Zigbee range extender

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sen.verleysen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik gebruik binnenshuis een aantal zigbee apparaten die ik via een deconz2 heb gekoppeld met Home Assitant. Nu wil ik ook een aantal zaken in mijn tuinhuis koppelen via zigbee. Mijn tuinhuis staat te ver van het huis om deze apparaten (Tradfri stekkers) toe te voegen aan mijn zigbee netwerk.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede zigbee range extender. Mijn tuinhuis staat op een goeie 40 meter van het huis.
Een eventuele oplossing zou zijn om in mijn tuinhuis een pi te hangen met een nieuwe deconz stick, maar dan zit ik met 2 verschillende sticks die met Home Assistant moeten praten en wil dit liefst beperken tot 1. Ik weet zelfs niet om 2 sticks ondersteund wordt door HA.

Wat gebruiken jullie? Of wat raden jullie aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:07

Kvn

In principe werkt elk powered device wel als router. Ik gebruik een mix van Tradfri/Hue lampen & switches en gemodde CC2531-sticks, werkt allemaal prima :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tHLkb9KiiA41tDlsMbPsuLwa/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Er is ook een TRÅDFRI Signaalversterker, maar dat zou maar 10 meter zijn. Dus dat is wel redelijk matig...

De Home Assistant deCONZ integraties zou voor zover ik kan zien met twee deCONZ installaties moeten werken. Vooralsnog omdat het via een REST API gaat. Met andere woorden, Home Assistant weet alleen dat apparaat X via gateway Y praat. Verder geen details. Maar dat zou dus betekenen dat je wel internet hebt in jouw tuinhuis? Misschien zou je dan voor deze apparaten eventueel naar een wifi oplossing kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sen.verleysen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-08 14:38
Mijn devices binnenshuis werken inderdaad allemaal als router voor elkaar en dat werkt bij mij ook prima.
Ik heb alleen het probleem dat het bereik van al deze devices niet tot aan mijn tuinhuis raakt. (+- 40meter)

Ik heb inderdaad een ethernet kabel naar mijn tuinhuis liggen, dus wifi apparaten zouden eventueel een oplossing kunnen zijn.
Als een 'noodoplossing' zou ik een tradfri hub (die ik al heb) in mijn tuinhuis kunnen plaatsen en daar mijn Tradfri stekkers mee verbinden. Maar aangezien ik liefst alles in 1 zigbee netwerk heb zitten en alles via deconz wil verbinden zoek ik dus een range extender.

Ik zoek nog even door naar een extender en anders ga ik voor de tradfri hub gaan. Lijkt me dan de beste oplossing aangezien ik dan al het nodige materiaal al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:58
Niet precies wat je zoekt maar wellicht heb je hier iets aan: https://www.zigbee2mqtt.i...eate_a_cc2530_router.html

Denk dat je die ook wel als repeater in kan zetten