Mijn vraag
Had de '101 initialization failed error'. Op verschillende manieren proberen op te lossen (zie onder), uiteindelijk besloten om de harde schijf te formateren en een schone install er op te zetten. Nu geeft win aan dat er een update voor nodig waarop hij opnieuw opstart.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Win 10 home
AMD Ryzen 5
samsung 850 evo m2 500Gb ssd
asrock ab350 xti
evga gtx 1070
direct met kabel aan modem
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem begon met blauw scherm en 101 failed initialization error.
1) terugzetten naar herstelpunt(en) was niet mogelijk (file(s) onleesbaar)
2) andere herstelopties gaven ook niet het gewenste resultaat
3) chkdsk gaf aantal foutmeldingen, gerepareerd. 1,2 nog steeds niet mogelijk
x: schijf = writeprotected. errors in uppercase file
4) rebuild bcd, fixmbr, fixboot, probleem bleef aanwezig
5) besloten om de aanwezige partities te formateren en met usb stick win er opnieuw op te zetten
6) Win is bezig met installatie, start opnieuw op: geeft aan dat installatie niet gelukt is en een update het mogelijke probleem kan oplossen. Krijg het even geduld scherm, duurt min. 10 minuten waarop de computer opnieuw opstart met dezelfde mededeling (6)
NB Ik kan in de bios geen SMART optie vinden (heb het vermoeden dan het een harde schijf probleem betreft maar ik ben een redelijke Noob).
- Welke andere opties heb ik om te achterhalen waar het probleem in zit en win weer geinstalleerd te krijgen?
alvast dank
Had de '101 initialization failed error'. Op verschillende manieren proberen op te lossen (zie onder), uiteindelijk besloten om de harde schijf te formateren en een schone install er op te zetten. Nu geeft win aan dat er een update voor nodig waarop hij opnieuw opstart.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Win 10 home
AMD Ryzen 5
samsung 850 evo m2 500Gb ssd
asrock ab350 xti
evga gtx 1070
direct met kabel aan modem
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem begon met blauw scherm en 101 failed initialization error.
1) terugzetten naar herstelpunt(en) was niet mogelijk (file(s) onleesbaar)
2) andere herstelopties gaven ook niet het gewenste resultaat
3) chkdsk gaf aantal foutmeldingen, gerepareerd. 1,2 nog steeds niet mogelijk
x: schijf = writeprotected. errors in uppercase file
4) rebuild bcd, fixmbr, fixboot, probleem bleef aanwezig
5) besloten om de aanwezige partities te formateren en met usb stick win er opnieuw op te zetten
6) Win is bezig met installatie, start opnieuw op: geeft aan dat installatie niet gelukt is en een update het mogelijke probleem kan oplossen. Krijg het even geduld scherm, duurt min. 10 minuten waarop de computer opnieuw opstart met dezelfde mededeling (6)
NB Ik kan in de bios geen SMART optie vinden (heb het vermoeden dan het een harde schijf probleem betreft maar ik ben een redelijke Noob).
- Welke andere opties heb ik om te achterhalen waar het probleem in zit en win weer geinstalleerd te krijgen?
alvast dank