Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:23
Mijn vraag
Dit is redelijk specifiek, maar wie weet kan iemand met verder helpen.
Twee weken geleden een Linksys Velop tri-band set geinstalleerd in huis. Op iedere verdieping een node.
Dit vervangt een powerline oplossing die matige snelheden bood.
Met de Velops haal ik nu zelfs op de laatste node in de ketting de maximale snelheid van mijn internet-provider.
Alle apparaten doen het prima, behalve één mobiele telefoon. Apps op mijn Huawei P8 Lite (ALE-L21) geven time-outs, server-errors of andere meldingen mbt de verbinding. Een Ookla Speedtest geeft een bedroevende snelheid van enkele Bits/Sec 8)7 . Op andere WiFi-netwerken zijn er geen problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ookla SpeedTest, Velop management
Huawei ALE-L21

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact gehad met Linksys en in anderhalf uur hebben we het hele Velop-netwerk doorgeakkerd. Het leek even goed te gaan met de verbinding, dus de call gesloten. Helaas ging het daarna snel weer slechter en kijk ik nu ook weer naar lage snelheden en verbindingsfouten.
Heb een mail naar Huawei gestuurd, daar verwacht ik nog antwoord van.

Iemand een vergelijkbaar probleem gehad? En opgelost :P ?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:07
Aangezien je Huawei een al wat oudere telefoon is, ga ik ervan uit dat deze gebruik maakt van de 2G radio. En deze band is nogal onderhevig aan interferentie.

Wat je zou kunnen proberen is of een ander kanaal (op de 2G band) een beter resultaat geeft.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:23
Lol, een telefoon van vier jaar geleden is al oud? Tja... :)
Maar goed, wat gisteren tijdens mijn gesprek met techsupport van Linksys wel naar voren kwam en waar ik nu ineens weer aan moest denken: toen we alle child-nodes fysiek hadden uitgeschakeld leek de snelheid wel goed te zijn, wat me doet vermoeden dat de Huawei misschien vedrinkt in de drie sterke wifi signalen als ze alle drie staan de loeien....
Nog maar eens naar kijken. en dan wellicht ook die kanalen eens checken.

Reactie van Huawei gekregen.
Kort door de bocht: 'Met je oude wifi deed je telefoon het wel, met de Velop niet. Het ligt aan de Velop. Doei.' |:(

TheOmen wijzigde deze reactie 11-10-2019 13:43 (13%)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True