Mijn vraag
Dit is redelijk specifiek, maar wie weet kan iemand met verder helpen.
Twee weken geleden een Linksys Velop tri-band set geinstalleerd in huis. Op iedere verdieping een node.
Dit vervangt een powerline oplossing die matige snelheden bood.
Met de Velops haal ik nu zelfs op de laatste node in de ketting de maximale snelheid van mijn internet-provider.
Alle apparaten doen het prima, behalve één mobiele telefoon. Apps op mijn Huawei P8 Lite (ALE-L21) geven time-outs, server-errors of andere meldingen mbt de verbinding. Een Ookla Speedtest geeft een bedroevende snelheid van enkele Bits/Sec
. Op andere WiFi-netwerken zijn er geen problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ookla SpeedTest, Velop management
Huawei ALE-L21
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact gehad met Linksys en in anderhalf uur hebben we het hele Velop-netwerk doorgeakkerd. Het leek even goed te gaan met de verbinding, dus de call gesloten. Helaas ging het daarna snel weer slechter en kijk ik nu ook weer naar lage snelheden en verbindingsfouten.
Heb een mail naar Huawei gestuurd, daar verwacht ik nog antwoord van.
Iemand een vergelijkbaar probleem gehad? En opgelost
?
Dit is redelijk specifiek, maar wie weet kan iemand met verder helpen.
Twee weken geleden een Linksys Velop tri-band set geinstalleerd in huis. Op iedere verdieping een node.
Dit vervangt een powerline oplossing die matige snelheden bood.
Met de Velops haal ik nu zelfs op de laatste node in de ketting de maximale snelheid van mijn internet-provider.
Alle apparaten doen het prima, behalve één mobiele telefoon. Apps op mijn Huawei P8 Lite (ALE-L21) geven time-outs, server-errors of andere meldingen mbt de verbinding. Een Ookla Speedtest geeft een bedroevende snelheid van enkele Bits/Sec

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ookla SpeedTest, Velop management
Huawei ALE-L21
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact gehad met Linksys en in anderhalf uur hebben we het hele Velop-netwerk doorgeakkerd. Het leek even goed te gaan met de verbinding, dus de call gesloten. Helaas ging het daarna snel weer slechter en kijk ik nu ook weer naar lage snelheden en verbindingsfouten.
Heb een mail naar Huawei gestuurd, daar verwacht ik nog antwoord van.
Iemand een vergelijkbaar probleem gehad? En opgelost
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.