Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moet ik tevreden zijn over het schilderwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:31
Voor onze pas gestucte muren hebben we een schilder ingeschakeld die het geheel netjes zou schilderen. Nu ziet het er op een afstandje prima uit, maar van dichtbij zijn wij eigenlijk niet tevreden. We hadden verwacht dat de verf strak en glad op de muur zou zitten, maar zien helaas een vorm van structuur.

Ik heb de schilderen hierop aangesproken, en hij geeft aan dat het door de latex(sigma)kan komen, omdat het wat dikker is zou het moeilijk glad te krijgen zijn. Ik vermoed dat het aan de roller ligt.

De vraag is eigenlijk of we hiermee genoegen moeten nemen? Wat vinden jullie ervan?

https://tweakers.net/ext/f/TLo3KdTfb2XyXx4ZebzWxbRp/thumb.jpg

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Broddelwerk, plain and simple. Veel te haastig gedaan.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ik heb latex (afwasbaar) op een glad gestucte muur, dat is een biljartlaken. Als het zo was als dit had ik het niet geaccepteerd.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• gumtree
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-11 18:40
Latex te dik, dan had hij het dunner moeten maken. Daar is het toch een prof voor? Dit is pruts werk. Heeft hij de verf zelf geleverd dan had hij dit ook kunnen weten. Niet accepteren dus.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:29

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Had ie een structuurroller? Dit moet gewoon hartstikke glad zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 16-11 22:22
Is dit dezelfde schilder als die @PWM had :')

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:48
Klinkt inderdaad als de verkeerde roller. Ik heb ook een andere roller gekocht toen het bij mij er zo uit zag.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verkeerde roller en te dik opgezet. Te snel afgeraffeld. Als amateur doe ik het beter.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:20
Als je het super strak wil hebben zou je in vervolg ook over kunnen denken om het te laten spuiten.

Dit ziet er overigens niet uit, tenzij je voor de jaren 70 looks ging ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:31
Bedankt voor de reacties! Dan had ik hoogstwaarschijnlijk gelijk.

Valt dit nog te corrigeren?

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:15
Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:00:
Bedankt voor de reacties! Dan had ik hoogstwaarschijnlijk gelijk.

Valt dit nog te corrigeren?
Valt wel te corrigeren. Je kunt het glad schuren met een schuurmachine (zorg wel voor een stofzuiger eraan).

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
Jeetje, het is toch ongelofelijk dat "vakmensen" soms minder goed resultaat leveren dan de gemiddelde amateur. Zoals al eerder door iemand gezegd, ik kan het beter.

Supreme wijzigde deze reactie 15-10-2019 10:25 (3%)

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:58

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Supreme schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:24:
Jeetje, het is toch ongelofelijk dat "vakmensen" soms minder goed resultaat leveren dan de gemiddelde amateur. Zoals al eerder door iemand gezegd, ik kan het beter.
Soms? Zeg maar gerust "vaak".

Wat precies de reden is dat ik bij ons al het schilderwerk zelf doe. Niet eens zozeer om geld te besparen, want een flinke schilderklus kost je gewoon je zomervakantie, maar omdat ik dan tenminste weet dat het goed gebeurt en er geen stappen worden afgeraffeld of overgeslagen.

Mooi fout is niet lelijk

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
Glenfiddich schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Wat precies de reden is dat ik bij ons al het schilderwerk zelf doe. Niet eens zozeer om geld te besparen, want een flinke schilderklus kost je gewoon je zomervakantie, maar omdat ik dan tenminste weet dat het goed gebeurt en er geen stappen worden afgeraffeld of overgeslagen.
Klopt, ik heb zo flink voor stucwerk betaald bij een Nederlands bedrijf, wat er maar matig uit ziet. Achteraf gezien had ik het liever door een buitenlander laten doen voor minder, als ik soms zie wat die kunnen.

Qua schilder heb ik echter wel een topper. Daar gaat het me niet bij lukken om zijn werk te evenaren. Van zijn gezette kitrandjes langs het plafond geniet ik nog elke dag ;)

Supreme wijzigde deze reactie 15-10-2019 10:39 (4%)

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:29
Glenfiddich schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Je moet ook even meenemen dat de meeste mensen iets laten doen door de goedkoopste offerte. Je mag dan ook het slechtste werk verwachten lijkt mij. Als je meer betaald, krijg je 9/10 keer ook beter werk geleverd.

Over het schilderwerk, dat ligt 100% aan de roller die is gebruikt. Ik heb het bij mij ook zo op de muur zitten, maar dat was bij mij dan ook wel de bedoeling.
Als van tevoren niet afgesproken is dat het perfect glad moet, dan is dit wel normaal om als werk af te leveren.

Fable wijzigde deze reactie 15-10-2019 10:45 (17%)

• floorcleaner
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-11 23:49
Ik had nog nooit latex gebruikt en zelfs bij mij is het bijna perfect glad op een paar stukjes rond de stopcontacten na. Dit ziet er net uit of er zit een laag behang onder ?

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:54

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Fable schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Je moet ook even meenemen dat de meeste mensen iets laten doen door de goedkoopste offerte. Je mag dan ook het slechtste werk verwachten lijkt mij. Als je meer betaald, krijg je 9/10 keer ook beter werk geleverd.

Over het schilderwerk, dat ligt 100% aan de roller die is gebruikt. Ik heb het bij mij ook zo op de muur zitten, maar dat was bij mij dan ook wel de bedoeling.
Aan de andere kant mag je van iemand die zich "schilder" noemt, kan schilderen. En beter dan de gemiddelde amateur.
Dit is een jaren '70 look, zeker geen strakke muur

You've mistaken me for someone who really cares.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True