Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 56vegaboy
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-08-2022
Dag Tweakers,

Sinds januari dit jaar heb ik een PC samengesteld bij Alternate. Ik was gevallen voor de Gigabyte Vega 56, omdat 'ie qua prijs-kwaliteit er goed uitzag. Helaas was dit schijn, en bleek na de eerste keer een spelletje spelen al gelijk uit te vallen (zwart scherm, fans 100%). Na wat te hebben gegoogled zijn er ontzettend veel mensen met hetzelfde probleem. Waar het op neer komt: die kaart deugt niet..

Ik heb contact opgenomen met @Alternate.nl om de kaart terug te sturen. Deze zouden zij testen, en een oordeel hierover vellen. Naast de kaart heb ik twee A4'tjes met uitleg en linkjes over het probleem toegevoegd om wat meer duidelijkheid te verschaffen. Na een week kreeg ik 'm terug met letterlijk 1 zin: de kaart werkt goed, het moet aan je voeding liggen. En of ik de voeding en de videokaart weer kan opsturen. Hier heb ik helaas geen tijd voor, omdat ik mijn computer gebruik voor mijn werk. Dit frustreerde mij enorm, omdat er ontzettend veel mensen zijn met dezelfde problemen, die stellen dat het niet aan de voeding ligt. Ik baal dat ik mij ongehoord voel door hen.

Hier wat linkjes over problemen/klachten:
https://community.amd.com/thread/236319
https://gathering.tweaker...?keyword=gigabyte+vega+56

Ik krijg het dus niet voor elkaar via Alternate om mijn geld terug te krijgen (of een nieuwe videokaart te krijgen), dus hoop ik dat ik via jullie een oplossing kan krijgen voor mijn probleem. Online zou het opgelost kunnen worden via 'undervolting' en 'wattman', dat zijn voor mij lastige en omslachtige manieren om een slechte videokaart te repareren, maar toch mijn enige redmiddel denk ik.

Mijn vraag: zijn er mensen die een concrete oplossing hebben, of wellicht instellingen hebben om die kaart normaal te laten lopen?

Hartelijk dank.

*edit: sinds januari dit jaar
**edit: De hele specs:

[RAM]: D416GB 3200-16 Vengeance LPX K2 COR
[CPU]: AMD Ryzen 5 2600 WRAITH 3900 AM4 BOX
[FAN]: Noctua NH-U12S SE-AM4
[Voeding]: Seasonic Focus Plus Gold 650W ATX23
[GPU] GiBy 8GB HBM2 RX VEGA 56 GAMING OC
[MOBO] GiBy X470 AORUS GAMING 5 WiFi X470
[SSD]: SSD 500GB 2.3/3.4G 970 EVO PCIe M.2

[ Voor 8% gewijzigd door 56vegaboy op 10-10-2019 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:57
Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 56vegaboy
@stylezzz, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een Seasonic Focus Plus Gold 650W ATX23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beide GPU en voeding kennen problemen. (voeding met Vega)
Als je niet tevreden bent over de hulp, kun je ook direct ondersteuning vragen aan @AORUS – GIGABYTE
Maar de kans is groot dat het 'ook' met deze voeding te maken heeft. Kortom heb je niet bepaald de juiste combi gekozen. De verkoper heeft van Seasonic als het goed is een nieuwe kabelset ontvangen om uit te geven bij problemen. (dat zou volgens Seasonic voldoende zijn) maar je hebt sowieso wettelijke garantie op beide.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test eens met een andere voeding. Issues met videokaarten zijn vaak aan een voeding te wijten. Dus niet zo gek dat Alternate dat wilt uitsluiten.
Je een nieuwe videokaart geven terwijl je voeding niet werkt lost je probleem niet op. Dus als je 'm niet wilt opsturen, test dan eens met een andere voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
56vegaboy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:22:
Dag Tweakers,

Sinds januari dit jaar heb ik een PC samengesteld bij Alternate. Ik was gevallen voor de Gigabyte Vega 56, omdat 'ie qua prijs-kwaliteit er goed uitzag. Helaas was dit schijn, en bleek na de eerste keer een spelletje spelen al gelijk uit te vallen (zwart scherm, fans 100%). Na wat te hebben gegoogled zijn er ontzettend veel mensen met hetzelfde probleem. Waar het op neer komt: die kaart deugt niet..

Ik heb contact opgenomen met @Alternate.nl om de kaart terug te sturen. Deze zouden zij testen, en een oordeel hierover vellen. Naast de kaart heb ik twee A4'tjes met uitleg en linkjes over het probleem toegevoegd om wat meer duidelijkheid te verschaffen. Na een week kreeg ik 'm terug met letterlijk 1 zin: de kaart werkt goed, het moet aan je voeding liggen. En of ik de voeding en de videokaart weer kan opsturen. Hier heb ik helaas geen tijd voor, omdat ik mijn computer gebruik voor mijn werk. Dit frustreerde mij enorm, omdat er ontzettend veel mensen zijn met dezelfde problemen, die stellen dat het niet aan de voeding ligt. Ik baal dat ik mij ongehoord voel door hen.

Hier wat linkjes over problemen/klachten:
https://community.amd.com/thread/236319
https://gathering.tweaker...?keyword=gigabyte+vega+56

Ik krijg het dus niet voor elkaar via Alternate om mijn geld terug te krijgen (of een nieuwe videokaart te krijgen), dus hoop ik dat ik via jullie een oplossing kan krijgen voor mijn probleem. Online zou het opgelost kunnen worden via 'undervolting' en 'wattman', dat zijn voor mij lastige en omslachtige manieren om een slechte videokaart te repareren, maar toch mijn enige redmiddel denk ik.

Mijn vraag: zijn er mensen die een concrete oplossing hebben, of wellicht instellingen hebben om die kaart normaal te laten lopen?

Hartelijk dank.

*edit: sinds januari dit jaar
**edit: De hele specs:

[RAM]: D416GB 3200-16 Vengeance LPX K2 COR
[CPU]: AMD Ryzen 5 2600 WRAITH 3900 AM4 BOX
[FAN]: Noctua NH-U12S SE-AM4
[Voeding]: Seasonic Focus Plus Gold 650W ATX23
[GPU] GiBy 8GB HBM2 RX VEGA 56 GAMING OC
[MOBO] GiBy X470 AORUS GAMING 5 WiFi X470
[SSD]: SSD 500GB 2.3/3.4G 970 EVO PCIe M.2
Hi 56vegaboy,

We zouden inderdaad graag zien of je hem met een andere voeding kan testen om uit te sluiten dat het niet aan de voeding ligt. Mocht je nog problemen ondervinden met de videokaart kunnen we verder kijken en je helpen het probleem op te lossen.

Groetjes,

AORUS - GIGABYTE Benelux Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
Hackus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:37:
Beide GPU en voeding kennen problemen. (voeding met Vega)
Als je niet tevreden bent over de hulp, kun je ook direct ondersteuning vragen aan @AORUS – GIGABYTE
Maar de kans is groot dat het 'ook' met deze voeding te maken heeft. Kortom heb je niet bepaald de juiste combi gekozen. De verkoper heeft van Seasonic als het goed is een nieuwe kabelset ontvangen om uit te geven bij problemen. (dat zou volgens Seasonic voldoende zijn) maar je hebt sowieso wettelijke garantie op beide.
Die kabels lossen het rippleprobleem met GTX 970 op niet het OCP probleem dat icm Vega 56/64 optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, hier spelen denk ik drie problemen naast en door elkaar.
-Deze Gigabyte Vega is helaas berucht voor instabiliteitsproblemen.
-De Seasonic Focus lijn is helaas berucht voor OCP problemen. Van wat ik heb begrepen is het 550W model helemaal dramatisch met Vega. Het 650W model weet ik eigenlijk niet echt, maar het zou heel goed kunnen.
-Vega heeft last van extreme vermogenpieken die juist OCP beveiligingen kunnen activeren.

Die combinatie kan voor crashes zorgen. Het zou zomaar kunnen dat een betere kwaliteit voeding, het probleem zal oplossen. Qua voedingen moet je denken aan modellen zoals:

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In het kort, koop een andere kaart.

Ik heb werkelijk elk denkbaar iets gedaan, voeding, aansluitingen, kabels, zelfs ander systeem, 1002 verschillende settings in Wattman, dit ding is onder stress simpel niet stabiel te krijgen.

Ik ben terug gegaan naar mijn 290X, waar ik nu zelfs hogere settings draai dan ik met mijn Vega 'stabiel' kon laten draaien (probleem lijkt bij stress in te kicken). Mijne is trouwens ook 2x bij Alternate geweest, 1x werd hij 'omgeruild' (lees: de doos, niet de kaart).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
Dit is wat seasonic zegt
https://knowledge.seasoni...tial-compatibility-issues

[ Voor 16% gewijzigd door Wannial op 10-10-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 56vegaboy
Dank voor jullie replies. Helaas ben ik een leek en niet in staat om de GPU uit te testen op een andere voeding, omdat ik er geen heb. Jammer dat het mogelijk aan de voeding ligt (ondanks alle bekende problemen met de GPU en verschillende voedingen) en daardoor deze voeding wellicht een tijd kwijt ben.

Ik baal dat dit mij zoveel problemen heeft bezorgd, maar eigenlijk nauwelijks adequaat geholpen voel. Door jullie uitleg snap ik er nu wat meer van. Mocht het aan de combinatie liggen van GPU en voeding, kan ik er dan vanuit gaan dat er gerestitueerd wordt voor de voeding door Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

56vegaboy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:13:
Dank voor jullie replies. Helaas ben ik een leek en niet in staat om de GPU uit te testen op een andere voeding, omdat ik er geen heb. Jammer dat het mogelijk aan de voeding ligt (ondanks alle bekende problemen met de GPU en verschillende voedingen) en daardoor deze voeding wellicht een tijd kwijt ben.

Ik baal dat dit mij zoveel problemen bezorgd, maar eigenlijk nauwelijks adequaat geholpen voel. Door jullie uitleg snap ik er nu wat meer van. Mocht het aan de combinatie liggen van GPU en voeding, kan ik er dan vanuit gaan dat er gerestitueerd wordt voor de voeding door Alternate?
Laat de verkoper een voeding sturen om te testen. dan kun je het zelf in je vrije uren uitproberen.
Je moet wel een voeding hebben met twee 6+2-pin aansluitingen, liefst VGA op voldoende Ampere.

pricewatch: Corsair RM750 (2019) is momenteel prijsgunstig en van goede kwaliteit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik baal dat dit mij zoveel problemen bezorgd, maar eigenlijk nauwelijks adequaat geholpen voel. Door jullie uitleg snap ik er nu wat meer van. Mocht het aan de combinatie liggen van GPU en voeding, kan ik er dan vanuit gaan dat er gerestitueerd wordt voor de voeding door Alternate?
Ik ben de discussie gestaakt, het probleem met dit probleem is dat het compleet willekeur is. Zij kunnen dezelfde game, dezelfde voeding, zelfs hetzelfde systeem daar testen en draait hij 100% prima. Kom ik thuis, werkt gewoon probleemloos 2 uur, vervolgens elke 30 minuten weer vastlopers.

Nu draai ik borderlands op alles medium (2 settings high), heb wattman op alles minimaal (snelheid gpu/geheugen), daarmee kan ik redelijk 2-3 uurtjes probleemloos gamen. Start vervolgens een YouTube video op, crash. (100% fan, scherm/geluid vast).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik baal dat dit mij zoveel problemen heeft bezorgd, maar eigenlijk nauwelijks adequaat geholpen voel. Door jullie uitleg snap ik er nu wat meer van. Mocht het aan de combinatie liggen van GPU en voeding, kan ik er dan vanuit gaan dat er gerestitueerd wordt voor de voeding door Alternate?
Het is dat je waarschijnlijk een heel erg obscuur probleem hebt dat toevallig hier op Tweakers.net bekend is. Maar je hebt twee opties. De eerste is de voeding vervangen, de tweede is de videokaart. Beide opties gaan je geld kosten. Je hoeft er niet op te rekenen dat je iets vergoed gaat krijgen.

Maar aangezien het kennelijk een PC is die je ook voor je werk verdient, zou ik eigenlijk neigen naar de videokaart vervangen of misschien zelfs beiden. Op zich is de voeding niet catastrofaal. Gevoelig voor Vega en een paar oude Maxwell videokaarten, maar de rest lijkt geen problemen te hebben. Het enige andere wat nog kan is een nieuwe bios flashen op je videokaart. Ik denk alleen dat jou kaart waarschijnlijk al de F5 bios heeft. Zonder die bios zou de kaart helemaal instabiel moeten zijn. Bij Alternate gebruiken ze waarschijnlijk zeer high end en overdreven krachtige voedingen, denk 1000W+ om die variabel uit te sluiten bij het testen. Als het daar dus werkte, dan is het waarschijnlijk de OCP van de voeding die je nu hebt.

Zie ook: https://www.gigabyte.com/...D/support#support-dl-bios

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 56vegaboy
Dag iedereen, hartelijk dank voor jullie reacties.

Heb middels de link van @Wannial seasonic gemaild met dit probleem. Ze waren bekend met de problemen met deze combi voeding + gpu. Ze stelden mij voor om de Wattman settings aan te passen, waarna ik een printscreen stuurde van de Wattman settings die ik al elders vandaan had geprobeerd. Dat bleek ook hun oplossing, maar heeft dus niet gewerkt. Ik heb mijn seriecode doorgestuurd, en ze hebben verondersteld dat er met die serie problemen waren i.c.m. de GPU, en dat met hun nieuwe serie (dus zelfde Seasonic Focus Plus Gold 650W ATX23) niet zou gebeuren.

Ik heb de voeding voor RMA opgezet. Gelukkig zijn ze aardig snel, ze sturen gelijk een nieuwe, en ik mag deze opsturen wanneer ik de nieuwe heb ontvangen. Moet wel een deposit doen van de retailprijs.

Ik hoop serieus dat dit het probleem wel oplost. Wil nog een keer kwijt dat @Alternate.nl mij onvoldoende heeft geïnformeerd en geholpen. Ik ben blij dat een topicje hier starten mij veel verder heeft gebracht. Dank aan jullie allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
@56vegaboy heb je Alternate België al proberen te contacteren over dit probleem, misschien kunnen zij verder helpen, zij hebben redelijk wat ervaring met Gigabyte. Hun service in België is echt top

[ Voor 25% gewijzigd door trainsim87 op 11-10-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:53

Trygve

Redacteur
@56vegaboy Heb je de videokaart al van z'n nieuwste BIOS voorzien? Op de Gigabyte productpagina van deze kaart staat een bios die de problemen rondom instabiliteit zou moeten verhelpen.
Edit: zie nu pas dat @DaniëlWW2 hem al genoemd en gelinkt heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Trygve op 12-10-2019 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Weet niet waar je vandaan komt, maar als de mogelijkheid er is, kan je hem bij mij testen. Heb zelf de reference vega 56 en die draait mooi stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
RX Vega 56 gebruiker hier, ervaar sinds upgraden naar high end CPU/andere voeding hetzelfde.
In nieuwe PC een 3900x CPU en 550W voeding gestoken.
Haal nu in Dota 2 144+ FPS maar de grafische driver crashed met enige regelmaat.

Gezien Dota de enige game is waar hij de videokaart maximaal lijkt te belasten vermoed ik een stroom/temperatuur probleem.

Ben nu een tijdje aan het testen.
Lager voltage instellen lijkt te helpen, ga er na wat meer testen een zwaardere voeding inzetten die meer PCIe stekkers heeft.

Dit ter vervanging van de huidige voeding die afgeraden word door Seasonic per https://knowledge.seasoni...onsumption-graphics-cards voor videokaarten die meer stroom vreten.

Edit: andere voeding maakt geen verschil, PCIe snelheid in BIOS zetten van 4 naar 3 ook niet, ik heb geen idee meer, leen wel een andere videokaart tot er iets bekend is.

Edit2: nieuwere Linux kernel lijkt het probleem op te lossen, omdat ook in Windows ik geen problemen heb in Dota 2 vermoed ik dat het hiermee opgelost is, hoezee de videokaard zelf is OK.

[ Voor 18% gewijzigd door Zaggy op 31-10-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 56vegaboy
Nou jongens, gisteren van Seasonic een nieuwe voeding ontvangen. Ze waren bekend met de problemen die het opleverde met de vega kaart en met een nieuwe voeding (zelfde model, ander serienummer) zou het probleem opgelost zijn. Helaas blijkt dit niet waar. Gisteravond (dezelfde dag) wederom een crash.

@Zaggy, zoals je zegt, en wat anderen al maandenlang roepen op verschillende fora: een andere voeding maakt geen verschil. Die kaart deugt nou eenmaal niet, of in ieder geval voor verschrikkelijk veel mensen.

Heb Seasonic weer gemaild. Ik kom hier later op terug, ik ben nu voornamelijk ontzettend gefrustreerd.

Edit: Reactie Seasonic:
Thank you for your reply and sorry to read your issue is not solved.

The PSU you received is the last version on market and is 100% certified to work with Vega platform. Do you have any way to test your PSU in any other computer with our without your Vega? It is possible that the issue is not related to the PSU itself by to the GPU as Vega is not exempt of issue too unfortunately. Then, depending if you can test or not, we will swap your product by another one from another Series (PRIME). If you have the same issue, then you will need to check your GPU. Please let us know if you can test PSU/GPU in any other computer in order to process the shipping back of your current replacement.

Thank you.
Zojuist ook weer even met @Alternate.nl gebeld. Ze willen m'n kaart wederom niet vervangen (geld terug, nieuwe videokaart kopen). Wel willen ze de videokaart nóg een keer testen. Zoals jullie misschien wel kunnen inschatten, heb ik daar weinig zin in. De combinatie videokaart/PSU opsturen kan ook, maar goed, dan ben ik deze weer een week kwijt waardoor ik niet aan het werk kan. |:(

Aanraders? Mijn voorkeur: gewoon m'n centjes terugkrijgen en een nieuwe videokaart kopen (zelfs nog bij alternate).

[ Voor 50% gewijzigd door 56vegaboy op 18-10-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
56vegaboy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:59:
Nou jongens, gisteren van Seasonic een nieuwe voeding ontvangen. Ze waren bekend met de problemen die het opleverde met de vega kaart en met een nieuwe voeding (zelfde model, ander serienummer) zou het probleem opgelost zijn. Helaas blijkt dit niet waar. Gisteravond (dezelfde dag) wederom een crash.

@Zaggy, zoals je zegt, en wat anderen al maandenlang roepen op verschillende fora: een andere voeding maakt geen verschil. Die kaart deugt nou eenmaal niet, of in ieder geval voor verschrikkelijk veel mensen.

Heb Seasonic weer gemaild. Ik kom hier later op terug, ik ben nu voornamelijk ontzettend gefrustreerd.

[...]

Zojuist ook weer even met @Alternate.nl gebeld. Ze willen m'n kaart wederom niet vervangen (geld terug, nieuwe videokaart kopen). Wel willen ze de videokaart nóg een keer testen. Zoals jullie misschien wel kunnen inschatten, heb ik daar weinig zin in. De combinatie videokaart/PSU opsturen kan ook, maar goed, dan ben ik deze weer een week kwijt waardoor ik niet aan het werk kan. |:(

Aanraders? Mijn voorkeur: gewoon m'n centjes terugkrijgen en een nieuwe videokaart kopen (zelfs nog bij alternate).
Mijn kaart is van 2017, ben zelf Linux gebruiker, zal nog eens testen in Windows en anders kaart laten vervangen/vergoeden inderdaad.

Buiten dat, draad op reddit.com/r/AMD maken met verzoek om meer ervaringen en officiele reactie van AMD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

56vegaboy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:59:

[...]

Het probleem dat jij nu hebt, en dat je zo gefrustreerd bent met Alternate, heb je eigenlijk deels zelf veroorzaakt.

Ze vragen je om de PSU en de GPU, en ipv dat een weekje te missen, wissel je de PSU direct om bij Seasonic.

Je hebt ze dus geen kans gegeven om het te fixen (moet je WEL doen), en daarnaast ben je nu je 2 jaar wettelijke garantie kwijt, en kan je met je voeding niet meer bij Alternate terecht. Want.. Die voeding komt niet van alternate.

Ja, irritant dat het zo moet. Waarom denk je dat Dell Next-Business-Day-On-Site garantie verkoopt?

Als je hardware zakelijk nodig hebt, zorg dan ook voor zakelijke service. Je PC een weekje missen is in normale consumentengevallen echt geen drama (hoewel sommige gamers daar wellicht anders over denken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 56vegaboy
@intelligo, bedankt voor je reactie.

Zoals Seasonic stelde móet het wel aan de GPU liggen, niet aan de voeding. Dat heb ik vanaf het eerste moment al bij ze aangegeven. Ik zie niet waarom ik nogmaals die voeding moet opsturen. Een weekje de PC missen is in mijn geval wel een klein drama. Ik begrijp ook echt niet waarom er zo lastig wordt gedaan om een product dat niet werkt. Er is zoveel bewijs dat die kaart niet deugt.

@AORUS – GIGABYTE, zoals hierboven gesteld, ligt het niet aan de voeding. Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma30
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:41
@56vegaboy zoals al eerder vermeld heb je de laatste Bios erop staan? Ik heb deze kaart ook en bij mij heeft flashen naar BIOS verie F5 de meeste problemen opgelost en loopt hij een stuk stabieler.

hier vind je de bios: https://www.gigabyte.com/...D/support#support-dl-bios

En hier vind je een tool om de bios te flashen. https://www.techpowerup.com/download/ati-atiflash/

Uiteraard moet je dit wel heel voorzichtig doen!

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 56vegaboy
@Enigma30 Bios versie F5 al inderdaad maanden eerder geïmplementeerd, geen verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enigma30 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:32:
@56vegaboy zoals al eerder vermeld heb je de laatste Bios erop staan? Ik heb deze kaart ook en bij mij heeft flashen naar BIOS verie F5 de meeste problemen opgelost en loopt hij een stuk stabieler.
Stuk, maar niet volledig. Punt dat Gigabyte sinds die firmware nooit meer een update heeft gemaakt, geeft ook zo te denken (die is van juni 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
hi 56vegaboy,

We hebben je persoonlijk bericht beantwoordt en gaan dit samen direct met elkaar oplossen.
We zien je mail met alle info graag tegemoet en dan gaan we zorgen dat dit asap voor je wordt opgelost.

Groetjes,

AORUS - GIGABYTE Benelux Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 56vegaboy
Update: Inmiddels ruim een maand verder. Gigabyte heeft mij een PM gestuurd en aangegeven dat ik hen kon mailen. Helaas krijg ik maar nauwelijks reacties van @AORUS – GIGABYTE. Wekenlang wachten op reacties, en uiteindelijk een mail ontvangen dat ik nog langer moet wachten (13 dagen geleden). Het probleem is nog steeds niet opgelost. Crash blijft terugkomen, ondanks driver updates en meerdere aanpassingen in AMD Radeon's Wattman en heb zelfs de PSU vervangen. Daar lag het dus ook niet aan.

Ik raad iedereen af om een Gigabyte vega 56 te halen. Deze kaart deugt niet en je wordt niet adequaat geholpen mocht je er van af willen. RIP naar iedereen die dacht een koopje te hebben gehaald afgelopen Black Friday en straks in hetzelfde circuit komen.

[ Voor 8% gewijzigd door 56vegaboy op 10-12-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
Ik las in een amd forum dat de HBM klok frequentie vastzetten het probleem oploste, het lijkt dat de gigabytekaart er meer last van heeft, maar er stonden in dat forum ook berichten over vegas van andere fabrikanten

Hier staat overigens bios F6: https://www.techpowerup.c...byte-rxvega56-8192-190723 lijkt zo te zien voor de gigabyte vega56 gaming oc te zijn, maar geen idee wat de verbeteringen zouden zijn

[ Voor 34% gewijzigd door lays526 op 12-01-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

56vegaboy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:52:
Update: Inmiddels ruim een maand verder. Gigabyte heeft mij een PM gestuurd en aangegeven dat ik hen kon mailen. Helaas krijg ik maar nauwelijks reacties van @AORUS – GIGABYTE. Wekenlang wachten op reacties, en uiteindelijk een mail ontvangen dat ik nog langer moet wachten (13 dagen geleden). Het probleem is nog steeds niet opgelost. Crash blijft terugkomen, ondanks driver updates en meerdere aanpassingen in AMD Radeon's Wattman en heb zelfs de PSU vervangen. Daar lag het dus ook niet aan.

Ik raad iedereen af om een Gigabyte vega 56 te halen. Deze kaart deugt niet en je wordt niet adequaat geholpen mocht je er van af willen. RIP naar iedereen die dacht een koopje te hebben gehaald afgelopen Black Friday en straks in hetzelfde circuit komen.
Ben blij dat ik dit topic gelezen heb. Stond op het punt om een Gigabyte Vega 56 aan te schaffen, maar na lezen van dit topic heb ik de koop afgeblazen en ga ik wel voor iets anders kijken. Dank je voor de waarschuwing! d:)b

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:19
Ik heb ook een pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G, ook hier problemen met random crashes (zwart scherm met fan op 100%).

Qua voedingen heb ik zowel een pricewatch: Silverstone Strider Titanium ST60F-TI geprobeerd als een pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart, dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat het probleem is.

De bios flash utility van gigabyte zelf herkent de kaart niet, dus ik heb de ATI flash utility gebruikt (te vinden op techpowerup) om te kijken welke versie er op staat. Dat was in mijn geval F5, geen idee of ik die zelf geflashed heb of dat die vanaf de winkel er al op stond. Heb er nu in ieder geval de F6 bios op gezet, ook gedownload van techpowerup. Lijkt het na een korte gamingsessie nog goed te doen, dus we gaan zien of het nu opgelost is of niet.

edit 21-08: Die F6 bios heeft niets uitgehaald. Direct dezelfde dag al weer crashes. Na wat meer zoekwerk maar besloten om te gaan undervolten met OverdriveNTool. Nu maximaal 1540MHz;1020mV en iets hogere fan speeds, tot 80%. 5% performance er bij met lagere clocks en minder verbruik, wat wil je nog meer. En tot nu toe, met 2 keer een paar uur gamen, stabiel.

[ Voor 13% gewijzigd door rescla op 21-08-2020 21:30 ]

Pagina: 1