Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de eerste plaats is dit een build voor casual gaming. Games die hierop gespeeld zullen worden zijn oa RDR2, Cyberpunk, Fifa, Forza.
Anderzijds is het ook gewoon een all-round build voor browsen, youtube, en af en toe wat basic video editing voor de vakantievideos.
Deze PC zal ook aangesloten worden op een 4K projector voor films en series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max budget is 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard, Monitor (iiyama E2483HS).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, voeding, mobo, cpu, ram, ssd, (mogelijks koeler?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merk voorkeuren, maar ik denk dat een AMD build op dit moment toch de beste keus is op basis van reviews en de BBG's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopig is gamen op 1080P voldoende, maar de monitor zal ik op termijn upgraden naar vermoedelijk een Utrawide Quad HD, dus dat moet ook vlotjes lukken.
Ik speel af en toe wel eens met allerhande software in een VM. Mocht 32GB RAM in het budget passen is dat meegenomen.
De PC komt naast mij te staan, dus graag zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral een validatie dat alle componenten goed compatibel zijn. Het is me wat onduidelijk welk mobo een bios update nodig heeft bvb.
Ook voor de voeding en ram is er zo'n groot aanbod dat het moeilijk is waarop exact te letten. Een Ryzen build heeft voordeel uit hoger geklokt ram had ik gelezen?
Is een after market CPU koeler hier aan te raden?
Op basis van wat andere topics en uiteraard de BBG's komt ik op het volgende uit. Voor de GPU was er een deal bij Cyberport, en gezien de reviews daarover goed waren heb ik deze alvast besteld.
In de eerste plaats is dit een build voor casual gaming. Games die hierop gespeeld zullen worden zijn oa RDR2, Cyberpunk, Fifa, Forza.
Anderzijds is het ook gewoon een all-round build voor browsen, youtube, en af en toe wat basic video editing voor de vakantievideos.
Deze PC zal ook aangesloten worden op een 4K projector voor films en series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max budget is 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard, Monitor (iiyama E2483HS).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, voeding, mobo, cpu, ram, ssd, (mogelijks koeler?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merk voorkeuren, maar ik denk dat een AMD build op dit moment toch de beste keus is op basis van reviews en de BBG's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopig is gamen op 1080P voldoende, maar de monitor zal ik op termijn upgraden naar vermoedelijk een Utrawide Quad HD, dus dat moet ook vlotjes lukken.
Ik speel af en toe wel eens met allerhande software in een VM. Mocht 32GB RAM in het budget passen is dat meegenomen.
De PC komt naast mij te staan, dus graag zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral een validatie dat alle componenten goed compatibel zijn. Het is me wat onduidelijk welk mobo een bios update nodig heeft bvb.
Ook voor de voeding en ram is er zo'n groot aanbod dat het moeilijk is waarop exact te letten. Een Ryzen build heeft voordeel uit hoger geklokt ram had ik gelezen?
Is een after market CPU koeler hier aan te raden?
Op basis van wat andere topics en uiteraard de BBG's komt ik op het volgende uit. Voor de GPU was er een deal bij Cyberport, en gezien de reviews daarover goed waren heb ik deze alvast besteld.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 97,10 | € 97,10 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 445,- | € 445,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Wit | € 74,19 | € 74,19 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 105,50 | € 105,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.081,69 | ||
[ Voor 3% gewijzigd door d--amo op 11-10-2019 13:51 ]