zwarte balk op beeldscherm of licht grijs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satelitedream
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-10-2019
Sinds een tijdje Heb ik op een computer systeem met 2 beeldschermen soms een grijze balk in beeld of er valt een gedeelte van het scherm weg dit wordt zwart.
Wat ik heb gedaan is het volgende Videokaart vervangen, drivers vervangen, beeldschermen vervangen, kabels vervangen, niets van dit alles hielp het ene scherm is via vga aangesloten de andere via HDMI.
Ten einde raad een andere computer genomen en ik krijg hetzelfde probleem, dit is in een andere kamer.
Ik zit zelf te denken aan inteferentiestoring, kan de netwerkkabel het probleem zijn? ik heb er ook een UPS tussen gehad dit hielp ook niet wie o wie weet raad?
een foto heb ik wel maar kan deze zo snel niet plaatsen.
ter info soms is er boven in beeld een zwarte rand net of wordt er 70% van het beeld gevuld.
Wat op dat moment helpt is via toetenbord een reset van de viedeokaart.

Alvast bedankt voor alle hulp en meedenken

https://imggmi.com/full/2...3d7b93cb6b5-full.jpg.html

nog een voorbeeld

https://cdn1.imggmi.com/u...c96bc12952bcfe2b-full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door satelitedream op 10-10-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een foto hebt zou dat wel handig zijn. Gooi die gewoon op een imagehoster en plak 'm hier tussen [img][/img]-tags.

Als je een screenshot maakt, heb je die balk dan ook? Dan kun je heel makkelijk uitsluiten of het in de monitor zelf ligt, of dat het het beeld is dat naar je monitor toegegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:39
Is dit door schalen? als in, zie je wel je "hele scherm" op je scherm, of valt ook de bovenkant van je scherm weg? Anders zou het te maken kunnen hebben met verkeerde verhoudingen die je hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satelitedream
een screenshot heb ik nog niet getest zal dit doen zodra het probleem zich voordoet.
afbeelding zal ik zo plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satelitedream
neen met schalen kan het niks hebben uit te staan, de instellingen staan op standaard en het treed zo nu en dan op wat ik heb gemerkt bij koppelen met netwerk en soms als ik wat in adobe reader open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Het lijkt erop dat je resolutie niet goed staat. Heb je deze wel goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satelitedream
yep resolutie wat bij het beeldscherm hoort 1920 x 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satelitedream
nog even ter info bij de andere computer zitten ook andere monitoren en ook hier speelt dit
Pagina: 1