Uit en terug inloggen vanwege performance

Pagina: 1
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hi,

Net als een paar maanden geleden werd Tweakers opeens heel traag, meerdere dagen al. Er volgt best snel een initiële reactie van de server, maar daarna duurt het meerdere seconden voordat de page werkelijk verschijnt (laadbalk blijft hangen) en blijft vooral nogal eens hangen op notificaties. Ook simpele zaken als het moderatiepaneel openen kon ff duren. Elke request is gewoon bar traag. Zowel op frontpage als gathering trouwens.

Uitloggen, terug inloggen en alles gaat weer als een trein. Maar als ik de cookies bekijk lijken dat nog steeds dezelfde te zijn, enkel andere content.

Ligt dat nou aan iets bij mij of is dat iets aan jullie kant? Ik kan niets vinden dat het zou kunnen veroorzaken hier, andere sites hebben nergens last van. Vorige keer was het enkel op m’n Mac, dit keer was m’n iPhone de gelukkige terwijl de rest nog werkte. :P

Snap overigens dat dit wat mager is qua info, maar ik kan helaas zelf ook niet zo gek veel meer info verzamelen vanaf de iPhone (eg: waar hangt ie precies op?). Maar dacht misschien is er iets leips bekend over (langdurige) sessies o.i.d.? :)

De boel is nu gelukkig weer lekker snappy, niets zo vervelend als een haperende site. :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 10-10-2019 04:41 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben ook vaak actief, maar heb geen last van een site die langdurig niet goed werkt. Over welke browser en versie hebben we het? En zitten er geen rare add-ons in de weg?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

WhatsappHack schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 04:39:
Snap overigens dat dit wat mager is qua info
Inderdaad, hier kunnen we helaas niets mee. Ongeveer het enige verschil tussen voor en na opnieuw inloggen is de specifieke sessie die je gebruikt. Maar als die om een of andere reden heel groot geworden zou zijn, zou je dat ook bij de initiële pageload moeten merken.

Is uit- en weer inloggen echt het enige dat je doet? Je sluit niet eerst een aantal browser vensters om 'netjes' dat uit- en inloggen te doen?
Ligt dat nou aan iets bij mij of is dat iets aan jullie kant?
Geen idee. Het is wel het makkelijkst om jouw kant aan te wijzen ;)
En zolang er geen 'dat heb ik ook'-meldingen komen, is dat ook wel een realistische aanname.

Maar waarom het bij jou dan zou uitmaken zou ik ook niet weten. Want ook aan jouw kant zou er weinig verschil moeten zijn. Het sessie-id verandert, maar die is in opslag exact evengroot als diegene die je daarvoor had.
Ik kan niets vinden dat het zou kunnen veroorzaken hier, andere sites hebben nergens last van.
Gebruik je die andere sites minstens net zoveel? Of anders gezegd; is dit wel een "eerlijke" vergelijking? :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:28

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De allerrtraagste request die ik kan vinden die jij deed was op 7 october en duurde 2,5 seconden. Alle andere requests duurden minder dan 350 ms. Die trage request was je eigen profiel opvragen.

Het klinkt eerder alsof er iets clientside (javascript van ons, of een addon) de traagheid veroorzaakt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan