Waar Apple watch kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takiyous
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09-2022
Waar is het beste om de Apple watch te kopen?
Via Apple zelf of via Media Markt??
Ik weet dat het beste is om bij de leverancier zelf te kopen maar ik heb een paar cadeaubonnen van MM. Ik vroeg me af of ik dan nog wel support krijg van Apple als je het ergens anders koopt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Sowieso krijg je het eerste jaar support bij Apple als je het bij de MM koopt. Het tweede jaar moet je dan bij MM zijn, hoewel je daar het eerste jaar ook terecht kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:37
@domini2006 dat geldt voor belgie... in NL heb je alleen die 1 jaar garantie op fabricagefouten, in belgie is dat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takiyous
@domini2006 maar als ik 'm dus bij Apple koop dan heb ik maar 1 jaar garantie? En bij MM 2 jaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
Als je bij apple koopt zijn ze verplicht om zich aan de EU regels te houden wat garantie betreft en heb je gewoon 2 jaar garantie! Als je bij MM koopt ook alleen kun je het eerste jaar ooj bij apple aankloppen :-)

[ Voor 24% gewijzigd door domini2006 op 10-10-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
domini2006 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:20:
Als je bij apple koopt zijn ze verplicht om zich aan de EU regels te houden wat garantie betreft en heb je gewoon 2 jaar garantie! Als je bij MM koopt ook alleen kun je het eerste jaar ooj bij apple aankloppen :-)
Niet helemaal. De Nederlandse regels zijn toch even anders dan die van de EU. Ik citeer de Consumentenbond:

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domini2006
Maart1992 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Niet helemaal. De Nederlandse regels zijn toch even anders dan die van de EU. Ik citeer de Consumentenbond:

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Bedankt voor de verheldering :-) komt dus in de praktijk vaak wel op hetzelfde neer. Na die twee jaar is het vaak wel moeilijker om iets voor elkaar te krijgen en mag je blij zijn als je onder coolance iets voor elkaar krijgt. Toch heb je gelijk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takiyous
Maart1992 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

@Maart1992 heb wel gehoord dat Apple daar niet aan voldoet.. En dat je eigenlijk na 1 jaar niet meer geholpen word mits je Apple Care hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je bij Apple koopt, houden ze zicht aan de wettelijke garantie als verkopende (conformiteitsvereiste) bij een andere verkoper heb je niets met Apple te maken, maar met de verkopende partij.MM in dit geval dien zich te houden aan de Nederlandse wettelijke garantie. (fabrieksgarantie of commerciële garantie hebben daar niets mee te maken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:19
takiyous schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:12:
[...]

@Maart1992 heb wel gehoord dat Apple daar niet aan voldoet.. En dat je eigenlijk na 1 jaar niet meer geholpen word mits je Apple Care hebt
Dat is niet waar. Als je bij Apple koopt doen ze in het tweede jaar niet moeilijker dan in het eerste jaar.

Als je bij MM koopt kan je het eerste jaar terecht bij Apple. Daarna enkel bij MM en hoeft Apple niks voor je te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Fuwor op 10-10-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Als ik de Consumentenbond dus goed interpreteer dan mag je van bijvoorbeeld een MacBook Pro van ongeveer 2k verwachten dat die langer meegaat dan twee jaar en dat ik dan na het tweede jaar ook recht zou hebben op reparatie. Dit omdat de MacBook Pro redelijk prijzig is, voor het zelfde geld koop je een betere Windows laptop. (Ik probeer geen andere discussie uit te lokken hoor). Maar ik geloof wel dat dit in de praktijk moeilijk is om aan te tonen en dat fabrikanten hier niet graag in meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 18:27
Ik heb mijn watch5 via de Duitse Applestore website gekocht en ben ook uitgegaan van 2 jaar garantie. Ben in hun voorwaarden eens gaan spitten en daar staat dat ze 1 jaar garantie geven op hun eigen produkten. Ben dus benieuwd wie er “gelijk krijgt” als ik in het tweede jaar een beroep moet doen op de service in Duitsland, als Apple NL niet kan/wil helpen omdat het produkt niet in NL te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 09:12
takiyous schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:00:
Waar is het beste om de Apple watch te kopen?
Via Apple zelf of via Media Markt??
Ik weet dat het beste is om bij de leverancier zelf te kopen maar ik heb een paar cadeaubonnen van MM. Ik vroeg me af of ik dan nog wel support krijg van Apple als je het ergens anders koopt.
Als je bij Apple koopt, loopt alle garantie via hun, zowel het eerste jaar fabrieksgarantie als de consumentengarantie. Dus dat is het snelste en handigste qua service wat je kan hebben (reparatie en eventuele omruiling bij problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 19:31
Volkan1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:30:
[...]

Als je bij Apple koopt, loopt alle garantie via hun, zowel het eerste jaar fabrieksgarantie als de consumentengarantie. Dus dat is het snelste en handigste qua service wat je kan hebben (reparatie en eventuele omruiling bij problemen).
Ik ben tot nu toe nog nooit door Apple gewezen naar T-Mobile als ik met mijn telefoon bij Apple langsging voor garantie.
Dat zal met de Apple Watch ook niet anders zijn.
Dus het maakt helemaal niets uit waar je je iDevice hebt gekocht voor garantieverzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Tartarus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:43:
[...]

Ik ben tot nu toe nog nooit door Apple gewezen naar T-Mobile als ik met mijn telefoon bij Apple langsging voor garantie.
Dat zal met de Apple Watch ook niet anders zijn.
Dus het maakt helemaal niets uit waar je je iDevice hebt gekocht voor garantieverzoeken.
Kijk even naar het consumentenrecht voor je dit roept. Jouw ervaringen zijn leuk maar hoeven niets te zeggen over de ervaringen die anderen hebben of kunnen hebben. Zie: https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Wat kan ik doen als mijn product kapot gaat tijdens de garantieperiode?
Gaat uw product kapot en hebt u verkopersgarantie of fabrieksgarantie? Ga dan altijd naar de verkoper terug. Dit geldt ook als u alleen fabrieksgarantie hebt. De reden is dat u het product bij de verkoper gekocht hebt. Daarom moet hij ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Volkan1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:04:
[...]

Kijk even naar het consumentenrecht voor je dit roept. Jouw ervaringen zijn leuk maar hoeven niets te zeggen over de ervaringen die anderen hebben of kunnen hebben. Zie: https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Wat kan ik doen als mijn product kapot gaat tijdens de garantieperiode?
Gaat uw product kapot en hebt u verkopersgarantie of fabrieksgarantie? Ga dan altijd naar de verkoper terug. Dit geldt ook als u alleen fabrieksgarantie hebt. De reden is dat u het product bij de verkoper gekocht hebt. Daarom moet hij ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost.”
Wat heb ik aan dit stukje informatie als ik liever dan en daar door Apple geholpen kan worden? Ik vermijd hierdoor de middleman en ben sneller geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Gewoon de Apple Watch kopen via de MM, lever je die bonnen in! Doet het minder pijn in je portomonee ;). Mocht er wat mis mee zijn ga je langs de MM en de lossen het voor je op.

Veel plezier met je Apple Watch!

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Tartarus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:18:
[...]

Wat heb ik aan dit stukje informatie als ik liever dan en daar door Apple geholpen kan worden? Ik vermijd hierdoor de middleman en ben sneller geholpen.
De strekking van het verhaal is dat je dus niet moet verwachten dat je altijd bij de Apple Store wordt geholpen buiten het 1e jaar. Want ze zijn het niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tartarus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:18:
[...]

Dit is niet de juiste weg. als je dit wilt doen, is het sowieso handig dit te melden bij de verkoper(na 1j moet je daar toch naartoe) Dat Apple zo makkelijk is het 1e jaar, is een extra service. Een fabrikant hoeft niets als die niet als verkoper 'optreed'. Het kan voor consumenten zo uitkomen dat het gunstiger is om oa bij CB,MM,Bol of dergelijks te kopen. waarde/tegoedbonnen, lagere verkoopprijs etc etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Hackus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Dit is niet de juiste weg. als je dit wilt doen, is het sowieso handig dit te melden bij de verkoper(na 1j moet je daar toch naartoe) Dat Apple zo makkelijk is het 1e jaar, is een extra service. Een fabrikant hoeft niets als die niet als verkoper 'optreed'. Het kan voor consumenten zo uitkomen dat het gunstiger is om oa bij CB,MM,Bol of dergelijks te kopen. waarde/tegoedbonnen, lagere verkoopprijs etc etc.
Ik ben zelfs in het tweede jaar langs geweest zonder dat ze moeilijk deden.
Maar goed, gaan jullie maar naar de verkoper.
Pagina: 1