Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer kiezen, cartridges huren/leasen?

Pagina: 1
Acties:

• kiefter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07-2024
Dag allemaal,

Voor de zoveelste keer heb ik van mijn EPSON WF3520 weer eens een inktcartridge vervangen ivm uitdroging, echter na een schoonmaakbeurt wordt een andere cartridge weer eens niet herkend (wat ik al meerdere keren gehad heb). Ik ben er dus een beetje klaar mee :(.

Ik heb inmiddels al meerdere inktjets versleten en ook al een keer een kleuren laser van Samsung gehad, maar die begaf het helaas na verloop van tijd.

Ik print weinig en als ik print dan is het meestal voor de school van 1 van mijn dochters, maar dan moet de printer het op dat moment wel doen. Nu hoorde ik in de tweakers podcast dat Arnoud tegenwoordig zijn cartridges huurt of least.

Heeft iemand daar ervaring mee? En zoja, waar zou ik dan het beste terecht kunnen? Of raden jullie aan om dan toch nog maar een keer voor een laser of led printer te gaan?

Alvast bedankt!

Groet,
Andre

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08

RvV

Ik heb ook diverse inktjets gehad en sinds een week of 2 is deze vervangen door een Bother laser. Bij mijn laatste Epson was het de zwarte printkop die telkens problemen had. Dan moest je eerst meerdere malen de cleaning functie uitvoeren en dan waren de patronen weer leeg. Lekker als je met spoed nog even een papiertje moet afdrukken. Van ellende heb ik het in kleur moeten doen want donkergroen werkte nog wel. Nooit geen inktjet meer voor mij.

Van die ink contracten krijg ik enkel het vermoeden dat het een nieuwe manier is om nog meer te verdienen bij die leveranciers/fabrikanten en dat het echt niet is bedacht om de consument te matsen.

Y'24

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:40
Beste kan je gewoon 1 kopen. Huren/leasen is duurder dan 1 kopen. ( met een paar maanden betaal je dus al meer ) Zeker helemaal voor de hoeveelheid van printjes die gemaakt worden.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:44
als ik het zo hoor heb je zelfde probleem als ik: vaak minder dan 10 a4tjes, en wrs maar 1x per maand oid.
Je zou ook kunnen kijken GEEN printer aan te schaffen en voor 5 ct per A4 bij de bieb te printen...
Normaal kost een A4 + inkt 4 ct, dus je betaald 1 ct per A4 extra....
als je nagaat dat een printer rond de 60 euro is, ben je 50 jaar verder voor je de printer eruit hebt.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
99ruud99 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:59:
als ik het zo hoor heb je zelfde probleem als ik: vaak minder dan 10 a4tjes, en wrs maar 1x per maand oid.
Je zou ook kunnen kijken GEEN printer aan te schaffen en voor 5 ct per A4 bij de bieb te printen...
Normaal kost een A4 + inkt 4 ct, dus je betaald 1 ct per A4 extra....
als je nagaat dat een printer rond de 60 euro is, ben je 50 jaar verder voor je de printer eruit hebt.
Ik print al jaren gratis met een oude zwart wit laser netwerk printer.
Bij mijn vader op het werk kregen ze een nieuw laser lease contract.
Oude printers werden gewoon weggedaan .
En als ik dan kleur moet printen dan ga ik wel naar een print shop of ergens anders :X
Alhoewel ik er toch soms aan zit te denken om een kleuren laser te kopen.

De oude Canon wifi printer is uiteindelijk na frustratie van een verstopte printkop ook als grofvuil ingeleverd.
Dus misschien ook een goedkope optie voor sommigen om gewoon een oude zwart wit laser te kopen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:53

4POX

Everybody is wired

Ik heb menig inkjet versleten. Sinds ik een laserprinter gebruik heb ik geen problemen meer. Voor onder de 100 euro heb je een brother die op het netwerk kan. Dubbelzijdig kan printer en jaren vooruit kan.

Als je gaat rekenen kan je kleurenfoto's goedkoper bij de Hema en de kruidvat bestellen.

voordeel van laser.

- Geen klam papier
- Water vaste prints
- Minder bewegende onderdelen
- geen inkt
- toner is niet giftig.
- goedkoper
- Geen malle drivers die drie jaar niet meer ondersteunt worden.

AKA Rinkel weblog

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
Hoewel Epson prima printers heeft, is het niet 't beste systeem voor incidentele printjes. In de praktijk staat deze weken achter elkaar gewoon uit en daarmee ligt het risico van indrogen op de loer.

Zelf na jaren van keer op keer weggooien van inktjets overgestap op pricewatch: HP Color LaserJet Pro MFP M281fdw

Wel een bakbeest in formaat, maar doet 't als een tierelier.En na drie jaar nog steeds met de eerste toners in de weer, al zal dat met schoolgaande kinderen wel wat harder gaan.

• kiefter
Superbedankt voor allemaal. voor de reacties Dan ga ik denk ik toch voor een laser. Zou het nog uitmaken of je een laser of een LED neemt? LED schijnt minder bewegende onderdelen te hebben en dus ook minder snel stuk te gaan heb ik gelezen. Iemand ervaring?

Thanks!
Andre

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heb je al gekeken naar 2e hands laserprinters?
Die kosten vaak een habbekrats, niet zelden mét toner en juist als je weinig print zijn ze ideaal.

Ik dacht dat ik voor €60 ofzo een kleine 2e hands kleurenlaser heb gekocht met toners waar ik alweer 2 of 3 jaar mee print. Minder snel en stevig dan het zwart-wit beest dat ik had, maar kleur is toch wel leuk en de prijs per pagina nog steeds heel erg laag.

Toners haal je dan bij 123inkt, gewoon eigen merk. Print prima.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• kiefter
Is een goeie, ik ga tweedehands kijken! Thanks!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Inkjet gewoon nooit uitzetten, die moeten af en toe hun druppie afvegen, prima ervaringen met epson en brother heur.
Pagina: 1