Ik heb ±3 jaar terug een PC in elkaar gezet met een Z chipset, hierop draait Debian met RIP software van Caldera. Op een of andere manier zit ik al vanaf het begint te vogelen met de USB poorten. Ook omdat Caldera op een oudere Debian draait, ze lopen vaak hopeloos achter en de support is triest. Vandaag hebben we veel testen gedaan en onze conclusie is dat het toch echt aan het moederbord moet liggen, kogel door de kerk en een nieuw systeem bouwen.
Nu ben ik me aan het verdiepen in de Q370 en de C246 chipset.
intelQ 370-chipset
intel C246-chipset
Bij beide chipsets lees ik dat de USB configuratie hetzelfde is. Ik heb begrepen dat de Q/C chipsets meer professioneel gericht zijn en stabieler dan de Z chipset wat ik nu hebt.
Als ik op de site van Caldera kijkt, dan bieden hun ook systemen van Dell aan, de Dell 7070 heeft een Q370 chipset en ik neem aan dat hun deze systemen verkopen na dat ze getest zijn of alles werkt.
Mag ik aannemen dat als ik een moederbord met een Q370 chipset uitkiest dat ik dan op de goede weg zit?
Nu ben ik me aan het verdiepen in de Q370 en de C246 chipset.
intelQ 370-chipset
intel C246-chipset
Bij beide chipsets lees ik dat de USB configuratie hetzelfde is. Ik heb begrepen dat de Q/C chipsets meer professioneel gericht zijn en stabieler dan de Z chipset wat ik nu hebt.
Als ik op de site van Caldera kijkt, dan bieden hun ook systemen van Dell aan, de Dell 7070 heeft een Q370 chipset en ik neem aan dat hun deze systemen verkopen na dat ze getest zijn of alles werkt.
Mag ik aannemen dat als ik een moederbord met een Q370 chipset uitkiest dat ik dan op de goede weg zit?