outlook 2019 gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
Bij het starten van outlook 2019 kreeg ik al weken het advies het account te verwijderen en opnieuw te installeren i.v.m. sorteerproblemen in IMAP-mappen. Bij het weer aanmaken van het account binnen Outlook 2019 alle stappen doorlopen (naam, adres, ww, imap server, poort, SSL, smtpserver, poort, STATTLS), vervolgens een keuzescherm met iconen POP3, IMAP en een aantal andere waarin voor IMAP is gekozen. Als laatste komt een inlogscherm dat zo te zien vanuit Google wordt verzonden. Adres staat al ingevuld, nogmaals ww opgegeven en daarna verschijnt een merkwaardig tussenscherm met de vraag of ik wel outlook wil toestaan contact te laten opnemen met gmail. Na het klikken op Allow komt direct antwoord dat op dit moment contact met IMAP niet mogelijk is en dat ik het "later" nog eens moet proberen. Dat "later" heb ik uitgelegd als uren en dagen, maar steeds hetzelfde resultaat. Uiteraard heb ik bij instellingen van Gmail ingesteld dat "minder veilige programma's" als Outlook en Thunderbird Gmail mogen contacten. Daarna een tweede route geprobeerd via Configuratiescherm/Mail/E-mailaccounts. Ook hier alle relevante gegevens opgegeven met aan het eind een proef verzending of het account goed werkt. Dit bleek OK. Na het starten van Outlook 2019 komt wederom een inlogscherm van Google met accountnaam. ww intoetsen waarna evenals hiervoor een scherm verschijnt: Microsoft apps & services would like to: Read, compose, send, and permanently delete all your email from Gmail en See your personal info, including any personal info you've made publicly available. Na het klikken op Allow verschijnt wederom de boodschap "U kunt niet worden aangemeld bij Google - IMAP Probeer het later opnieuw". Het is om moedeloos van te worden. Ten einde raad heb ik Thunderbird geïnstalleerd en met een minimum aan inspanning liep dat direct. Echter, nu ben ik wel m'n adresboek kwijt. De vraag is wat er nu fout ging bij Outlook 2019. Speuren op internet liet zien dat velen problemen hebben met de combinatie outlook 2016 en hoger en Gmail. Een echte oplossing ben ik niet tegengekomen.
...

Windows 10 Pro, bijgewerkt t/m 1903 en laatste updates
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via The new one op 15-10-2019 15:44)

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 23:53
Je bent kennelijk niet alleen ik heb op een Google thread nog een (mogelijke) oplossing gevonden:
"Less secure app access" in Gmail security did not work for me. FYI if you want to try that, go to Google Account > Security > Signing in to Google, make sure that 2-step verification is turned OFF, then you will see the option to allow Less secure apps. I tried that, it did not work, then I re-enabled 2-step security. I also tried a Google suggestion to go to a Recaptcha screen, without success.

What did work for me is Janice Reid's solution (https://support.google.com/mail/thread/5567190?msgid=5865463)
Go to Outlook > File > Office Account > Account Privacy > Manage Settings > All connected experiences > Enable connected experiences. Check the box. Close Outlook, re-open it.
Change Account Properties > Server settings and re-enter your password. Since I have 2-step security, I had to use an App password I created in my Google Account > Security > Signing in to Google > App passwords. Then follow the prompt to login to the Google Account, do the 2-step security thing, give Microsoft access to your account. Then it worked again as it used to.

BONUS: Then I went back to Outlook > File > Office Account > Account Privacy > Manage Settings, I disabled connected experiences, restarted Outlook, and my Gmail still works! Apparently connected experiences is only needed during the Google login setup process?!... Who knows, but personally I would rather avoid more "connected experiences" than the minimum required.
Bron.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
@The new one
Heb je toevallig 2-factor ingesteld voor je google account?

Dan moet je niet het wachtwoord voor je account gebruiken maar een app wachtwoord om verbinding te maken met bijvoorbeeld Outlook 2019/Email naar je gmail.

[ Voor 11% gewijzigd door Starke op 10-10-2019 20:51 . Reden: Google link app password toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
neen, ik heb geen 2-step-verification ingesteld.Thunderbird kon moeiteloos met Gmail werken. Na enkele dagen ervaring hiermee, gaat mijn voorkeur toch uit naar Outlook, dus ik blijf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Outlook wil alleen werken met een app-wachtwoord. Die moet je dus aanmaken. Deze keuze ligt bij Google, die markeert Outlook als een niet-veilig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
Ik heb alsnog een app-wachtwoord ingesteld. Bij het inloggen vanaf Outlook 2019 verschijnt nu op mijn smartphone een bericht of ik het wel ben die probeert in te loggen. Na bevestiging verschijnt op de desktop weer het venster dat Microsoft apps & services would like to: Read, compose, send, and permanently delete all your email from Gmail and See your personal info, including any personal info you've made publicly available. Onderin dit venster staan twee knopen met Deny en Allow. Zodra op Allow wordt geklikt verschijnt de boodschap: U kunt niet worden aangemeld bij Google - IMAP. Probeer het later opnieuw
Met Thunderbird daarentegen kan ik prima GMail lezen, evenals met webmail. Wat het woord 'later" precies betekent blijft onduidelijk. Is dit deze week, dit jaar, deze eeuw? Ik weet het niet. Het blijft frustrerend

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Starke
Je bent kennelijk niet alleen ik heb op een Google thread nog een (mogelijke) oplossing gevonden:
"Less secure app access" in Gmail security did not work for me. FYI if you want to try that, go to Google Account > Security > Signing in to Google, make sure that 2-step verification is turned OFF, then you will see the option to allow Less secure apps. I tried that, it did not work, then I re-enabled 2-step security. I also tried a Google suggestion to go to a Recaptcha screen, without success.

What did work for me is Janice Reid's solution (https://support.google.com/mail/thread/5567190?msgid=5865463)
Go to Outlook > File > Office Account > Account Privacy > Manage Settings > All connected experiences > Enable connected experiences. Check the box. Close Outlook, re-open it.
Change Account Properties > Server settings and re-enter your password. Since I have 2-step security, I had to use an App password I created in my Google Account > Security > Signing in to Google > App passwords. Then follow the prompt to login to the Google Account, do the 2-step security thing, give Microsoft access to your account. Then it worked again as it used to.

BONUS: Then I went back to Outlook > File > Office Account > Account Privacy > Manage Settings, I disabled connected experiences, restarted Outlook, and my Gmail still works! Apparently connected experiences is only needed during the Google login setup process?!... Who knows, but personally I would rather avoid more "connected experiences" than the minimum required.
Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
Bedankt voor deze tip, de mail stroomt nu binnen in Outlook 2016. Ik stel mij zo vor dat velen hier moeilijkheden mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 21:10
Wat voor een Google/Gmail account is het? Prive of zakelijk. Imap moet je namelijk aanzetten in de instellingen van Gmail.

Daarnaast bij een zakelijk account van mij wordt Outlook gezien als een onveilige applicatie. Ik weet niet meer of ik via het beheerders of mijn eigen account kon wijzigen. Maar het was iets met unsafe third party apps volgens mij. Met een prive account heb ik het nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
Mijn account is Privé. In Account/Beveiligingsproblemen/Beveiligingscheck/Toegang van derden/Overige weergeven staan thans twee vermeldingen, nl. Microsoft apps en services en Mozilla Thunderbird Email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The new one schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:44:
Bedankt voor deze tip, de mail stroomt nu binnen in Outlook 2016. Ik stel mij zo vor dat velen hier moeilijkheden mee hebben.
Hier gelukkig geen dergelijke problemen met Gmail en Outlook 2016 :)

Het enige probleem waar ik tijdens het instellen wél tegenaan liep was dat Outlook bleef hangen op het laden van het (via regedit overgezette) profiel dat voorheen in Outlook 2010 in een andere Windows installatie stond. Opgelost door hardware acceleratie m.b.v. registersleutel uit te zetten. Aan het Gmail account hoefde helemaal niets verandert te worden om het werkend te krijgen, nadat Outlook voorbij dat probleem was begon alles binnen te komen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
Starke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 00:26:

[...]

Bron.
Ik heb drie dagen lopen zoeken naar dit antwoord 8)7 .. ongelooflijk en het werkt.. Thns all!

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBoydNL
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-12-2021
De Office Account instellingen uit het artikeltje van Starke op 14 oktober stonden bij mij al goed.

Vervolgens moet ik na afsluiten en herstart van Outlook naar "Change Account Properties > Server settings and re-enter your password." Na veel dubben veronderstel ik dat "Change Account Properties" in het NL "Account Instellingen" is (zonder "wijzigen") en daar weer "Accountinstellingen...". Maar daar is niets te ontdekken dat overeenkomt met "Server settings" laat staan het opnieuw invullen van mijn wachtwoord. Ook niet als ik dubbelklik op "Gmail".

Ga ik bij Mail zoeken in Configuratiescherm, kan ik in een identiek scherm dubbelklikken op Gmail en blijkt dat er geen wachtwoord is ingevuld. Wie heeft dat weggehaald??? Maar als ik het juiste wachtwoord invul, krijg ik foutmeldingen, waarvan de eerste doorslaggevend is: "Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): Voor uw account is een toepassingsspecifiek wachtwoord vereist om u aan te melden." Geen enkele indicatie wat een "toepassingsspecifiek wachtwoord" is, maar dat kan ik met Google oplossen. Een heel stappenplan.

Geen enkele garantie dat dit iets gaat uithalen.
Bovendien zou ik graag weten waarom Outlook er na maanden goed te werken ineens mee ophoudt? Omdat ik 30 minuten Offline Werken AAN heb gezet? Waar slaat dit op?

David

[ Voor 188% gewijzigd door DBoydNL op 11-02-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
Nadat Outlook 2019 enige maanden goed gefunctioneerd had, trad op14 april wederom de fout 0x800CCC0E op met als toelichting dat de IMAP server van Google niet benaderd kon worden.. Installeren van Thunderbird leek aanvankelijk een oplossing te bieden, maar is na enige dagen ook in de fout gegaan.Vervolgens heb ik het hele scala van mogelijke oplossingen afgewerkt zoals toegang tot gmail met minder veilige apps,via config/progs een snel en een uitgebreid herstel van Office, nogmaals nalopen van de servernamen en poorten, een deïnstallatie van Office gevolgd door een nieuwe installatie, niets hielp. Webmail functioneert wel goed, maat bevalt mij niet. Zit hier een demotietraject van google achter?
Wie loopt tegen hetzelfde op en heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
Het probleem is opgelost. Er rees al een vermoeden dat de anti-virus programmatuur de reden kon zijn van het niet kunnen benaderen van de gmail servers. Bij GData is het mogelijk de bescherming voor korte tijd uit te schakelen, dit maakte echter geen verschil. De mail servers bleven onbereikbaar. Pingen naar imap en smtp verliep overigens feilloos. Als laatste heb ik GData compleet gedeïnstalleerd. Gelijk stroomde de email binnen. Inmiddels heb ik een ander anti-virusprogramma in gebruik dat wel goed kan samenwerken met Outlook2019 en Gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:33

g0tanks

Moderator CSA
The new one schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:24:
Als laatste heb ik GData compleet gedeïnstalleerd. Gelijk stroomde de email binnen. Inmiddels heb ik een ander anti-virusprogramma in gebruik dat wel goed kan samenwerken met Outlook2019 en Gmail
Wellicht nog handig om te vermelden welke antivirus dat is. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 10:42
@Starke HELD!!

Thanks voor de tip, ein-de-lijk Gmail werkend in Outlook! _/-\o_

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Pagina: 1