Bij het starten van outlook 2019 kreeg ik al weken het advies het account te verwijderen en opnieuw te installeren i.v.m. sorteerproblemen in IMAP-mappen. Bij het weer aanmaken van het account binnen Outlook 2019 alle stappen doorlopen (naam, adres, ww, imap server, poort, SSL, smtpserver, poort, STATTLS), vervolgens een keuzescherm met iconen POP3, IMAP en een aantal andere waarin voor IMAP is gekozen. Als laatste komt een inlogscherm dat zo te zien vanuit Google wordt verzonden. Adres staat al ingevuld, nogmaals ww opgegeven en daarna verschijnt een merkwaardig tussenscherm met de vraag of ik wel outlook wil toestaan contact te laten opnemen met gmail. Na het klikken op Allow komt direct antwoord dat op dit moment contact met IMAP niet mogelijk is en dat ik het "later" nog eens moet proberen. Dat "later" heb ik uitgelegd als uren en dagen, maar steeds hetzelfde resultaat. Uiteraard heb ik bij instellingen van Gmail ingesteld dat "minder veilige programma's" als Outlook en Thunderbird Gmail mogen contacten. Daarna een tweede route geprobeerd via Configuratiescherm/Mail/E-mailaccounts. Ook hier alle relevante gegevens opgegeven met aan het eind een proef verzending of het account goed werkt. Dit bleek OK. Na het starten van Outlook 2019 komt wederom een inlogscherm van Google met accountnaam. ww intoetsen waarna evenals hiervoor een scherm verschijnt: Microsoft apps & services would like to: Read, compose, send, and permanently delete all your email from Gmail en See your personal info, including any personal info you've made publicly available. Na het klikken op Allow verschijnt wederom de boodschap "U kunt niet worden aangemeld bij Google - IMAP Probeer het later opnieuw". Het is om moedeloos van te worden. Ten einde raad heb ik Thunderbird geïnstalleerd en met een minimum aan inspanning liep dat direct. Echter, nu ben ik wel m'n adresboek kwijt. De vraag is wat er nu fout ging bij Outlook 2019. Speuren op internet liet zien dat velen problemen hebben met de combinatie outlook 2016 en hoger en Gmail. Een echte oplossing ben ik niet tegengekomen.
...
Windows 10 Pro, bijgewerkt t/m 1903 en laatste updates
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
...
Windows 10 Pro, bijgewerkt t/m 1903 en laatste updates
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...