Eerste woning - appartement met internet via TV kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sreini
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo,

Net een appartement bezichtigt waar de router internet krijgt via een TV aansluiting in de wand. Nu is mijn vraag - tot hoevere kan ik dit aanpassen? Want zo'n tv kabel vertraagt de boel best wat. Ik weet totaal niet waar het internet op een huis normaal gezien is aangesloten en vroef me af of iemand mij uit de weg kan helpen - in ieder geval om de goede vragen te kunnen vragen aan de makkelaar

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik neem aan dat je met TVkabel een coaxkabel bedoeltt? Hoezo zou die de boel vertragen. Het is de enige manier waarop Ziggo momenteel internet levert. Dus een volstrekt normale manier om internet te krijgen.
Het alternatief is via koper (telefoonlijn) of glas (maar dat is beperkter beschikbaar).

Doe gewoon een postcode check bij de providers en kijk wat er leverbaar is. Als er glas is zou dat voor mij een no-brainer zijn (maar dat is omdat ik toch geen TV wil, alleen internet). Is dat er niet, dan is coax waarschijnlijk een van de interessantere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:02
Dat ligt een beetje aan de aanbieder/leverancier van de kabel. Weet je toevallig welk bedrijf daar achter zit?
Dat kun je checken via bijvoorbeeld https://www.providercheck.nl/postcodecheck of overstappen.nl
Waarschijnlijk bedoel je een COAX kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Sreini schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:55:
Want zo'n tv kabel vertraagt de boel best wat.
Antwoord op je vraag is al gegeven, maar waar haal je dit feit vandaan? Blijkbaar weet je dus heel goed hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sreini
Slickk schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:59:
Dat ligt een beetje aan de aanbieder/leverancier van de kabel. Weet je toevallig welk bedrijf daar achter zit?
Dat kun je checken via bijvoorbeeld https://www.providercheck.nl/postcodecheck of overstappen.nl
Waarschijnlijk bedoel je een COAX kabel?
Ja, het is Ziggo. Maar ik kon dat niet uit de links krijgen, de makkelaar vertelde mij dat de aansluiting van Ziggo is. Ik krijg op de websites ook wel andere aanbieders (en dan ook voor DSL en glasvezel) betekent dat dat zo'n aansluiting bij dit appartement ook daadwerkelijk mogenlijk is? En zo ja hoe weten zij dat?

Thanks voor je antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe dan ook heeft dit niets met wonen en verbouwen te maken. Dit lijkt me meer iets voor Internetproviders en Hosting, dus ik verplaats het topic even daarheen @Sreini.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sreini schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Ja, het is Ziggo. Maar ik kon dat niet uit de links krijgen, de makkelaar vertelde mij dat de aansluiting van Ziggo is. Ik krijg op de websites ook wel andere aanbieders (en dan ook voor DSL en glasvezel) betekent dat dat zo'n aansluiting bij dit appartement ook daadwerkelijk mogenlijk is? En zo ja hoe weten zij dat?

Thanks voor je antwoord
De leveranciers weten op basis van postcode gewoon wat er leverbaar is. Dus op basis daarvan kunnen ze je iets aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sreini
TERW_DAN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

De leveranciers weten op basis van postcode gewoon wat er leverbaar is. Dus op basis daarvan kunnen ze je iets aanbieden.
Weet je misschien hoe ze dat kunnen weten? Ik geloof je wel alleen zou dat mooi zijn om te weten, dan snap ik het zelf ook. Staat dat ergens geregistreerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, Ziggo, KPN en andere infrastructuurboeren weten echt wel waar ze hun wijkkasten hebben staan. Natuurlijk registreren ze dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sreini schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

Weet je misschien hoe ze dat kunnen weten? Ik geloof je wel alleen zou dat mooi zijn om te weten, dan snap ik het zelf ook. Staat dat ergens geregistreerd?
Internetaanbieders installeren en beheren zelf die fysieke netwerken en aansluitingen (of werken samen met de bedrijven die dat doen). Dus ja, daar houden ze ongetwijfeld ook iets van een register van bij dat dan weer beschikbaar gesteld wordt aan sites als die postcode check.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1