Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• gaizka
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-01 16:09
Ik ben voor mijn ouders aan het kijken naar een nieuwe tv, ze hadden hiervoor een Samsung LED die prima beviel, deze is echter defect. Ivm tv meubel mag de tv maximaal 43 inch zijn.

Ik kwam uit op deze 2 Samsung tv's:

https://www.tvreus.nl/sam...3Lqwm6EAQYASABEgLMz_D_BwE

https://www.tvreus.nl/led...43nu7440-3j-garantie.html

Is de 7440 zoveel beter om het prijsverschil te rechtvaardigen?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:15
de 7020 heeft geen analoog signaal input, geen dlna en geen bluetooth
wat leuke snufjes betreft heeft de duurdere wat voordelen: opnemen / timeshift, slaaptimer en spraakgestuurd.

Nadeel van de duurdere: hij is wat groter en 3 kg zwaarder.

je moet zelf nagaan, ga ik dit gebruiken. Bijvoorbeeld zitten je ouders bij ziggo, dan is analoog signaal wel handig...

• gaizka
Mijn ouders zitten bij KPN, wat is dat analoog signaal dan precies?

En wanneer gebruik je bluetooth, is dat ook als je vanaf je mobiele telefoon verbinding maakt om youtube filmpjes te kijken op tv? (Dat kon die oude tv wel)

Maar qua beeldkwaliteit zit er geen/weinig verschil in?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@gaizka
Hier kun je de toestellen mooi vergelijken https://tweakers.net/pricewatch/compare/1235277;1344148/

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Pazo

Miauw?

@gaizka

Side note: Als je bij TVReus gaat kopen, let erop dat ze het juiste typenummer sturen. Ze doen aan grijze import, en versturen vaak modellen die eigenlijk voor de buitenlandse markt zijn (want kunnen ze goedkoper importeren en dus goedkoper aanbieden). Ik ben hier achter gekomen nadat mijn TV kapot ging, dat ik een ander type nummer had ontvangen dan besteld. Ben nu al 5 maanden in gevecht met TVReus, en werken totaal niet mee (ik zal nooit meer bij TVReus kopen).

To the windooooow!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:15
@gaizka meestal zit KPN tegenwoordig digitaal, makkelijkste manier om te kijken: loopt er van de tv een dikke stugge kabel naar de muur, met daar een ronde plug = analoog, loopt er een dun kabeltje naar een kastje, en vanuit daar loopt een lan kabel naar de muur / router = digitaal.
Digitaal is "mooier", vooral nieuwer :P Eigenlijk doet alleen ziggo hier nog veel mee.

Bluetooth gebruik je bijvoorbeeld zodra je ouders 70+ zijn en een draadloze headset willen. Dan kan je vader op standje max luisteren terwijl je moeder nog op normaal niveau luistert.
Verder ZOU je het natuurlijk ook aan bluetooth speakers kunnen koppelen, maar of dit de kwaliteit werkelijk verbeterd tov de interne speakers is een tweede.

Ik zou het niet gebruiken om filmpjes te kijken - daarvoor gebruik je wifi , stuk sneller en stabieler (kan je ook vanuit je zolder naar de tv zenden bij wijze van spreken). Beide tv's kunnen rechtstreeks internet ontvangen via wifi, de dure ook via kabel (in praktijk gebruik je wifi, vaak is er niet nog een aansluiting voor kabel, en die aanleggen is ook weer veel gedoe). De tv's hebben een browser waarmee je youtube op kunt zoeken, net als je pc.

voor rest: wil je per se een samsung tv? heb je een chromecast oid dat je graag wilt verbinden met samsung tv? Anders zou je ook verder kunnen kijken.
Bedenk vooral: waar gebruik ik hem voor?
-tv kijken
-apps
-gamen
-netflix
- etc

Dit bepaalt welk merk "het beste" bij je past, gezien sommige merken beter zijn in het een dan andere merken.
(vb, philips tvs zijn best fijn, maar hun appmenu's zijn niet zo snel, dus als je graag youtube etc kijkt...)

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
De gehele 7 serie van Samsung biedt dezelfde beeldkwaliteit. De NU70xx heeft t.o.v. de NU71xx wat minder aansluitmogelijkheden. Het is een wat uitgeklede variant, maar qua beeldkwaliteit precies hetzelfde. De NU74xx heeft als 'extra' een smart remote en een breed kleurenspectrum, wat bij HDR content zorgt voor intensere kleuren. Verder geven de laatste twee cijfers enkel de regio en/of kleur aan en is de NU serie van 2018 en RU van 2019. Het technische verschil tussen de twee (jaartallen) is marginaal.

Tot slot zou de 43'' NU74xx ook een IPS-paneel kunnen hebben. Bij de recentere RU74xx is dit kennelijk altijd VA (contrast vs kijkhoeken). Samsung gebruikt overigens nagenoeg altijd VA.

• gaizka
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat de SAMSUNG UE43NU7020 een prima tv is voor mijn ouders!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True