Toon posts:

Freesco, ADSL, alles naar 1 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Freesco machine op mijn ADSL verbinding te verzorgen. Nu wil ik eigenlijk dat hij ALLES wat binnenkomt op mijn ext. ip doorrouteerd naar een default filter.

Is dit mogelijk en hoe? misschien dmv een roule die alle poorten routeerd ipv specifiek 1 poort.

Ik bedoel zeg maar wat def. server doet in de ADSL alcatel tweak

Verwijderd

Dan ga je je op zich afvragen waarom je die server waar alles naartoe wordt doorgerouteerd niet op internet zet, want "alle ports forwarden" is natuurlijk vrij (lees: compleet) zinloos....

Vergeet ook niet dat bij UDP traffic en ICMP traffic geen continue verbindign wordt opgezet maar de datastroom gewoon uit losse pakketjes bestaat die voor de firewall/portforwarder niet bij elkaar horen - als je dus computers hebt die via NAT internetten via die server dan zal dat verkeer dus niet altijd meer goed doorstromen. Als je pech hebt werkt dus IRC DCC, ICQ, (MSN?,) ping, traceroute etc. niet meer.....
Dit is bij BSD zo, misschien dat het bij freeSCO ietsje beter is geregeld..... Ik ken freeSCO niet zo goed.

Anyway, je kan bij portforwarding ook port ranges opgeven, dus geef gewoon de port range 1-65535 op (ik geloof dat er 65535 ports zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Dus als je een BDS of een SCO routertje gebruikt werkt ICQ en zo niet meer? of juist wel als je NAT enabled?