Een nieuwe Videokaart maar ben nogal out of the loop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Videokaart, maar weet niet of een 2060 future proof is of eerder 2070?

Wat is je budget?
max 500? Maar voor 2070 zal het meer moeten zijn vrees ik

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd fan geweest van Asus ROG maar ik sta open voor andere (gigabyte bv).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming, wss op een 2K monitor aangezien ik een nieuwe moet kopen.
Streaming ga ik ook niet doen, de games die ik zoal speel is fallout76, RDR2, tomb raider, mass effect, etc... Niets High competitive zoals dota, LoL, etc..
Graag zou ik op High/Medium Ultra willen spelen met minstens 60FPS, Hij moet dit wel een paar jaartjes aan kunnen natuurlijk.

Huidige Setup:
CPU Intel I7-6700K
GFX GTX 970
16GB RAM
650watt voeding
1 27-inch IPS 1080p Monitor (Asus VC279)

[ Voor 20% gewijzigd door Sallyriana op 11-10-2019 12:44 ]

Alle reacties

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 13:13
Als je eerst eens voor jezelf kiest of je 2K of 4K wilt. Daarna nog even je wensen opschrijven en waarvoor je de kaart gaat gebruiken en in welk systeem. Denk hierbij aan wil je hoge fps, of hoge settings, of beide, wil je misschien ook streamen, etc.

Zowel de 2060 als de 2070 zijn (high)midrange kaarten die prima future proof zijn of niet. Puur afhankelijk van wat je ermee wilt doen.

We hebben dus veel meer info nodig voordat we je vraag kunnen beantwoorden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sallyriana

pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Beste aankoop in je budget.(zonder te weten wat de rest van je systeem is, en gedegen voeding/psu)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sallyriana
Renzzie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:16:
Als je eerst eens voor jezelf kiest of je 2K of 4K wilt. Daarna nog even je wensen opschrijven en waarvoor je de kaart gaat gebruiken en in welk systeem. Denk hierbij aan wil je hoge fps, of hoge settings, of beide, wil je misschien ook streamen, etc.

Zowel de 2060 als de 2070 zijn (high)midrange kaarten die prima future proof zijn of niet. Puur afhankelijk van wat je ermee wilt doen.

We hebben dus veel meer info nodig voordat we je vraag kunnen beantwoorden.
Excuses, ik heb mijn huidige build erbij gezet.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13
2070 super is momenteel het hoogst mogelijke voor een bedrag rond je gewenste bedrag.
2060 is een significant stuk trager maar ook goedkoper en dan kan je beter voor een amd 5700xt gaan.

Tenzij je ray tracing en dergelijke echt wil hebben dan moet je gewoon minimaal voor de 2070 super gaan.
Hackus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:18:
@Sallyriana

pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Beste aankoop in je budget.(zonder te weten wat de rest van je systeem is, en gedegen voeding/psu)
Dat is wel een hele dure versie van de 5700 xt en voor dat geld kan je beter 30-50 euro bijleggen voor een 2070 super voor 6-9% meer fps afhankelijk van 1440p of 4k. Op 1080p is het fps verschil stuivertje wisselen.
Maar als je voor een 5700 xt gaat zou ik er zeker geen 500 euro voor neerleggen dat is gewoon weggegooid geld.

pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6

De prestaties zijn allemaal stuivertje wisselen binnen een paar procent maar wel 60 euro goedkoper of meer als je via amazon besteld.

De rog kaart is 475 maar waarom zou je meer betalen voor hetzelfde tenzij je 45 euro wil betalen voor wat text op de doos.
uiteindelijk gaat het vooral om de prestaties.

• Sallyriana
Ray Tracing maakt me echt niets uit, ik ben totaal niet bekend met Radeon kaarten, zijn deze goed?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sallyriana schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:00:
Ray Tracing maakt me echt niets uit, ik ben totaal niet bekend met Radeon kaarten, zijn deze goed?
Dat is een hele goede kaart, en past mooi in budget.
(andere optie)

edit: welk merk en type voeding heb je nu ?

@computerjunky Budget is niet toereikend voor 2070S. 2070 en 2060s zijn beide minder(zelfs 2070s vaak
scheelt per spel)

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 11-10-2019 14:15 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sallyriana
Hackus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Dat is een hele goede kaart, en past mooi in budget.
(andere optie)

edit: welk merk en type voeding heb je nu ?

@computerjunky Budget is niet toereikend voor 2070S. 2070 en 2060s zijn beide minder(zelfs 2070s vaak
scheelt per spel)
TX650 van....corsair

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Sallyriana
Geen idee, sowieso van voor 2014 want hij gaat al paar jaartjes mee.
De V2 van 2011 denk ik.

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-01 11:07
V&A aangeboden: Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce 8G incl. doos & bon

Meer bang voor Buck als je tweedehands koopt.

Als je bij een verkoper koopt met een goede track record zit het in mijn ervaring altijd wel goed.

De 2070 super kaarten zijn ook nog niet zo oud dat de koelpasta vervangen dient te worden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jackxl schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:20:
V&A aangeboden: Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce 8G incl. doos & bon

Meer bang voor Buck als je tweedehands koopt.

Als je bij een verkoper koopt met een goede track record zit het in mijn ervaring altijd wel goed.

De 2070 super kaarten zijn ook nog niet zo oud dat de koelpasta vervangen dient te worden.
Alleen is de gelinkte geen 2070S :)

Pagina: 1