Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XPS13 of X1 Carbon ter vervanging MBP13

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Hi, ik ben benieuwd naar jullie mening advies over de vervanging van mijn MacBook Pro 13 2019 (i5, 8GB. 256GB). Ik had de Apple aangekocht na een prettige ervaring met MacOS paar jaar geleden maar loop toch tegen eigenaardigheden aan en wil graag terug naar een Windows systeem met iets betere specs voor een vergelijkbaar bedrag.

Eigenaardigheden waar ik van af wil door de MBP te vervangen:
Niet native resolutie kunnen gebruiken voor interface.
Displayport/thunderbolt MST (daisy chain monitoren) wat niet werkt.
Toetsenbord van Apple.

Wat ga je met je laptop doen?
Zakelijk gebruik (Office/studie) wat labs (1 a 2 vm's open simultaan). DaVinci Resolve om de familie filmpjes te bewerken.

Wat is je budget?
<2000, liefst onder 1500 euro. Ik verwacht namelijk nog +- 1400 voor de MBP terug te krijgen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar niet vaak lang van het stroom vandaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst een laptop met degelijke bouwkwaliteit (premium feel). Ik ben nu aan het kijken naar een X1 Carbon (gen7) en een XPS13 (2019). Ik ben gek op schermen met hoge DPI en wil dus minimaal een 1440p scherm (ja ook op dat formaat).

De X1 Carbon (i5, 16GB, 512SSD +- 1900 euro) staat een tijdje bovenaan de lijst mede door de ervaring met een X1 extreme en de lovende reviews. Maar nu is de XPS in de aanbieding waardoor ik ga twijfelen.
De XPS13 is nu (tot de 13e) samen te stellen voor 1500 euro met een i7-10510u, 16GB en 512SDD en het 4k scherm.

Welke van de 2 laptops adviseren jullie mij, en zijn er alternatieven waar ik zeker naar zou moeten kijken of mee moet nemen in de overweging!

Beste antwoord (via secury op 17-10-2019 15:30)

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
Je zou kunnen kijken op marktplaats voor een mooie "als nieuw" zijnde surface laptop. Tijdje geleden voor mijn jongere broertje een surface laptop 1 met I7 16gb ram en 512ssd weten te bemachtigen voor 900 euro. Laptop was amper gebruikt.

Ik loop overigens tegen hetzelfde probleem aan als jij. Verschil is dat ik een 15 inch gebruik. Ik zelf ga waarschijnlijk voor de nieuwe surface 15 inch maar ik wacht even de reviews af.

Mijn mening over de laptops die je aankaart: De Thinkpads die ik in mijn omgeving heb gezien waren allemaal hele nette apparaten zonder mankementen en ik zie veel developers die er bij zweren.

Over de XPS lijn ben ik niet heel lovend. Ik heb een XPS 15 uit 2013 gehad en ondanks dat het een top laptop was qua power en erop werken, had de laptop echter wel belachelijk veel mankementen. Standby werkt niet, laptop powerbutton werkt niet, ging spontaan aan in me tas waardoor batterij ineens leeg was. Dell heeft mijn moederbord wel 3x vervangen en nog steeds was het probleem niet opgelost (service wel top overigens) Na een snelle google search kom ik erachter dat de 2019 versies van de XPS 15 nog steeds issues hiermee hebben. Of dit ook de XPS 13 betreft weet ik niet maar ik wil je er toch voor waarschuwen omdat het een flink bedrag is wat je gaat neerleggen.

Succes :)

edit:

https://www.dell.com/comm...e-from-sleep/td-p/6126521
https://www.reddit.com/r/...y_and_putting_the_laptop/
https://www.dell.com/comm...g-from-sleep/td-p/7327964

[ Voor 10% gewijzigd door Zothor op 11-10-2019 16:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
Je zou kunnen kijken op marktplaats voor een mooie "als nieuw" zijnde surface laptop. Tijdje geleden voor mijn jongere broertje een surface laptop 1 met I7 16gb ram en 512ssd weten te bemachtigen voor 900 euro. Laptop was amper gebruikt.

Ik loop overigens tegen hetzelfde probleem aan als jij. Verschil is dat ik een 15 inch gebruik. Ik zelf ga waarschijnlijk voor de nieuwe surface 15 inch maar ik wacht even de reviews af.

Mijn mening over de laptops die je aankaart: De Thinkpads die ik in mijn omgeving heb gezien waren allemaal hele nette apparaten zonder mankementen en ik zie veel developers die er bij zweren.

Over de XPS lijn ben ik niet heel lovend. Ik heb een XPS 15 uit 2013 gehad en ondanks dat het een top laptop was qua power en erop werken, had de laptop echter wel belachelijk veel mankementen. Standby werkt niet, laptop powerbutton werkt niet, ging spontaan aan in me tas waardoor batterij ineens leeg was. Dell heeft mijn moederbord wel 3x vervangen en nog steeds was het probleem niet opgelost (service wel top overigens) Na een snelle google search kom ik erachter dat de 2019 versies van de XPS 15 nog steeds issues hiermee hebben. Of dit ook de XPS 13 betreft weet ik niet maar ik wil je er toch voor waarschuwen omdat het een flink bedrag is wat je gaat neerleggen.

Succes :)

edit:

https://www.dell.com/comm...e-from-sleep/td-p/6126521
https://www.reddit.com/r/...y_and_putting_the_laptop/
https://www.dell.com/comm...g-from-sleep/td-p/7327964

[ Voor 10% gewijzigd door Zothor op 11-10-2019 16:16 ]

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Zothor schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:10:
De Surface laptop 1/2 is geen optie voor mij door het ontbreken van usb-c
Bedankt voor de input, afgezien van de Dell. Op dit moment staat voor mij de surface laptop 3 bovenaan. Heb ook nog een Surface Pro 4 rondslingeren die stof aan het happen is. Die is met de tradeup 420 euro waard!