Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Ik heb de laatste 3 generaties XBOX gehad. En wil weer eens terug naar pc gaming. Ik hoef geen VR of 4K ultra settings. Maar 1440p 60fps+ zou fijn zijn (op high?, ultra hoeft niet eens) Ik zal nog wel op de Xbox blijven spelen. Maar bijvoorbeeld Doom Eternal will ik hier op gaan draaien. Evenals Rocket League (voor de framerate)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800, het is dan ook gebaseerd op de mainstream BBG's van Tweakers. Videokaart ben ik nog niet over uit en tel ik ook nog niet mee. (rx5700, 2060(super? misschien 2de hands))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, AOC Agon AG271QX 1440p 144hz freesync monitor. 2TB WD blue en Samsung1TB ssd 860)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU (+koeler), geheugen, case en voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merk voorkeuren. Ik heb voor het laatst volgens mij een Athlon XP in mijn handen gehad en meen mij te herinneren dat ik een X800xt videokaart heb gehad. Daarna nooit meer pc's gebruikt om te gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ok heb boven mijn AOC monitor een 4K tv hangen als 2de scherm. Die wil ik ook kunnen blijven aansturen (niet om te gamen) de kast komt naast mijn bureau te staan. Dus liever niet te luid qua onderdelen.
Ga je overklokken?
Nee, geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mij redelijk ingelezen. Maar vergeet ik dingen? Past alles wel bij elkaar. Is de case wel ok? Ook qua grootte en cable management. Is de voeding voldoende.
Wat voor videokaart zou hier bij passen? Ik lees dat de rx5700's problemen hebben met drivers, lawaaierig zijn en heet worden. Kan ik dan beter voor een Nvidia gaan? Moet ik helemaal voor Intel gaan? Ik heb heel veel gelezen. Maar ik kan ook onzin hebben gelezen. Dus vandaar dat ik er even anderen naar wil laten kijken.
Ik kom nu hier op uit, boven budget
edit:
edits:
CPU, RAM en MOBO schijnen allemaal met elkaar overweg te kunnen.
CPU werkt zonder bios flash. RAM werkt met vendor support.
Case vind ik gewoon mooi en heeft usb-c, Mobo ook.
andere case gekozen.
Voeding geen idee... wil niet te weinig maar ook geen overkill. Modulair is niet nodig.
andere CPU gekozen.
Gamen! Ik heb de laatste 3 generaties XBOX gehad. En wil weer eens terug naar pc gaming. Ik hoef geen VR of 4K ultra settings. Maar 1440p 60fps+ zou fijn zijn (op high?, ultra hoeft niet eens) Ik zal nog wel op de Xbox blijven spelen. Maar bijvoorbeeld Doom Eternal will ik hier op gaan draaien. Evenals Rocket League (voor de framerate)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800, het is dan ook gebaseerd op de mainstream BBG's van Tweakers. Videokaart ben ik nog niet over uit en tel ik ook nog niet mee. (rx5700, 2060(super? misschien 2de hands))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, AOC Agon AG271QX 1440p 144hz freesync monitor. 2TB WD blue en Samsung1TB ssd 860)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU (+koeler), geheugen, case en voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merk voorkeuren. Ik heb voor het laatst volgens mij een Athlon XP in mijn handen gehad en meen mij te herinneren dat ik een X800xt videokaart heb gehad. Daarna nooit meer pc's gebruikt om te gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ok heb boven mijn AOC monitor een 4K tv hangen als 2de scherm. Die wil ik ook kunnen blijven aansturen (niet om te gamen) de kast komt naast mijn bureau te staan. Dus liever niet te luid qua onderdelen.
Ga je overklokken?
Nee, geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mij redelijk ingelezen. Maar vergeet ik dingen? Past alles wel bij elkaar. Is de case wel ok? Ook qua grootte en cable management. Is de voeding voldoende.
Wat voor videokaart zou hier bij passen? Ik lees dat de rx5700's problemen hebben met drivers, lawaaierig zijn en heet worden. Kan ik dan beter voor een Nvidia gaan? Moet ik helemaal voor Intel gaan? Ik heb heel veel gelezen. Maar ik kan ook onzin hebben gelezen. Dus vandaar dat ik er even anderen naar wil laten kijken.
Ik kom nu hier op uit, boven budget
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X | € 475,05 | € 475,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C Mini | € 84,05 | € 84,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 72,09 | € 72,09 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.001,69 | ||
edit:
edits:
CPU, RAM en MOBO schijnen allemaal met elkaar overweg te kunnen.
CPU werkt zonder bios flash. RAM werkt met vendor support.
Case vind ik gewoon mooi en heeft usb-c, Mobo ook.
andere case gekozen.
Voeding geen idee... wil niet te weinig maar ook geen overkill. Modulair is niet nodig.
andere CPU gekozen.
[ Voor 5% gewijzigd door mavgink op 10-10-2019 21:40 ]