nog een gaar mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
opstelling:

Asus P2B
Intel Pentium III 450Mhz Slot 1
Diamond Viper V770 NonUltra
2x 32mb pc100
1x 64mb pc100
250watt voeding

probleem:

ik zet hem aan, cpufan en fan van voeding beginnen te draaien en verder...... nix.
niet eens een piepje dat ie klaar is met de POST ofsow, ook geen beeld als ik monitor aansluit...

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Op dinsdag 31 juli 2001 02:48 schreef ThaSarge het volgende:
opstelling:

Asus P2B
Intel Pentium III 450Mhz Slot 1
Diamond Viper V770 NonUltra
2x 32mb pc100
1x 64mb pc100
250watt voeding

probleem:

ik zet hem aan, cpufan en fan van voeding beginnen te draaien en verder...... nix.
niet eens een piepje dat ie klaar is met de POST ofsow, ook geen beeld als ik monitor aansluit...
IN de search staat genoeg....

Bios reset ? niks

trek eensalle stekkers kabels en wirwar eruit totdat je alleen nog maar cpu 1 geheugen en videokaartje er hebt inzitten en atx Jumpers allemaal op standaard

Probeer dan eens te booten

zonee probeer eerst eens andere geheugen of verwissel het
dan andere cpu en/of haal cpu eens uit anders blaas er een paar x goed in en in het slot ook.... zonee
probeer andere videokaart en kijk wel als die er wel goed inzit ! zonee
Probeer eens een andere voeding misschien niet helemaal ok ??

Probeer eens een andere bios-chip

Bekijk het mobo eens goed als er geen beschadigingen opzitten enz enz...

Gewoon beetje logisch nadenken ....

Verwijderd

ja search, maarja das soms ook lastig zoeken vind ik, krijg je een waslijst met dingen als je op een bepaald type mobo zoekt en dan staan er dingen in die jou nix kunnen boeien... :(

• Sartsj
kheb al geprobeerd met gestripte opstelling, 2 verschillende videokaarten (tnt2 en sis 6326)
ook met maar 1 mem reepje erin...
ook werkt de cpufan niet altijd, de ene keer gaat ie wel draaien, en de andere keer weer niet, best vaag :(

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dan zou ik toch naar de voeding kijken!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
had ik ook met een oud sokket 7 bordje die ik van iemand had overgenomen. zat in een hele gare kast en niet echt mooi gemonteer. deed dus ook niks.
alles losgeschroeft, voldoende afstand houders en rubbertjes eronder gedaan en toen werkte ie perfect!

Verwijderd

Probeer het is met 1 geheugen reep, desnoods in verschillende sloten.
--

• Sartsj
kheb et nu met 2 andere voedingen geprobeerd, een 235watt en een 300watt, en met die 250watt die er eigenlijk bij hoord doet ie nog et meeste, met de andere 2 gaan de voedingen niet eens aan, als ik em aanzet :/
Pagina: 1