Hier zie je tarieven van container etc https://www.rodebak.nl/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:36
Kosten: afvoer van materiaal plus kratje bier en pizza's? Altijd leuk om met stel vrienden wat te kunnen slopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Chiron

Moderator Discord
Vergeet ook niet dat aannemers tegenwoordig echt reteduur zijn vergeleken met een tijdje geleden. Ze vragen nu echt de hoofdprijs voor klussen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Had iemand al gezegd zelf slopen?

Een container huren is meestal vrij makkelijk. Genoeg partijen die zo'n ding voor je deur zetten, en als je 'm opgevuld hebt 'm na 1 belletje weer komen halen. Kost wel al snel een paar 100 euro, maar als ik zo naar die offerte kijk is dat wel de moeite gewoon zelf te regelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
dit pak je totaal verkeerd aan, je titel moet zijn
"raak al je agressie kwijt voor maar 10 euro per uur, tegen meerprijs kan extra slopend materieel verzorgd worden, inclusief 3 consumpties"

en daaronder:
"live-action faal acties van amateur slopers, 10 euro entreegeld."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16
Die meuk kun je desnoods toch nog met een aanhanger naar de milieustraat afvoeren?

Dit kost puur wat manuren, wat gereedschap, en de enige vaardigheid zit in het afwerken van plafond en muur.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 11-10-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

6 kuub bouwafval container huren kost je 360, met 2 man en 2 uurtjes werk heb je die keuken er zo uit.

En tjah dan kom je op de muur en tegels uit, das wel kut werk kan je zo een dag of meer op stukslaan.

Probleem met muurtegels kan ook nog wel zijn dat je een zachte ondergrond hebt en zo gaten in de muur slaat die je weer moet (laten) afwerken

Afwerken kan heel erg meevallen maar ook tegenvallen. Afschuren van die lijmresten pff... dat gaat tegenvallen

Lijkt me als je zelf de container huurt en de keuken verwijdert je al 600 euro bespaard hebt.
CheesePizza schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:52:
als ik naar alle reacties kijk is het denk ik maar beter om zelf een container te huren en te beginnen met slopen. de afwerking kan dan inderdaad door iemand anders worden gedaan. probleem is wel dat ik niet weet waar ik die container kan laten, en met een kruiwagen vol puin de lift in lijkt me ook niet zo'n strak plan. Ik woon namenlijk 1 hoog.
Ahhh dat is wel een belangrijk detail ja :P die afstand kost gewoon veel extra tijd en je moet rekening houden met capaciteit vd lift e.d.

[ Voor 62% gewijzigd door Rmg op 11-10-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Voor 150€ een goede klopboor halen met beitelfunctie en je hakt die zooi er zo uit. Stelt echt werkelijk niks voor. Voor zo'n keukentje 2300€ rekenen is diefstal.

Waarom haal je m er zelf niet even uit. Kranen dichtdraaien en eruit slopen die handel, kun je ook met 2 linkerhanden wel hoor. Sterker nog, bij slopen is een bepaalde mate van lomp zijn best handig. Ding heb je in 1 dag eruit gesloopt.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
Veel hangt af van de afstand tussen de keuken en de plaats waar de container komt.

De prijs is natuurlijk ook wat hoger omdat jij bij hem kan klagen als hij een kras maakt op een deur of een kozijn.
En als hij een leiding raakt, dan ga jij klagen natuurlijk. Dat risico betaal je er bij.

De boel afbreken is niks, de rommel afvoeren en buiten krijgen is tering werk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheesePizza
als ik naar alle reacties kijk is het denk ik maar beter om zelf een container te huren en te beginnen met slopen. de afwerking kan dan inderdaad door iemand anders worden gedaan. probleem is wel dat ik niet weet waar ik die container kan laten, en met een kruiwagen vol puin de lift in lijkt me ook niet zo'n strak plan. Ik woon namenlijk 1 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TERW_DAN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:46:
Had iemand al gezegd zelf slopen?

Een container huren is meestal vrij makkelijk. Genoeg partijen die zo'n ding voor je deur zetten, en als je 'm opgevuld hebt 'm na 1 belletje weer komen halen. Kost wel al snel een paar 100 euro, maar als ik zo naar die offerte kijk is dat wel de moeite gewoon zelf te regelen.
Container is lastig, daar moet je een vergunning voor aanvragen.
Zelf afvoeren met een aanhanger is handiger.

Kost je een paar ritjes, maar da's te doen en vaak gratis af te voeren.
(Da's een van de redenen waarom een aannemer er flink geld voor vraagt, zij moeten betalen voor afvoer. Als je het zelf doet niet, maar het moet wel aannemelijk zijn dat het werkelijk partikulier sloopafval is.)
Zie hierboven. Dat mag niet zonder vergunning en zo'n aanvraag kan een paar weken (!) duren.

[ Voor 25% gewijzigd door unezra op 11-10-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
misschien domme vraag, maar... hoe stevig zitten je tegels vast? Zou het een ramp zijn als er tegels over tegels gelegd worden?
Bij mijn ouders thuis hebben ze een dag lang lopen bikken op een muur van 1 meter breed, en toen nog niet halverwege.... blijkbaar zaten ze te vast.
Uiteindelijk tegels over tegels gelegd, niet helemaal de oorspronkelijke afspraak, maar ze zagen het niet meer zitten en beloofden dat het stevig genoeg was (nu, 5 jaar later nog steeds niets van te zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loetn
  • Laatst online: 06-06 12:29

Loetn

All-time lurker

Afvoeren kan via een stortkoker. Is al te huur vanaf 10 euro/dag.

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

99ruud99 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:54:
misschien domme vraag, maar... hoe stevig zitten je tegels vast? Zou het een ramp zijn als er tegels over tegels gelegd worden?
Bij mijn ouders thuis hebben ze een dag lang lopen bikken op een muur van 1 meter breed, en toen nog niet halverwege.... blijkbaar zaten ze te vast.
Uiteindelijk tegels over tegels gelegd, niet helemaal de oorspronkelijke afspraak, maar ze zagen het niet meer zitten en beloofden dat het stevig genoeg was (nu, 5 jaar later nog steeds niets van te zien).
Oh dat is echt verschrikkelijk.
Ik had dat in het toilet. Kwamen letterlijk 3 lagen tegels onder vandaan.

Het kan in gevallen zeker, maar het kan je (of de volgende bewoners), ook flink in de neus bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Stortkoker en de container er onder (indien mogelijk) Die sloper zal denk ik ook wel gezien hebben dat je 1 hoog woont en dat zie je dan wel terug in de offerte.

[ Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 11-10-2019 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1 hoog wonen kan nog irritant zijn, als je niet makkelijk buiten kan komen (raam of trap).

Enige wat ik zou laten doen is schuren van de vloer (dat is echt ... werk), de rest doe je met paar vrienden in een middag tijd. Kosten van zo'n afval container ontkom je niet echt aan, maar de rest is puur los gaan en doorzetten.

Belangrijke voorbereiding is je water goed afsluiten, electra goed in beeld, de rest is brute kracht. Ik gok dat hier een behoorlijk stuk 'onvoorziene' zaken in zitten, een beetje extreem getegelde muur (of bizar gelijmde vloer) ben je rustig 2-3x langer mee bezig tot frustratie aan toe, dat zit nu denk ik wel in de prijs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
container komt op dichtstbijzijnde parkeerplaats, wel even de gemeente bellen idd.

Heb je een lift? Dan met de kruiwagen de lift in. (Na de werkdag wel even aanvegen)
Anders een stortkoker, wil je de container wel graag onder een raam hebben staan...

Doom-scenario is emmers met puin langs de trap sjouwen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ernemmer schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:27:

Eigenlijk iedereen doet dit wel voor minder, maximaal 2 dagen werk maakt 600 euro en stortkosten van maximaal 150 euro.

Je zou ook de keuken gewoon op marktplaats zetten, dan komt iemand dat ding gewoon gratis ophalen (als het niet al te slecht is)
Hehe, als jij plotseling 48u in 1 dag kan toveren kan ik mss ergens nog wel tijd vinden :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

unezra schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:53:
[...]

Zelf afvoeren met een aanhanger is handiger.
Ligt aan de gemeente, hier mag een container 5 dag staan met alleen melden, Melden moet minimaal 2 dagen van te voren.

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 11-10-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[Afbeelding]
Waar woon je? Ik sloop dat er voor de helft van het geld wel uit :P

Nee gekheid, maar ik heb ook twee linkerhanden en had de afgelopen maand meer sloopwerk. Voor onze nieuwe keuken moesten ook de keuken eruit halen, muurtje slopen (stukje groter) en deels dragend, wat tegels verwijderen en we hebben in de woonkamer ook de schouw verwijderd.

Als je eenmaal een beginnetje hebt stelt het echt niets voor :)

Keuken op marktplaats zetten, die verpats je misschien nog wel voor een paar euro of ze komen hem gratis halen. Anders heb je die er zelf ook in no-time uit, zeker als het niet heel hoeft te blijven.

Voor het muurtje moet je even een goede moker hebben, rustig bovenaan beginnen te tikken en als er een paar stenen los zijn is het een fluitje van een cent. Het opruimen duurt echt langer als het muurtje neer halen, zelfs als je hem netjes afbreekt en niet "omduwt".

Voor de tegels even een beitel regelen en één voor één eruit tikken, met een beetje geluk komen ze in z'n geheel los.

Lijmresten verwijderen heb ik geen ervaring mee, maar waarschijnlijk kom je met een hamer, beitel en geduld ook al een heel eind. Waarvoor moeten deze precies verwijderd worden?
Bij ons ging het om muurtegels en hebben ze over de lijmresten heen gestuct :)

Kosten van de container vind ik ook duur. Onze 6 m3 container koste geloof ik 245eu en daar mag al het reguliere bouwafval gewoon in. Even Googlen, misschien dat een 3 m3 container ook volstaat dan ben je nog goedkoper uit.

Kortom, zelf even een paar dagen vrij voor maken samen met een vriend/familielid. Er gaat gewoon tijd in zitten (daarom is uitbesteden ook prijzig) en het begin kan wat lastiger zijn, maar het stelt echt weinig voor uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

unezra schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:53:
Stond hier gewoon op m'n eigen parkeerplaats voor het huis (eigen perceel). Niets aangevraagd wat betreft vergunning. Regels zullen per gemeente vast verschillen. Maar in de regel is het niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Huur een aanhanger en breng het zelf weg. Een container met sloopafval is gewoon duur, met een reden weliswaar.

De prijs voor die container op die offerte is bijna 1 op 1. Daar verdient de aannemer bijna niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Huur een aanhanger en breng het zelf weg. Een container met sloopafval is gewoon duur, met een reden weliswaar.

De prijs voor die container op die offerte is bijna 1 op 1. Daar verdient de aannemer bijna niets aan.
Aanhanger is te overwegen, moet je wel de auto hebben om ervoor te zetten. Mocht de keuken verkocht worden is het misschien wel de beste optie. Houd wel rekening met de inhoud van je aanhanger en de sluitingstijden van de vuilstort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik lees nu pas dat je op 1 hoog woont en een container lastig is.
Nu hadden wij plek genoeg voor een container, maar hierbij toch mijn overwegingen:
- de container kan/mag alles in
- je hebt afval een keer minder in je handen
- je hoeft geen aanhanger te regelen (en in ons geval auto met trekhaak)
- afvoeren bij de stort is in onze gemeente ook nog redelijk prijzig, ik denk dat je schrikt van het gewicht!
- de stort is bij ons niet altijd geopend en tijdens de openingstijden is het druk
- zelf afvoeren is meer werk, kost meer tijd en is denk ik misschien nog duurder dan een afvalbak huren.

Trouwens ik denk dat op 1 hoog wonen helemaal niet zo'n punt is. Ik gebruikte een kruiwagen, liep daarmee door de schuifpui naar buiten, om de woning heen lopen en legen in de container.
In jou geval, kruiwagen vullen, door de voordeur naar buiten (oppassen voor je kozijnen), in de lift naar beneden en legen in de container :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:35
Ernemmer schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:27:

@CheesePizza Volgens mij lees je over deze post heen... Deze persoon komt het voor 750 euro doen.
Maak snel een afspraak met hem.

@Ernemmer Wat fijn dat jij de klus wil doen voor 750 euro zeg! Complimenten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:44
Alles is altijd te duur.

- Prijs van de container is wel marktconform voor gemengd bouwafval. Tenzij je zelf meerdere keren met een aanhanger naar het lokale scheidingsstation wilt rijden kan dit niet veel goedkoper. Zelf afvoeren kost veel tijd en je hebt alles twee keer in je handen.
- Manuren kosten simpelweg minimaal 50 euro in de huidige markt. Hoeveel tijd het kost, hangt grotendeels af van de afstand tot de container of aanhanger. Reken dat heen-en-weer lopen sowieso veel tijd kost. Met een beetje afstand en onhandig gedoe met de lift/trappenhuis kan het afvoeren van de troep zo twee tot driemaal zoveel tijd kosten als het slopen zelf.
- Heeft de sloper rekening gehouden met behoud van de aangrenzende woonkamer of is alles daar leeg en wordt ook daar alles uit gesloopt/vernieuwd? Indien sprake is van behoud, reken dan maar dat de nodige tijd is ingecalculeerd voor het plaatsen van een stofscherm en achteraf verwijderen. Kost materiaal en tijd, dus geld.
- Voor opschuren van de vloer heb je te maken met slijtage en afschrijving van de machine.

Het is alles bij elkaar veel geld, maar in de huidige markt lopen de kosten simpelweg snel op. Hier is sprake van 1x container huur, 3 mandagen en kosten voor wat materiaal en gereedschap/machines.

3 mandagen lijkt op het eerste oog wat veel, maar kan te maken hebben met de tijd voor het afvoeren van puin.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 14:37
huur als je zelf begint gewoon een goede kango van 3 kilo.
of een combiboorhamer van makitte bosche ed van 3 kilo.
(het kan wel met een normale hamerboormachine maar je bent wel langer bezig.)
als je 1 keer voelt hoeveel sterker die 3 kilo is vs een normale wil je nooit meer anders.
(en voor een gips/of cellenbeton muurtje en tegels afbikken is 3 kilo ruim voldoende.

(de offerte zal inderdaad gerekend zijn op het afvoeren van het ouin aldan niet via de lift of stortkoker)
en dat zal asl hij de lift moet beschermen of een stortkoker huren kan ik de prijs wel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 16:42
Leef je uit met dit ding: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Sloophamer/p100259318

Ik heb de lichtere boorhamer met 5 joule en die is echt meer dan prima om tegels te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Je betaalt 360 voor een container (prima prijs!) en dan nog de resterende 2000.- voor vier man die een dagje bezig zijn. De keuken is in een uurtje van de muur en moet dan nog naar buiten, reken twee uur. Dan nog die tegels verwijderen wat altijd klotewerk is en je bent weer vijf uur verder. Nog even pauze tussendoor, achteraf wat opruimen en de volle werkdag zit er weer op.
Normaal zullen bedrijven dit met twee man offreren (1000.- minder) maar gezien de woorden lift, eerste verdieping, en container op afstand gevallen zijn zou ik ook niet met minder dan vier man hier aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Hoezo moet de vloer afgedekt (of zoals in de offerte vermeld staat: afgedekD...) worden als diezelfde vloertegels er ook uit moeten?

Verder zou ik het ook vooral zelf doen. Leuk klusje voor een regenachtig weekend.

[ Voor 24% gewijzigd door Beaub op 11-10-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

Honesty

kattenneus!

Beaub schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:22:
Hoezo moet de vloer afgedekt (of zoals in de offerte vermeld staat: afgedekD...) worden als diezelfde vloertegels er ook uit moeten?

Verder zou ik het ook vooral zelf doen. Leuk klusje voor een regenachtig weekend.
Zal dit niet van en naar en in de lift de vloer zijn?

Zalf ook de keuken gesloopt en ook de badkamer(in overleg met de aannemer, scheelde ook veel geld) en naast dat we het leuk vonden om te doen, niet eens veel werk, waren we nu 200 euro kwijt voor de stort. En een krat bier en een portie bitterballen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is geen 'alles of niets' natuurlijk. Alles wat je zelf kunt doen bespaart je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Alles is al gezegd: maak het er een probleem op marktplaats van. Ik geef je 10 minuten, en dan heb je iemand aan de lijn.

Vorig jaar de keuken van mijn broer eruit gehaald met een kettingzaag. Werkt érg effectief 😂

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
In veel gebouwen mag je niet met een kruiwagen door de gang.
Je kan er zeker van zijn dat je schade hebt.

Bij mijn zoon heb ik ook de keuken op 3 hoog gesloopt en afgevoerd.
Alles in zakken, en dan via de lift naar beneden. Op de stoep hebben we dan een m3 puinzak gezet. Die kosten ca 60€ inclusief ophaling.
Met 3 zakken waren we klaar, maar wel een hele hoop gesleur.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheesePizza
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er toch voor gekozen om hiervoor een bedrijf in te schakelen ook omdat ik het gewoon te druk heb met andere dingen. Het bedrijf dat de sloop gaat doen doet dit echter wel voor een stuk minder geld dus ik heb zeker wat aan de reacties gehad. Ik zal over een maand een foto posten van het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Ben ik de enige in dit topic die het als je kijkt naar wat ze doen niet veel geld vind? Ja 110% eens dat als je het zelf doet, je veel minder geld kwijt bent. Maar dat geld (pun intended) voor alles.
Hij moet de vloer schuren zodat ie netjes vlak is, het plafond weer netjes afwerken, alles afvoeren, risico's indekken die hij onmogelijk vooraf kan voorspellen (lek, scheuren verderop, etc.).
Het is niet alleen het slopen van het muurtje, je verwacht ook van hem dat hij het netjes achter laat.

Mijn ervaring is tegenwoordig (helaas :) ) in de bouw doe je niks voor minder dan 1000 euro.. en in dit geval doe je een hele hoop dingen tegelijk. Ik heb het idee dat hier iedereen kijkt naar wat de kostprijs is van dit zelf doen, als je een IT'er inhuurt kijk je toch ook niet naar wat zijn kostprijs van zijn laptop is en het dan belachelijk vinden dat hij >100 per uur vraagt :) Het zijn ook vakmensen, zelfs al zijn ze wat lager geschoold.

[ Voor 18% gewijzigd door skai21 op 30-10-2019 13:12 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

CheesePizza schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:29:
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er toch voor gekozen om hiervoor een bedrijf in te schakelen ook omdat ik het gewoon te druk heb met andere dingen. Het bedrijf dat de sloop gaat doen doet dit echter wel voor een stuk minder geld dus ik heb zeker wat aan de reacties gehad. Ik zal over een maand een foto posten van het resultaat.
Veel mensen zien hun eigen tijd als waardeloos en doen alles zelf, jij bent iets wijzer gelukkig. :)

Je hebt een beetje pech dat je in deze periode wil/moet verbouwen.

Wij hebben een vaste aannemer die we dit jaar nog wat wilden laten doen (nieuwe achterdeur, en nog wat afwerk dingen).

Maar hij zei dat zijn uurtarief nu dusdanig hoog was dat we beter konden wachten (als dat kon) tot het rustiger was. Hij heeft bij ons de badkamer volledig gestript en vernieuwd en rekende destijds 37€/u, hij zit nu op ruim 70€ wat hij vraagt aan grotere aannemers.

Hij kan dus niet bij ons aan de slag voor de helft als de bouwbedrijven hem "smeken" voor 70€ te komen. En ik gun hem die 70€ van harte, maar heb zelf het slot ff vervangen en hele achterdeur mag hij in een rustige periode komen doen. Hij is uiteindelijk toch een hele dag kwijt voor die achterdeur maar kan ons ook niet 8 uur rekenen.

Collega zoekt een timmerman om een dakkapel af te werken (en een bankje onder het raam etc) kreeg in mei offertes met een niet onderhandelbare prijs en ze konden in oktober al komen moest ie wel aanbetalen en snel beslissen. Oftewel ze zijn hun buffers die ze tijdens de crisis zijn kwijtgeraakt weer aan het opvullen, geef ze ongelijk.

Dus nee ik vind het niet heel duur als je het wit laat doen. Zelf doen of mbv belastingontduiking kan het uiteraard goedkoper, maar daar ben ik ook niet van.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:00

painkill

Pain(k)(ill)

Dit lijkt mij inderdaad ook een prijs die gemaakt is onder het motto "Ik heb er eigenlijk geen tijd voor maar voor dit bedrag maak ik wel tijd".

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door barry86 op 31-10-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
de sloop heeft zojuist plaats gevonden en volgens mij is het goed gegaan.
Ze kregen alleen de lijmresten van de vloer dus ik heb uiteraard ook minder betaald dan afgesproken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iiwCQNI.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YmFfYbY.png

Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips en meningen, nu nog maar uitzoeken hoe ik zelf van die lijmresten af kan komen maar daar heb ik een ander topic voor gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 06-06 16:18
Die stofzuiger kun je wel weggooien na dit avontuur. Daar zijn bouwstofzuigers voor ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Op een ander topic is ook een beyonfrees geadviseerd. Dit werkt wel.
Edut: oops was jouw topic.

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 02-12-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Purzelbaum schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:58:
container komt op dichtstbijzijnde parkeerplaats, wel even de gemeente bellen idd.

Heb je een lift? Dan met de kruiwagen de lift in. (Na de werkdag wel even aanvegen)
Anders een stortkoker, wil je de container wel graag onder een raam hebben staan...

Doom-scenario is emmers met puin langs de trap sjouwen...
Vegen sowieso maar wat dacht je van stucloper of zwaar plastic in de lift, hal en overige gemeenschappelijke ruimtes. Na 1 dag slopen gelijk al een burenruzie omdat zij allemaal stof en puin van jouw verbouwing naar binnenlopen wil je ook niet.
-edit-
spuit 11
Pagina: 1