Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-05 07:12
Hoe krijg ik voor het elkaar om mijn smartphone ook kunnen internetten op bekabeld netwerk?
Ik heb aan gedacht om USB - C - RJ45 kopen.
Maar is het ook andere oplossing als ik USB - C - USB op Computer aansluit en dat ik daar ook internet op smartphone kan krijgen?
Wat ik wel kan is dat smartphone zelf internet geven aan PC , maar niet andersom!

Wie kan mij helpen met deze probleem?

Snachts gebruiken wij geen wifi, dat heeft een bepaalde redenen hiervoor.

Ik maak gebruik van Huawei Mate 20.

[ Voor 3% gewijzigd door Kpomp33 op 10-10-2019 20:49 ]

Beste antwoord (via rens-br op 22-10-2019 10:37)

• Kpomp33
Het probleem is inmiddels opgelost!
Ik heb gekozen voor bekabeld netwerk voor tablet en smartphone en die werkt prima voor snachts.
En overdag heb ik gewoon WIFI aan.

Het gedachte erachter is dat ik WIFI snachts uit wil hebben vind ik wel heel prettig.
En snachts heb ik helemaal geen WIFI nodig, dus waarom hem aanlaten als ik hem ook uit kan schakelen:)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik denk dat het makkelijker is welk probleem je ook met wifi hebt 's nachts op te lossen dan op een omslachtige manier bedraad internet op je smartphone te krijgen

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
OTG Ethernet

Apple kan ook

[ Voor 58% gewijzigd door jeroen3 op 10-10-2019 20:48 . Reden: Apple ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:42
Je WiFi gewoon aanzetten lijkt me dan het makkelijkste. Sommige telefoons ondersteunen bepaalde usb c Ethernet adapters, maar of dat op jouw telefoon gaat werken durf ik niet te zeggen, al is het maar omdat je niet gepost hebt welk toestel je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
Kpomp33 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:43:

Snachts gebruiken wij geen wifi, dat heeft een bepaalde redenen hiervoor.
Ik zou eerder kijken hoe 's nachts toch de wifi gebruikt kan worden. Hoe hard ik ook mijn best doe, ik kan eigenlijk geen goede reden bedenken waarom je de wifi 's nachts uit zou willen doen.
Kan je dat toelichten? :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Ik zal het even anders formuleren, dit is wat ik dus zoek: ''hoe deel ik bekabeld internet van mijn computer met mijn smartphone?''

En onze WIFI is behoorlijk zwak! En met bekabeld internet gaat het redelijk goed.
Wij wonen in platteland, en vette pech is dat wij (nog) geen glasvezelkabel heb.

Ik zou heel graag dat smartphone internet krijg zonder hapering etc, en dat kan alleen via het bekabeld.
Mijn vraag is dus of ik met het oplaadkabel op het computer usb kan aansluiten en dat ik internet kan krijgen op smartphone? Of kan ik ergens software gebruiken hiervoor om het mogelijk kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat kan alleen via WiFi, je pc moet dan een hotspot maken.
Daar is software voor.

Je kunt overigens ook gewoon meer accesspoints plaatsen voor betere WiFi dekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Kpomp33 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:02:
Ik zal het even anders formuleren, dit is wat ik dus zoek: ''hoe deel ik bekabeld internet van mijn computer met mijn smartphone?''

En onze WIFI is behoorlijk zwak! En met bekabeld internet gaat het redelijk goed.
Wij wonen in platteland, en vette pech is dat wij (nog) geen glasvezelkabel heb.

Ik zou heel graag dat smartphone internet krijg zonder hapering etc, en dat kan alleen via het bekabeld.
Mijn vraag is dus of ik met het oplaadkabel op het computer usb kan aansluiten en dat ik internet kan krijgen op smartphone? Of kan ik ergens software gebruiken hiervoor om het mogelijk kunnen maken?
Of je nu 1 mbit adsl hebt of gigabit glas maakt niet uit, je wifi staat daar qua signaal en stabiliteit los van.

Ik zou daarom kijken om het wifi signaal te verbeteren ipv symptoombestrijding

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
De vraag was ook of dit mogelijk is, dan wil ik daar echt gebruik van maken!
En ik wil ook dan weten hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
In dat geval zou ik een nieuw topic maken, met daarin je situatie, hoe je woning eruit ziet, welke (wifi) apparaat je gebruikt, waar je wifi modem staat, waar je slecht signaal hebt etc..

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kpomp33 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:04:
De vraag was ook of dit mogelijk is, dan wil ik daar echt gebruik van maken!
En ik wil ook dan weten hoe!
Of je leest gewoon eens wat er gepost word....

Het is omslachtig, al eens gezocht op: OTG Adapter for USB C to RJ45 Ethernet LAN Wired Network?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Bensimpel schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:10:
[...]

Of je leest gewoon eens wat er gepost word....

Het is omslachtig, al eens gezocht op: OTG Adapter for USB C to RJ45 Ethernet LAN Wired Network?
Ja dit heb ik al zelf gevonden en dat heb ik ook al gezegd in deze topic.
Maar als dit enige mogelijk is, dan zal ik voor twee mogelijkheid kiezen en dat is bekabeld zoals je ook aangaf, maar wat ik ook kan doen is usb wifi dongel in computer steken en daar toegang maken voor mijn systemen zoals smartphone.

Maar toch bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Kpomp33 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:14:
[...]

maar wat ik ook kan doen is usb wifi dongel in computer steken en daar toegang maken voor mijn systemen zoals smartphone.
Of je plaatst gewoon een accesspoint.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

access point met een kabel op je modem aansluiten.
En je hebt een stabiele wifi connectie op je gsm..

Een trage misschien omdat je in een buitengebied zit en je provider nog geen snelle modem verbinding heeft. Maar stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Access point! Iedereen nog bedankt voor de reacties, ik ga op internet verder uitzoeken, maar ook bekabeld die wil ik graag weten hoe dat ook werkt, vanuit mijn eigen interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Kpomp33 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:48:
Access point! Iedereen nog bedankt voor de reacties, ik ga op internet verder uitzoeken, maar ook bekabeld die wil ik graag weten hoe dat ook werkt, vanuit mijn eigen interesse.
Met een USB C OTG ethernet adapter.

Bij voorkeur verbonden met de router of een switch, dus niet met je PC.

Mits compatibele met jouw telefoon is dat een kwestie van plug & play.

[ Voor 18% gewijzigd door Xander op 10-10-2019 21:57 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kpomp33 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:48:
En DAT is het woord ....
Niet repeater of oude router inzetten of powerline

Als je geen zicht hebt op sneller internet, kan je al voldoen met een WiFi-N model ( 300Mb ) en een lange kabel tot de overloop bijvoorbeeld
Is er zicht op verbetering, doe het dan gelijk goed, en kies een Unifi AC ( 85€ )

Moet je maar één draad trekken, die netwerk EN stroom bezorgd op de Acces point, en in de meeste gevallen heb je dan 'overal' signaal.

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 10-10-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Goed vanochtend ben ik op onderzoek uit gegaan en ik kwam ook mede tweaker hier tegen en die heeft ook een topic geopend met precies hetzelfde vraag als ik!

En door deze mede tweaker weet ik nu waar ik moet zoeken!

Het gaat dus hierom; ''Reverse Tethering NoRoot Free'' voor het android.
Ik weet het zelf nog niet of die werkt, maar ik weet nu wel waar ik moet zoeken en hoe ik hem moet omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:54
Kpomp33 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:34:
Dit klinkt opnieuw als een enorm omslachtige oplossing. Mijn advies zou zijn (net als wat de rest hier aanraadt) een access point plaatsen op de plek waar het bereik slecht is, en deze met een kabel aan te sluiten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Kpomp33 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:34:
Ik weet het zelf nog niet of die werkt, maar ik weet nu wel waar ik moet zoeken en hoe ik hem moet omschrijven.
Als je Youtube wil kijken over deze verbinding heb je pech, het wordt niet als wifi/mobiel internet gezien en dus herkennen een hoop apps deze vorm van verbinden niet.
Important: Some apps do not recognize the reverse tethered Internet connection because they only check for Wifi or 3G connections. This limitation applies to recent versions of Play Store, Youtube, Gmail and others.
Wat je allemaal aandraagt zijn sowieso allemaal halfbakken oplossingen, trek gewoon een kabel naar waar je slechte wifi hebt, prik er een accesspoint aan en je hebt weer volledig wifi bereik, waarom allemaal zo moeilijk doen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Waarom wil je een mobiel apparaat op een kabel aansluiten? Lijkt mij niet de oplossing. Gewoon een accesspoint plaatsen en je smartphone blijft een mobiel apparaat. De wifi in de modem van providers laat vaak flink te wensen over. Een losse router of accesspoint is veel beter en lost dit probleem vaak op en is ook nog eens een flink stuk minder omslachtig dan met adapters en weet ik veel te gaan werken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40
Gokje, de ouders van TS zetten 's avonds/'s nachts de wifi uit? ;-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Ik heb gekozen voor bekabeld netwerk voor tablet en smartphone en die werkt prima voor snachts.

Het gedachte erachter is dat ik WIFI snachts uit wil hebben vind ik wel heel prettig.
En snachts heb ik helemaal geen WIFI nodig, dus waarom hem aanlaten als ik hem ook uit kan schakelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kpomp33 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:33:

hier in de randstad heeft het weinig nut .. tja op het platteland wellicht wel

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Wat is "bekabeld netwerk voor tablet en smartphone" als ik vragen mag?

Is dat een app, een apparaatje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:51
Maar moest je 's nachts geen WiFi nodig hebben, dan kwam je hier toch helemaal niet vragen hoe je bekabeld kan verbinden 's nachts? 8)7
Pagina: 1