Windowed borderless LAG

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart852
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-06-2024
Mijn vraag
sinds een tijd kan ik mijn spellen niet meer spelen op windowed borderless, de FPS-counter geeft ruim 100 fps aan bij de meeste games, maar het haperd enorm, en het voelt alsof ik met enorme lag speel (m'n ping is altijd onder de 20, en heb nooit last van m'n internet verbinding)

ik zou graag weer "normaal" op windowed borderless willen spelen.
ik hoor graag sugesties :)

Bart

Relevante software en hardware die ik gebruik
videokaart: Gigabyte AMD RX 580 8gb
cpu: -5-7600
moederbord: asus strix b250i
ram: 16 gb ddr4 2400

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al de drivers er van afgegooid en de laatste geinstalleerd, voor zowel de drivers van AMD en GIGABYTE zelf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Waarom niet gewoon fullscreen ? in plaats van windowed ?
Heb je fullscreen nergens last van, dan zou ik het gewoon zo lekker houden :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Je zou zomaar denken dat v-sync wordt geforceerd in borderless en windowed.

Forceer v-sync eens uit in radeon settings?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Blaat schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:22:
Je zou zomaar denken dat v-sync wordt geforceerd in borderless en windowed.
Klopt:

"Windows 10, like Windows 8 before it, forces the use of the Desktop Window Manager. (desktop compositor)

This means that any application running in a window will have triple buffering applied to it.

If you disable V-Sync in a game that is running in a window, the framerate will be uncapped and is no longer synchronized to the refresh rate - as expected. However you won't get any screen tearing because triple-buffering is applied via the DWM.

If you want to disable V-Sync and still get screen tearing, run the game in fullscreen exclusive mode. That way the game should bypass the DWM."

Je krijgt dus triple-buffering.
Triple buffering is vooral handig als je framerate een beetje onder de maximale hz van je monitor duikelt, je framerate wordt dan niet onmiddelijk gehalveerd zoals bij double buffered vsync. Erboven worden beeldjes overgeslagen, omdat het er teveel heeft. Daardoor kan een stotterend beeld ontstaan omdat de framerate nergens gelijk is.
Ook krijg je extra lag omdat er altijd een extra frame in de buffer zit. Bij veel singleplayer spellen geen probleem, maar bij twitch shooters kan dat behoorlijk ergerlijk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door GromuhlDjun op 11-10-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart852
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-06-2024
-op borderless spelen is makkelijker als je 2 schermen hebt en even snel van scherm wilt wisselen

-ik heb de Vsync uitgezet in de AMD instellingen, maar ik speel dan nog met gemiddeld 110+ fps maar het het lagt alsnog ernorm
Pagina: 1