Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freenas ziet geen netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-11 02:46
Hi,

Ik wilde zojuist mijn bestaande freenas server uitbereiden met een quadport gbit kaart.
In de server heb ik al zitten een onboard dual port gbit, en een 40Gb via pcie, welke beide goed werken.
Nu met de nieuwe kaart (intel I340 T4) , komen de 4 extra interfaces niet in de gui te staan of met ifconfig.
Wanneer ik Lspci in de shell plaats komt hij wel in de lijst voor.
Dezelfde kaarten werken prima in mn proxmox server.
Iemand enig id hoe ik deze kaarten aan de gang krijg ?
Ik ben best een noob als het om freenas gaat.

Ben niet slim, maar wel dom

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 22:13
PFSense is onder water gebaseerd op FreeBSD, je kan beginnen met kijken of deze kaart daardoor wordt ondersteund.

Doe je trouwens wel ifconfig -a ? Anders worden vziw alleen je actieve interfaces getoond.

I'm a photographer, not a terrorist

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-11 02:46
citruspers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:32:
PFSense is onder water gebaseerd op FreeBSD, je kan beginnen met kijken of deze kaart daardoor wordt ondersteund.

Doe je trouwens wel ifconfig -a ? Anders worden vziw alleen je actieve interfaces getoond.
Ifconfig -a maakt helaas geen verschil

ik dacht dat het om een intel chip ging, maar this een SUN ATLS1QGE

[ Voor 9% gewijzigd door itcouldbeanyone op 10-10-2019 22:14 ]

Ben niet slim, maar wel dom

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

op het forum van FreeBSD geven ze aan dat deze kaart geen Intel chipset bevat en de ingebouwde driver deze kaart helaas niet ondersteunt. Dat wordt dus een echte Intel quad port NIC halen.

https://forums.freebsd.or...quad-gigabit-cards.51000/

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold