Toon posts:

Manieren om zo snel mogelijk wereldvrede te bereiken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.325 views

Verwijderd

Topicstarter
- Alle mensen zouden gedurend aan hun persoonlijk ontwikkeling willen moeten timmeren en sterker en rijker worden als persoonlijkheid.

Dit wil zeggen dat ze zoveel mogelijk hun eigen meningen, gedachten, ideeën moeten vormgeven rond zoveel mogelijk onderwerpen, situaties,schoonheden en negativiteiten horen ook daarbij en dit open delen met hun naasten, geliefden, familie, vrienden, niet alleen met de kinderen.
Het leven respecteren in al zijn vormen. Positief en negatief.
Omdat we bevoorrecht zijn, leven te hebben gekregen.
Als je weet dat elke ejaculatie ongeveer 200 miljoen potentiële baby's zou kunnen opleveren, en één of twee soms meerdere halen de geboorte uit 200 miljoen spermazaadjes, ben jij juist degene die het leven gegeven is.

Uit een heelal, zo groots, dat steeds maar verder uitdijt, is onze planeet een mier groot, bij wijze van spreken.
Iedereen op aarde dat leeft, is zeer speciaal en uniek.

Er is geen plaats voor betweters, iedereen is menselijk gelijk aan een ander.

Ook al sta je niet achter een mening van iemand anders, respecteer het levend wezen achter zijn/haar mening, zonder diezelfde mening te delen, express yourself, geef jouw mening of niet.
It's your choice!
Je kan de personen in je omgeving alleen maar goed/minder goed inspireren met het geven van jouw kijk op een bepaald iets, wat de die mensen er mee aanvangen is hun eigen zaak.

Alle mensen op de wereld, stuk voor stuk, kan je vergelijken met kunstwerken.
Ieder kunstwerk zo uniek mogelijk! Vanbinnen en vanbuiten!

Er wordt in de Westerse maatschappij nog maar al te vaak belang gehecht op basis van uiterlijkheden.
Terwijl ,wij, ook nog een veel rijkere innerlijke wereld bezitten, die net zoals bij kunst niet altijd even makkelijk te achterhalen is voor de liefhebbers.

- Minder waarde beginnen hechten aan geld en matrieële rijkdom, kan zeker geen kwaad!

- Meer waarde hechten aan morele/ethische waarden, dan aan geld/diensten.

- De mens is een sociaal dier, ga je eten zelf afhalen, dan kom je nog eens buiten, en heb die glimlach van je knappe buurvrouw/jongen die je bij het buitengaan, tegenkwam toch niet mislopen. Om maar snel één voorbeeld te geven..

- Meer sympathie, begrip, en empathie op straat!

Dit kan volgens mij al veel veranderen op weg naar een vedevollere wereld.

Nu Jullie ?

Mvg,
Tessa

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Massa genocide en zo min mogelijk mensen. Daarna zullen er nog groepen vormen, wonen ze echter te ver van elkaar af en hebben ze geen raketten of telefoonlijn (geen communicatie) dan is er wereldvrede tussen volkeren.

Echter zal je nooit vrede houden, zelfs niet op een dorp, of een straat met 5 inwoners. Zit in het aard van het beestje. De mens is een roofdier.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:25
Wereldvrede is een illusie. Ieder mens is uniek en heeft een bepaalde grens. Sommige dingen tolereren ze maar andere dingen niet. Daar ga je nooit een goede tussenweg voor vinden tenzij je een manier vind om ervoor te zorgen dat mensen elkaar niet tegenkomen. De aarde is al te vol en er word overal al gevochten om bepaalde waardes aan anderen op te dringen. Oplossing? De mass genocide zoals al werd genoemd.

Kortom er zal nooit wereldvrede komen. Ligt niet in de aard van de mens.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op Mars is (nog) wereldvrede.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als je teveel dieren bij elkaar in een te kleine ruimte zet, dan vallen ze uiteindelijk elkaar aan. Daar is alleen maar zoiets basaals als 'honger' voor nodig.
Als mens zijn wij wat verder geëvolueerd dan bijvoorbeeld honden en koeien. Dat heeft vooral tot effect dat die 'honger' niet per se over eten hoeft te gaan... geld of macht doen hetzelfde.

Je kunt er vrolijk vanuit willen gaan dat we dat 'alleen maar even opzij hoeven te zetten' maar zo werkt dat niet.Da's een beetje een roze bril.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zodra de mens uitgestorven is heb je wereldvrede. Als er wat mensen overblijven heb je na een paar honderd jaar weer dezelfde problemen :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:29
Kecin schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 02:50:
Massa genocide en zo min mogelijk mensen. Daarna zullen er nog groepen vormen, wonen ze echter te ver van elkaar af en hebben ze geen raketten of telefoonlijn (geen communicatie) dan is er wereldvrede tussen volkeren.

Echter zal je nooit vrede houden, zelfs niet op een dorp, of een straat met 5 inwoners. Zit in het aard van het beestje. De mens is een roofdier.
Typisch, dat was het eerste waar ik ook aan dacht :')

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27

Yucon

*broem*

.Maarten schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 06:16:
Kortom er zal nooit wereldvrede komen. Ligt niet in de aard van de mens.
Moest ook wel, anders waren wij degene die de evolutie niet doorgekomen was en zat er een ander soort evil wezens nu in onze plaats.

Verwijderd

Niet, dat zit niet in de mens. De welbekende dunne rode draad. Al creeer je nog de meest perfecte utopa, misbruikers, narcisten, gestoorde of wat dan ook heb je altijd.

Beste is de mensheid gewoon uit te laten sterven. Dan heeft de wereld (aarde) vrede en kan de planeet weer rustig paar miljard jaar zijn ding doen.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:47:
Niet, dat zit niet in de mens. De welbekende dunne rode draad. Al creeer je nog de meest perfecte utopa, misbruikers, narcisten, gestoorde of wat dan ook heb je altijd.

Beste is de mensheid gewoon uit te laten sterven. Dan heeft de wereld (aarde) vrede en kan de planeet weer rustig paar miljard jaar zijn ding doen.
Feitelijk onjuist, dat zit weldegelijk in de mens, ook in jou. Het verschilt alleen per persoon welke belangen je hebt en hoe zwaar die voor jou wegen. Waar de een al op de vuist gaat bij een verkeersruzie, doet de ander dat pas in levensgevaar. Sommigen zelfs dan niet (omdat afgeleerd - waar ik zeer tegen ben overigens) maar die krijgen die drang echt wel weer als hun kind of huisdier in levensgevaar is.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
WW3 is denk ik de beste oplossing en dan na 50 jaar oorlog is er 1 winnaar die als dictator over de wereld heerst.

Verwijderd

nst6ldr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

Feitelijk onjuist, dat zit weldegelijk in de mens, ook in jou. Het verschilt alleen per persoon welke belangen je hebt en hoe zwaar die voor jou wegen. Waar de een al op de vuist gaat bij een verkeersruzie, doet de ander dat pas in levensgevaar. Sommigen zelfs dan niet (omdat afgeleerd - waar ik zeer tegen ben overigens) maar die krijgen die drang echt wel weer als hun kind of huisdier in levensgevaar is.
In groepsverband niet, kijk naar die kerels in vietnam. Normale jongens van midden 20 die op moordpartij gingen aangejuigd door hun meerdere. Of in WO2. Maakte niet uit of je nazi of wat dan ook was, iedereen deed aan verkrachtingen en moordpartijen. Dus ja die draad is dun maar het ligt ook aan de situatie waar je in verkeerd.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:35

TTLCrazy

Listen to Frankie

Een groot doe voor de totale mensheid waar iedereen achter moet staan is het enige waardoor er ooit wereldvrede zou kunnen ontstaan imo. Bijvoorbeeld:
-aliens die de aarde aanvallen
-ehhhhh....

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:07:
[...]

In groepsverband niet, kijk naar die kerels in vietnam. Normale jongens van midden 20 die op moordpartij gingen aangejuigd door hun meerdere. Of in WO2. Maakte niet uit of je nazi of wat dan ook was, iedereen deed aan verkrachtingen en moordpartijen. Dus ja die draad is dun maar het ligt ook aan de situatie waar je in verkeerd.
Ik snap dat het vroeg in de ochtend is, maar je onderstreept mijn verhaal juist: het gaat om persoonlijke belangen, het is een schoolbook voorbeeld de Maslow piramide. Als de situatie van invloed is op een van jouw zwaar wegende belangen, dan ga je die verdedigen met middelen die jij gepast vind.

Verwijderd

nst6ldr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

En dat is wat ik bedoel met de dunne rode draad. Goeie oorlogsfilm ook.

Verwijderd

Hoe bereik je wereldvrede?

Dat lukt niet, tenzij je de mens van deze aardkloot verwijderd en de planeet weer teruggeeft aan de dieren.
Zoals agent Smith al zei in The Matrix, de mens is als een kankergezwel en dat is de harde waarheid.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:33

Theo

moederbord

Ebola, Aids en Malaria hun werk laten doen zonder gebruikte maken van de medische geneeswetenschap. Alleen als de mensheid uitgeroeid is van de aarde is er wereldvrede. :P

Zelfs al heb je een hutje op de heide waar een kluizenaarsgezin woont; ook in dat hutje komt ruzie voor. Als er zelfs geen 'gezinsvrede' bestaat; waarom zou dat in de wereld dan wel plots kunnen?

Wil je wereldvrede dan moet je eerst kijken wat je moet doen om te voorkomen dat een gemiddeld gezin ruzie maakt. Wat kun je doen; wat kun je zonder angst in een gemiddeld gezin veranderen zodat een gemiddeld gezin nooit onderling ruzie heeft? Als jou dat lukt dan pas kun je gaan denken hoe een hele straat zonder ruzie kan leven; of een hele wijk. En daarna een hele stad, een hele provincie...

You get the point. Ruzie is niet te voorkomen binnen een hechte groep van 4 personen die een gezin vormen. Laat staan in een samenleving waar miljarden mensen leven met meningen, idealen en wensen die haaks staan op die van anderen.

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Theo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:16:
Ebola, Aids en Malaria hun werk laten doen zonder gebruikte maken van de medische geneeswetenschap. Alleen als de mensheid uitgeroeid is van de aarde is er wereldvrede. :P

Zelfs al heb je een hutje op de heide waar een kluizenaarsgezin woont; ook in dat hutje komt ruzie voor. Als er zelfs geen 'gezinsvrede' bestaat; waarom zou dat in de wereld dan wel plots kunnen?

Wil je wereldvrede dan moet je eerst kijken wat je moet doen om te voorkomen dat een gemiddeld gezin ruzie maakt. Wat kun je doen; wat kun je zonder angst in een gemiddeld gezin veranderen zodat een gemiddeld gezin nooit onderling ruzie heeft? Als jou dat lukt dan pas kun je gaan denken hoe een hele straat zonder ruzie kan leven; of een hele wijk. En daarna een hele stad, een hele provincie...

You get the point. Ruzie is niet te voorkomen binnen een hechte groep van 4 personen die een gezin vormen. Laat staan in een samenleving waar miljarden mensen leven met meningen, idealen en wensen die haaks staan op die van anderen.
Helaas schakelen wij (mensheid) de natuurlijke selectie steeds meer uit. Zolang alles wat een hartslagje heeft met alle mogelijke moeite in leven wordt gehouden, zal de wereldbevolking alleen maar toenemen. Tel daar de katholieke kerk met hun "no condom" regime in Afrika bij op en dan weet je welke kant het op gaat....

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 02:25:
- Alle mensen zouden gedurend aan hun persoonlijk ontwikkeling willen moeten timmeren en sterker en rijker worden als persoonlijkheid.

Dit wil zeggen dat ze zoveel mogelijk hun eigen meningen, gedachten, ideeën moeten vormgeven rond zoveel mogelijk onderwerpen, situaties,schoonheden en negativiteiten horen ook daarbij en dit open delen met hun naasten, geliefden, familie, vrienden, niet alleen met de kinderen.
Het leven respecteren in al zijn vormen. Positief en negatief.
Omdat we bevoorrecht zijn, leven te hebben gekregen.
Als je weet dat elke ejaculatie ongeveer 200 miljoen potentiële baby's zou kunnen opleveren, en één of twee soms meerdere halen de geboorte uit 200 miljoen spermazaadjes, ben jij juist degene die het leven gegeven is.

Uit een heelal, zo groots, dat steeds maar verder uitdijt, is onze planeet een mier groot, bij wijze van spreken.
Iedereen op aarde dat leeft, is zeer speciaal en uniek.

Er is geen plaats voor betweters, iedereen is menselijk gelijk aan een ander.

Ook al sta je niet achter een mening van iemand anders, respecteer het levend wezen achter zijn/haar mening, zonder diezelfde mening te delen, express yourself, geef jouw mening of niet.
It's your choice!
Je kan de personen in je omgeving alleen maar goed/minder goed inspireren met het geven van jouw kijk op een bepaald iets, wat de die mensen er mee aanvangen is hun eigen zaak.

Alle mensen op de wereld, stuk voor stuk, kan je vergelijken met kunstwerken.
Ieder kunstwerk zo uniek mogelijk! Vanbinnen en vanbuiten!

Er wordt in de Westerse maatschappij nog maar al te vaak belang gehecht op basis van uiterlijkheden.
Terwijl ,wij, ook nog een veel rijkere innerlijke wereld bezitten, die net zoals bij kunst niet altijd even makkelijk te achterhalen is voor de liefhebbers.

- Minder waarde beginnen hechten aan geld en matrieële rijkdom, kan zeker geen kwaad!

- Meer waarde hechten aan morele/ethische waarden, dan aan geld/diensten.

- De mens is een sociaal dier, ga je eten zelf afhalen, dan kom je nog eens buiten, en heb die glimlach van je knappe buurvrouw/jongen die je bij het buitengaan, tegenkwam toch niet mislopen. Om maar snel één voorbeeld te geven..

- Meer sympathie, begrip, en empathie op straat!

Dit kan volgens mij al veel veranderen op weg naar een vedevollere wereld.

Nu Jullie ?

Mvg,
Tessa
Ik wil trouwens niet vervelend doen, maar kan je misschien wereldvrede kwantificeren? Want als je daarmee bedoeld dat er uberhaubt nooit meer geweld op basis van onenigheid voorkomt dan zijn we snel klaar natuurlijk,dat beschrijf ik in mijn korte betoog hierboven. Als je meer doelt op oorlog, bedoel je dan alleen conventioneel of ook cyber?

Zoals ik het zie is de enige manier om zoiets te bereiken een nieuwe organisatiestructuur van onze planet waarbij we een enkel orgaan hebben dat de planeet uit belang van haar bevolking gaat aansturen, en daaronder verschillende mechanismen waarmee we veiligheid en voldoening waarborgen.

Maarja, dat op zich zijn al zulke brede en vooral niet concrete termen dat ik er niet aan zou willen beginnen om die in detail te beschrijven, dat zou een beleidsdocument van enkele kilos worden.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:33

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:20:
[...]

Helaas schakelen wij (mensheid) de natuurlijke selectie steeds meer uit. Zolang alles wat een hartslagje heeft met alle mogelijke moeite in leven wordt gehouden, zal de wereldbevolking alleen maar toenemen. Tel daar de katholieke kerk met hun "no condom" regime in Afrika bij op en dan weet je welke kant het op gaat....
Daar heb je wel een goed punt. Een goede stap richting wereldvrede kun je bereiken door elke vorm van geloofsovertuiging af te schaffen.

Geloof; welke vorm dan ook; draagt enorm bij aan het gebrek van wereldvrede.

7400 Wp op het dak

Verwijderd

nst6ldr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Ik wil trouwens niet vervelend doen, maar kan je misschien wereldvrede kwantificeren? Want als je daarmee bedoeld dat er uberhaubt nooit meer geweld op basis van onenigheid voorkomt dan zijn we snel klaar natuurlijk,dat beschrijf ik in mijn korte betoog hierboven. Als je meer doelt op oorlog, bedoel je dan alleen conventioneel of ook cyber?

Zoals ik het zie is de enige manier om zoiets te bereiken een nieuwe organisatiestructuur van onze planet waarbij we een enkel orgaan hebben dat de planeet uit belang van haar bevolking gaat aansturen, en daaronder verschillende mechanismen waarmee we veiligheid en voldoening waarborgen.

Maarja, dat op zich zijn al zulke brede en vooral niet concrete termen dat ik er niet aan zou willen beginnen om die in detail te beschrijven, dat zou een beleidsdocument van enkele kilos worden.
Maar om die "nieuwe organisatiestructuur" te waarborgen en handhaven, heb je weer zoiets als politie en leger nodig.... Just saying.... ;)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:44

Croga

The Unreasonable Man

Theo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:25:
Daar heb je wel een goed punt. Een goede stap richting wereldvrede kun je bereiken door elke vorm van geloofsovertuiging af te schaffen.

Terwijl als je de openings post leest dat zomaar door Jesus himself geschreven had kunnen zijn.......

Verwijderd

Theo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:25:
[...]

Ik heb soms wel eens een helder moment! :P Zeker het afschaffen van religie zou bijdragen aan de "wereldvrede". De meeste oorlogen zijn begonnen vanwege religie....

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:26:
[...]

Maar om die "nieuwe organisatiestructuur" te waarborgen en handhaven, heb je weer zoiets als politie en leger nodig.... Just saying.... ;)
Ja, daarom zeg ik dat ze haar idee bij wereldvrede eerst eens moet verklaren, ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat iemand verwacht dat er helemaal geen geweld meer gaat plaatsvinden. Dat kan helemaal niet, is net zo zeker als 1 niet 0 is. En al is de mensheid weg dan nog hou je groepen dieren die oorlog voeren (verschillende soorten apen, wolven, grote katachtigen, enz) dus je zou echt de planeet in een glasplaat moeten veranderen wil dat niet meer gebeuren.

• Ardana
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Doel van het topic is te onduidelijk, en lijkt meer iets voor AWM. Daarom gaat hier een slotje op. @Verwijderd, mocht je willen dat dit weer open gaat, stuur me een DM, dan kunnen we er naar kijken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.