Eigen PCB ontwerpen op basis van Arduino

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-09 13:10
Hoi allemaal,

Ik wil graag een eigen PCB ontwerpen op basis van een Arduino en vervolgens ergens laten maken, maar ik heb er geen ervaring mee dus heb ik een aantal vragen.

Allereerst mijn idee:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TTUntDD.png

Ik heb een aantal button boxes gemaakt voor mijn sim race hobby wat tot dusver een combinatie is van héél veel kabeltjes kriskras door elkaar gesoldeerd aan een Arduino Pro Micro. De nadelen tot dusver zijn dat wanneer een knop defect is je alles moeilijk los moet halen, er een limiet is aan poorten (tenzij je een grid gebruikt) en, ondanks dat alles verscholen is in een behuizing, er niet netjes uit ziet.

Op het plaatje hierboven staan een aantal JST aansluitingen (aangeduid met '[aantal pins]p' die ik graag wil gebruiken op een PCB die naar de chip (ATMega328?) in het midden gaan. Elke aansluiting heeft ten minste één 'draad' die naar de chip gaan en één ground. De rondjes rondom de chip zijn gaten i.v.m. installatie.

Ik heb zelf al een paar tutorials gevolgd voor het gebruik van het programma Eagle van Autodesk, maar na een paar simpele aansluitingen stopt het wel bij mij.

Vragen:
  1. Hoe kan ik een Arduino combineren met wat ik wil maken? Op een Arduino Pro Micro zijn zo veel kleine onderdelen waarvan ik niet precies weet wat ze doen en of ze per se nodig zijn op een ander bord.
  2. Op een Arduino zijn rond de 16 aansluitingen. Is het mogelijk er zelf meer toe te voegen aan de chip?
Alvast bedankt voor potentiële informatie!

Beste antwoord (via Shamone op 16-10-2019 16:50)

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00