Ik gebruik binnenshuis een aantal zigbee apparaten die ik via een deconz2 heb gekoppeld met Home Assitant. Nu wil ik ook een aantal zaken in mijn tuinhuis koppelen via zigbee. Mijn tuinhuis staat te ver van het huis om deze apparaten (Tradfri stekkers) toe te voegen aan mijn zigbee netwerk.
Nu ben ik dus op zoek naar een goede zigbee range extender. Mijn tuinhuis staat op een goeie 40 meter van het huis.
Een eventuele oplossing zou zijn om in mijn tuinhuis een pi te hangen met een nieuwe deconz stick, maar dan zit ik met 2 verschillende sticks die met Home Assistant moeten praten en wil dit liefst beperken tot 1. Ik weet zelfs niet om 2 sticks ondersteund wordt door HA.
Wat gebruiken jullie? Of wat raden jullie aan?
Nu ben ik dus op zoek naar een goede zigbee range extender. Mijn tuinhuis staat op een goeie 40 meter van het huis.
Een eventuele oplossing zou zijn om in mijn tuinhuis een pi te hangen met een nieuwe deconz stick, maar dan zit ik met 2 verschillende sticks die met Home Assistant moeten praten en wil dit liefst beperken tot 1. Ik weet zelfs niet om 2 sticks ondersteund wordt door HA.
Wat gebruiken jullie? Of wat raden jullie aan?