• masterzzs1984
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 31-08 19:31
Beste allemaal,

Kan er zo 123 niet iets over vinden. Vandaar de vraag even hier.

Als iemand anders op mijn MacBook Pro is ingelogd en ik vervolgens zelf inlog onder mijn eigen profiel blijft mijn MacBook om de zoveel tijd (ongeveer om de halve minuut) even kort hangen. Alles werkt daarna gewoon prima alleen is het erg irritant dat het systeem even kort blijft hangen.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Mijn hoop was nog dat met Catalina dit zou zijn verholpen maar heb dit nog steeds. Als ik trouwens de andere gebruiker uitlog dan is het ook direct weer klaar (geen hangen meer).

Ben benieuwd of jullie hier ook ervaring mee hebben en of jullie een oplossing hebben!

• tweazer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 11:30
Hangen als in een zichtbare spinning beachball ? Dan heb je te weinig geheugen.
Wat gebeurt onder het andere profiel ? Een spelletje, of chrome webpagina ? Die kunnen ook even de cpu claimen...
Last but not least, zorg dat je disk maximaal 80% vol is. APFS snapshots, of vm swap files kunnen rare zaken veroorzaken als je je diskgrenzen opzoekt...

• masterzzs1984
blijft heel even kort hangen (1/2 seconde freeze) en vervolgens loopt alles weer door. Op het andere account gebeurd helemaal niets (geen openstaande apps of wat dan ook). Kan volgens mij dan ook niet aan geheugen liggen. Gaat om een spiksplinternieuwe MacBook Pro 15 inch i9 (2,3 ghz 8-core).

Is er nog iemand anders die tegen hetzelfde aan loopt?

• tweazer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 11:30
Vedere brainstorm priktesten: even timemachine uitzetten ? Gebruik je een bluetooth muis/keyboard ? Zo ja even alles bedraden en bluetooth. Zo nee, sowieso bluetooth uit :). Als je op batterij werkt staat mij ook eoa power saving mode bij waarbij de cpu gethrotteld wordt,ditto bij een intel cou met onboard gpu en los op het moederbord een schakelmoment bij overschakelen van powersave naar aktief. Ik ken helaas niet elk model uit mijn hoofd en ditto weet niet 123 of deze settings vanuit de gui te bereiken zijn.
Hoeveel geheugen heeft de portable eigenlijk speciale opstartprogramma's niet van apple (citrix, adobe, teamviewer), welke softwaresuite (microsoft office/chrome/whatsapp, thunderbird etc etc ) niet van apple ?

PS via https://discussions.apple.com/thread/8460668?page=2 zie ik dat mogelijk meldingen verschijnen in console (applications -> utilities -> console), ook de moeite waard om mee te nemen bij het troubleshooten

PPS die ingelogde gebruiker en jezelf, hebben die dezelfde resolutie ingesteld ? Beide default te maken ?

[Voor 17% gewijzigd door tweazer op 21-10-2019 20:10]

• joecks
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:13
Bij mij exact het zelfde , geen beachball maar een onderbroken rondje ... Heb dit sinds Catalina ... Duurd bij mij wel langer dan een 1/2 seconde vaak enkele seconden...

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:52
Hier hetzelfde, lijkt vooral te gebeuren als ie van GPU wisselt. gfxCardStatus gebruiken en vastzetten op de gewenste GPU.

• joecks
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:13
vj_slof schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:10:
Hier hetzelfde, lijkt vooral te gebeuren als ie van GPU wisselt. gfxCardStatus gebruiken en vastzetten op de gewenste GPU.
Mijn Macbook Pro heeft geen dubbele GPU dus kan dat programma niet gebruiken.

• masterzzs1984
vj_slof schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:10:
Okeej, komt dus vaker voor... Kan je me uitleggen hoe ik de GPU vast kan zetten?

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:38

Croga

The Unreasonable Man

masterzzs1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:21:
[...]

En ja hoor! Dit is de oplossing :)... ben alleen wel benieuwd hoe goed dit is voor de batterijduur. :(
Als je hem vast zet op de snelle GPU niet zo heel erg. Als je hem vast zet op de iGPU best goed :-)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee