Rearspeakers draadloos maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 11:26
Hallo Tweakers,

Momenteel gebruiken we thuis kabelgootjes in de hoek van het plafond om het signaal bij de rearspeakers te krijgen. Dit is echter niet langer gewenst en heb ik de taak gekregen om dit draadloos te maken (zie onderstaande afbeelding). Sorry voor mijn matige Paint skills :+ .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tynqB3c.png

Na wat online onderzoek heb ik alleen maar meer vragen gekregen. Zoals of dit überhaupt mogelijk is? Hoe zit dit met vertragingen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via bieowbie op 10-10-2019 20:31)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08

FeaR

In GoT we trust

Teufel heeft zoiets genaamd de "RearStation 4". Dat is versterker en receiver in één aan de achterzijde. Dan ben je in één keer klaar. Marmitek heeft in de Audio Anywhere-lijn puur de verzender en ontvanger waardoor je keuze hebt welke versterking je aan de achterzijde wilt gebruiken. Hoe dan ook zal je wel 230V moeten hebben aan de zijde van de Rear Speakers om de ontvanger en versterker te voeden. Geen idee hoe het met delay zit maar een beetje receiver trekt dat wel recht lijkt me.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Teufel heeft zoiets genaamd de "RearStation 4". Dat is versterker en receiver in één aan de achterzijde. Dan ben je in één keer klaar. Marmitek heeft in de Audio Anywhere-lijn puur de verzender en ontvanger waardoor je keuze hebt welke versterking je aan de achterzijde wilt gebruiken. Hoe dan ook zal je wel 230V moeten hebben aan de zijde van de Rear Speakers om de ontvanger en versterker te voeden. Geen idee hoe het met delay zit maar een beetje receiver trekt dat wel recht lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 11:26
FeaR schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:05:
De prijs van de "RearStaion 4" vind ik toch wat aan de hoge kant. Ik heb even naar Marmitek gekeken en dit lijkt mij een mooie oplossing:
https://www.marmitek.com/...-voor-achterluidsprekers/

Wat bedoelde je precies met de keuze over de versterking aan de achterzijde? Bij de specificaties lees ik het volgende terug: "De ingebouwde versterker in de ontvanger levert ruim voldoende vermogen voor je achterste surround luidsprekers.". Of begrijp ik iets niet helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

bieowbie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:18:
[...]
Wat bedoelde je precies met de keuze over de versterking aan de achterzijde? Bij de specificaties lees ik het volgende terug: "De ingebouwde versterker in de ontvanger levert ruim voldoende vermogen voor je achterste surround luidsprekers.". Of begrijp ik iets niet helemaal goed?
Ik wist niet dat Marmitek ook versies had met ingebouwde versterker zoals de Teufel. Je hebt nu een verzender aan de ene kant en een ontvanger + versterker aan de andere kant. Je kan ook kiezen voor alleen verzender en ontvanger en dan een losse (HiFi) versterker nemen als je denkt meer vermogen nodig te hebben. Puur als extra optie. 50 Watt moet meer dan genoeg zijn, daar niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:35

Appie

F1RST Racing

Klipsch reference-wireless series zijn ook gemaakt voor wireless Home Theater.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!