Tv kaarten

Pagina: 1
Acties:

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaring met de kaarten, welke kunnen jullie me aanraden, ook gericht naar het aspect van c+ kieken. :) DUS!

Welke kunnen jullie me aanraden en welke niet en waarom :)

Verwijderd

of hauppauge of pinnacle zou ik zeggen...

ik neem aan dat je een los tv-kaartje zoekt en niet 1tje die al op een videokaart gebakken zit!

kijk ff bij de pricewatch... daar staat zo'n hele batterije aan types!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
mja kwas eigenlijk benieuwt naar jullie ervaring met de kaarten... dus welke jullie hebben en wat jullie ervaring er mee is

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45

pim

Ik heb een hauppauge wintv kaart.
Bij apparaat beheer staat: Hauppauge Win/TV 848/9 VFW Driver

Als er langer dan 6 uur data doorheen stroomt begint ie wel een beetje moeilijk te doen.
Met 320mb intern kan ik +/- 4 minuten capturen zonder framesverlies op 320x240.
lagere resoluties kan ik volgens mij wel 2 uur capturen..

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
de hoeveelheid interne ram heeft toch niks te maken met capture lengte?

maaruhm na 6 uur begint de haupage te flippen... das best scheef...

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb zelf de Pinnacle STUDIO PCTV PRO, aardig kaartje vel opties en je kan er veel mee.

Zit ook nog eens een afstandbediening bij en ook een radio functie.

Werkt nu eindelijk normaal bij sinds ik een andere videokaart heb.
Mijn mening over het product is dat ie wel okeee is alleen ze mochten wel hun software verbeteren.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 02:38 schreef itsgreen het volgende:
Wat zijn jullie ervaring met de kaarten, welke kunnen jullie me aanraden, ook gericht naar het aspect van c+ kieken. :) DUS!
Canal+ kijken kan volgens mij op bijna alle TV-kaarten, gewoon je decoder erop aan sluiten. En je kaart afstellen op het uitgangskanaal van de Canal+ decoder.

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45

pim

Op dinsdag 31 juli 2001 12:55 schreef itsgreen het volgende:
de hoeveelheid interne ram heeft toch niks te maken met capture lengte?
Wel als je de data wegschrijft naar je interne geheugen, dat gaat beter dan rechtstreeks naar je HD..

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Canal+ kijken kan volgens mij op bijna alle TV-kaarten, gewoon je decoder erop aan sluiten. En je kaart afstellen op het uitgangskanaal van de Canal+ decoder.
grappenmaker, zo iets kan ook software matig, de ervaringen daarmee... er is niks illigaals aan trouwens mits je ook een decoder thuis heb

Verwijderd

ik kan met mijn win tv theather van hauppauge gewoon direct in divx op 400*300 capturen dus dat gaatr allemaal wel aardig

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
C+ decoden werkt niet meer volgens mij! :'(
Ik heb een dure tv-kaart van 300 piek en hij scant dan eeuwig door, hij vindt geen synchronisatie!

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
C+ kijken gaat hier (in belgie) wel, maar je hebt enkel beeld. Het geluid is digitaal geencrypteerd, dus hoor je nix, die encriptie is (nog) niet te kraken. Het beeld (dat analoog geencrypteerd is, je kan dat dan zonder encryptie nog soms wazig zien) gaat goed, alleen moet je het onder een windows 98 (of me :r ) doen, onder win2k haal ik op een Athlon 1200@1400 slechts 12fps, en dat zuigt grote tijden. Onder win98 haal ik de volle 25fps.
Dit heeft iets te maken met het memory security model van de WinNT kernel (is trouwens ook zo onder linux). De driver haalt een beeldje vanuit de tv-kaart naar ram, de applicatie die die moet decrypyteren moet daar dan nog is een kopie van maken, de bewerkingen erop doen (weer een kopietje), die geeft dat aan de driver van je scherm (nog een kopie) en dan wordt het naar je schermkaart geheugen (nog is) gekopierd. Lekker veel kopies he, terwijl dat onder win98 gewoon rechtstreeks van de kaart gedecrypteerd kan worden naar je video memory ( = geen, of slechts 1 kopie)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

met de Pinnacle Rave kan je geen C+ vinden

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=8] :).

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
danke... mensen uw ervaring met Tv kaarten graag :)
Pagina: 1