Gisteren was hier een topic gepost over een mini ITX systeem & werd daar veel feedback over gegeven.
Het inspireerde mij & ik dacht - wat zou de meest goedkope manier zijn om een ITX systeem te bouwen? Welke elementen zorgen voor een degelijke maar toch goedkoop ITX systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mij zelf niet - maar het is wel belangrijk dat mijn vrouwke er office etc kan op draaien en mijn kinderen er league of legends op kunnen spelen. Het moet dus zeker geen gaming gaming zijn.
Daarom was ik zelf aan de ryzen 5 3400g apu aan het denken? Of moet ik wederkeren naar de 2400?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is een uitdaging - ik ben aan het expirementeren om het zo goedkoop mogelijk te houden maar wel degelijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet klein zijn en passen in het wit interieur in mijn woonkamer
. Ben benieuwd naar de reacties!
Mijn eigen voorstel - mis ik iets? :
Wil zelf wat expirimenteren - dus bij deze . Mis ik iets?
Of gaat volgende opstelling ergens iets missen? Zou ik bijvoorbeeld nog en extra cooling op de APU zetten? Zoja welke? Hebben jullie een evengoede opstelling maar goedkoper? Ergens overkill zoals de RAM?
Het moet echt niet te veel te kosten...
Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën.
BEDANKT!
Het inspireerde mij & ik dacht - wat zou de meest goedkope manier zijn om een ITX systeem te bouwen? Welke elementen zorgen voor een degelijke maar toch goedkoop ITX systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mij zelf niet - maar het is wel belangrijk dat mijn vrouwke er office etc kan op draaien en mijn kinderen er league of legends op kunnen spelen. Het moet dus zeker geen gaming gaming zijn.
Daarom was ik zelf aan de ryzen 5 3400g apu aan het denken? Of moet ik wederkeren naar de 2400?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is een uitdaging - ik ben aan het expirementeren om het zo goedkoop mogelijk te houden maar wel degelijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet klein zijn en passen in het wit interieur in mijn woonkamer
Mijn eigen voorstel - mis ik iets? :
Wil zelf wat expirimenteren - dus bij deze . Mis ik iets?
Of gaat volgende opstelling ergens iets missen? Zou ik bijvoorbeeld nog en extra cooling op de APU zetten? Zoja welke? Hebben jullie een evengoede opstelling maar goedkoper? Ergens overkill zoals de RAM?
Het moet echt niet te veel te kosten...
BEDANKT!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Moederborden | Asrock B450 itx ac | € 109,95 | € 260.9 |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake Core V1 Snow Edition | € 45,72 | € 306.62 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 10,- | € 316.62 |
| 1 | Geheugen intern | 8GB Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16 X 2 | € 77,71 | € 394.33 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power B9 450W | € 44,99 | € 439.32 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 240GB | € 31,- | € 470.32- |
| Totaal | € 470.32 | |||