Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[W10] Er is geen hypervisor gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spasm
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:22
Hallo allemaal,

Ik wilde vandaag Windows Sandbox testen, maar ik krijg de volgende foutmelding:

Er is geen hypervisor gevonden. Schakel ondersteuning voor hypervisors in.

Error 0xc0351000. Er is geen hypervisor aanwezig in dit systeem.

Mijn pc (HP ProDesk 400) zou dit volgens mij wel moeten ondersteunen, en volgens mij heb ik het maanden geleden ook eens werkend gehad. (Maar ben er niet 100% zeker van, kan ook op mijn werk pc zijn geweest..)

In taakbeheer zie ik dat Virtualisatie ingeschakeld zou zijn. Ook heb ik bij windows onderdelen Hyper-V aangevinkt. In de bios heb ik Virtualisation op enabled staan.

Hieronder wat screenshots met relevante info:

Ik heb verschillende 'guide' via google gevonden, maar deze bieden helaas geen oplossing.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Alle reacties

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Ik zie dat je ook wat Vmware adapters hebt draaien. is dat niet het probleem?

• Spasm
RodeStabilo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:54:
Ik zie dat je ook wat Vmware adapters hebt draaien. is dat niet het probleem?
Wellicht, ik probeer nu VMWare Workstation te deinstalleren, en deze geeft de volgende foutmelding:

There was an error creating a temporary file that is needed to complete the installation

Ik zal eens proberen een clean boot te doen om te kijken of het dan wel lukt.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:23
Je kan geen twee hypervisors gelijktijdig actief hebben. Het is of vmware, of hyper-v. Als je vmware niet kunt verwijderen, download even de installer opnieuw en probeer hem zo te verwijderen of doe eerst een re-install.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Spasm
Blokker_1999 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:12:
Je kan geen twee hypervisors gelijktijdig actief hebben. Het is of vmware, of hyper-v. Als je vmware niet kunt verwijderen, download even de installer opnieuw en probeer hem zo te verwijderen of doe eerst een re-install.
Ok dat wist ik niet. Toen ik een herstart deed was de vMWare Player verdwenen, en zie ik ook geen netwerk adapters meer staan. Helaas blijft de foutmelding terugkomen:

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:15
Als je in powershell bcdedit uitvoert, staat dan hypervisorlaunchtype op auto?

https://blogs.technet.mic...rning-hyper-v-on-and-off/

Steam

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True