Hey,
Ik heb een aantal trainingen waarvoor ik brochures en webpagina's wil genereren.
Dus ik heb per training een beschrijving (samenvatting, praktische info, detail per dag, ...) in een bestand. Excel, JSON, XML, ...maakt niet veel uit.
De structuur is altijd ongeveer hetzelfde, enkel inhoud en lengte kan verschillen.
Nu zou ik via code zowel brochures als webpagina's willen genereren.
Webpagina's heb ik nog niet klaar, maar moet wel lukken.
Brochures vind ik moeilijker.
Ik ben met Powershell begonnen (om dat ook eens te leren) tesamen met een brochure template in Word.
Werken in Powershell met het Word object vind ik echter niet eenvoudig.
Ik kan Word doc openen, tekst vervangen, bewaren en exporteren als PDF.
Maar tekst in shapes aanpassen lukt nog niet. Word Shapes object vind ik wat onduidelijk.
Andere mogelijkheid zou zijn om de brochure template in een ander programma te maken.
De Affinity suite gebruik ik voor het grafische werk, maar daar heb je spijtig genoeg (nog) geen API.
Adobe vind ik te duur (vooral omwille van abonnement)
AsciiDoc lijkt me grafisch te beperkt
De gemakkelijkste aanpak die ik nu kan bedenken is een template met unieke tekst per veld klaar te maken.
Bij het genereren kan ik dan search & replace doen in het doc.
Ik hoor het graag als er betere voorstellen zijn.
Ik heb een aantal trainingen waarvoor ik brochures en webpagina's wil genereren.
Dus ik heb per training een beschrijving (samenvatting, praktische info, detail per dag, ...) in een bestand. Excel, JSON, XML, ...maakt niet veel uit.
De structuur is altijd ongeveer hetzelfde, enkel inhoud en lengte kan verschillen.
Nu zou ik via code zowel brochures als webpagina's willen genereren.
Webpagina's heb ik nog niet klaar, maar moet wel lukken.
Brochures vind ik moeilijker.
Ik ben met Powershell begonnen (om dat ook eens te leren) tesamen met een brochure template in Word.
Werken in Powershell met het Word object vind ik echter niet eenvoudig.
Ik kan Word doc openen, tekst vervangen, bewaren en exporteren als PDF.
Maar tekst in shapes aanpassen lukt nog niet. Word Shapes object vind ik wat onduidelijk.
Andere mogelijkheid zou zijn om de brochure template in een ander programma te maken.
De Affinity suite gebruik ik voor het grafische werk, maar daar heb je spijtig genoeg (nog) geen API.
Adobe vind ik te duur (vooral omwille van abonnement)
AsciiDoc lijkt me grafisch te beperkt
De gemakkelijkste aanpak die ik nu kan bedenken is een template met unieke tekst per veld klaar te maken.
Bij het genereren kan ik dan search & replace doen in het doc.
Ik hoor het graag als er betere voorstellen zijn.