[Android Auto] Meldingen Flitsmeister worden geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-08 00:52
Mijn vraag
Klopt het dat Android Auto (AA) meldingen van Flitsmeister blokkeert? Ik heb Flitsmeister op de achtergrond aan staan, alleen hoor ik de meldingen niet meer. Ik weet niet of dit te maken heeft met Flitsmeister of AA zelf.

N.b. ik weet dat AA Flitsmeister niet ondersteunt, ik heb het puur over op achtergrond draaien van Flitsmeister

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android, Samsung S9, Flitsmeister, Android Auto

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Op mijn P30 Pro komen de meldingen van Flitsmeister gewoon als grijze pop-up onderin beeld. Ambulances komen beeldvullend over Android Auto heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
millerman_sf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:47:
Op mijn P30 Pro komen de meldingen van Flitsmeister gewoon als grijze pop-up onderin beeld. Ambulances komen beeldvullend over Android Auto heen.
Hmm, dan kan het goed zijn dat mijn Flitsmeister gewoon niet werkt...
Komt geluid bij jou wel binnen? Of heb je dat bewust uitgeschakeld

[ Voor 9% gewijzigd door KrsOne op 10-10-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Het geluid komt gewoon door, maar ik heb het zelf deels uitgeschakeld. Je zou kunnen kijken naar batterijbeheer, wellicht dat je telefoon de app op de achtergrond bevriest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
Ik heb verder naar gekeken. Volgens mij komt het door de GPS, die bij andere apps niet altijd werkt wanneer ik verbonden ben met AA. Bij Google maps werkt GPS wel, maar Flitsmeister en Here WeGo navigatie app weer niet

[ Voor 7% gewijzigd door KrsOne op 12-10-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:09
Wat me hierin sowieso relevant lijkt, gebruik je AA op de headunit van je auto, of standalone op je Android device.
Zelf gebruik ik AA regelmatig, op de headunit (Peug 208 2018). Meldingen van FM krijg ik zonder en met sound. Afhankelijk of ik nog naar de radio luister, dan ontvang ik geen waarschuwingstonen, kies ik AA als audio bron, dan komen de waarschuwingen wel door.

Persoonlijk maakt me dit weinig uit, gebruik AA voor bv Google Maps, Waze en Spotify. M'n telefoon hangt er naast, met Flitsmeister in beeld.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
gehaktstaaf schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:32:
Wat me hierin sowieso relevant lijkt, gebruik je AA op de headunit van je auto, of standalone op je Android device.
Zelf gebruik ik AA regelmatig, op de headunit (Peug 208 2018). Meldingen van FM krijg ik zonder en met sound. Afhankelijk of ik nog naar de radio luister, dan ontvang ik geen waarschuwingstonen, kies ik AA als audio bron, dan komen de waarschuwingen wel door.

Persoonlijk maakt me dit weinig uit, gebruik AA voor bv Google Maps, Waze en Spotify. M'n telefoon hangt er naast, met Flitsmeister in beeld.
Ik gebruik AA op de headunit van de auto (auto ondersteunt AA en Apple Carplay), met de app op mijn android. Ik weet bijna zeker dat dit aan de GPS ligt, waardoor de meldingen niet doorkomen. Want meldingen van andere apps komen volgens mij wel door. En gek genoeg werkte AA met FM in het begin nog wel. Misschien moet de cache ofzo deleten

Voor de volledigheid, gaat om
- Samsung S8
- Audi A1 2019 model

Weet niet of mijn telefoon de GPS van de auto gebruikt of niet, want GPS werkt alleen op Maps en Waze en niet op de andere niet ondersteunde apps

[ Voor 18% gewijzigd door KrsOne op 13-10-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01
KrsOne schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Ik gebruik AA op de headunit van de auto (auto ondersteunt AA en Apple Carplay), met de app op mijn android. Ik weet bijna zeker dat dit aan de GPS ligt, waardoor de meldingen niet doorkomen. Want meldingen van andere apps komen volgens mij wel door. En gek genoeg werkte AA met FM in het begin nog wel. Misschien moet de cache ofzo deleten

Voor de volledigheid, gaat om
- Samsung S8
- Audi A1 2019 model

Weet niet of mijn telefoon de GPS van de auto gebruikt of niet, want GPS werkt alleen op Maps en Waze en niet op de andere niet ondersteunde apps
Als je root hebt kun je evt proberen het scherm van je telefoon op je head unit te zetten, dan kun je FM gewoon op je head unit draaien (en YouTube, en...)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:09
Nog even een update. Sinds gisteren gebruik ik een Pixel 3a, hierop staat fabrieksaf al AA. Daarnaast kreeg ik nog de melding 'wilt u gebruik maken van de nieuwste AA, update dan' (of iets in die trant), dat heb ik nog gedaan, nu krijg ik de geluidsmeldingen van FM wel als ik de radio nog als geluidsbron heb.

Maar een melding is een melding toch? Een probleem met de GPS kan er toch alleen toe leiden dat je de verkeerde meldingen krijgt of helemaal niet (ivm onjuiste positie), maar dan zie je de specifieke melding (bv flitspaal) ook niet op je display?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
gehaktstaaf schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:44:
Nog even een update. Sinds gisteren gebruik ik een Pixel 3a, hierop staat fabrieksaf al AA. Daarnaast kreeg ik nog de melding 'wilt u gebruik maken van de nieuwste AA, update dan' (of iets in die trant), dat heb ik nog gedaan, nu krijg ik de geluidsmeldingen van FM wel als ik de radio nog als geluidsbron heb.

Maar een melding is een melding toch? Een probleem met de GPS kan er toch alleen toe leiden dat je de verkeerde meldingen krijgt of helemaal niet (ivm onjuiste positie), maar dan zie je de specifieke melding (bv flitspaal) ook niet op je display?
Volgens mij is dat het probleem, ik krijg geen meldingen omdat GPS niet werkt. Op mijn display in flitsmeister app zie ik ook gewoon niks staan terwijl ik weet dat ik bij een traject controle zone rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@KrsOne ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:46
Binnenkort is Flitsmeister als app beschikbaar in Android Auto. Dan is alles opgelost.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Pagina: 1