Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Hallo,

Bij het schoonmaken van de laptop heb ik de harde schijven van de laptop eruit gehad.
Laptop werd een beetje warm, dus heb de ventilatoren eruit gehad om de stoflaag eruit te halen. (slecht design)
Na het schoonmaken is een van de harde schijven opeens van station (H) naar stations (E) gewijzigd.
Echter bestaat station (H) nog steeds, maar zit er dus geen opslag meer achter.

Als ik in "Deze computer" kijk, zie ik dus eens station (E) met de opslag met mijn bestanden.
En ik zie een station (H) die doorschijnend is, die ik niet kan openen.

Harde schijf op station E & H

Ik krijg nu, wanneer ik de laptop er elke keer bij pak, een automatische melding dat het station (H) fout is, en dat ik er een schijf in moet steken.
Mijn harde schijf werkt echter prima onder het nieuwe letter (E).
Hoe krijg ik de snelkoppeling van de (H) schijf weg?

Ik heb geprobeerd:
1. Schijf uit te werpen, reageert hij niet op.
2. Te formatteren, krijg melding dat er geen harde schijf bevindt in station H
3. Ik heb met een partition tool gekeken, maar hier zie ik het station niet terug. (minitool partition wizard)
4. Ik heb online gezocht, maar heb zelf niks kunnen vinden.

Harde schijf betreft een seagate momentus, maar het is volgens mij een software ding, aangezien de harde schijf prima werkt onder het station (E).

Beste antwoord (via Godoftwente op 10-10-2019 13:38)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Godoftwente Herstart de computer even en kijk dan in je schijfbeheer (diskmgmt.msc) en post daar even een screenshot van (schuif a.u.b. even met de panelen zodat alles in beeld past!).

Heb je soms een card reader? Die heeft waarschijnlijk een letter gekregen. Maar dat moet je ook kunnen zien in de disk management.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Godoftwente Herstart de computer even en kijk dan in je schijfbeheer (diskmgmt.msc) en post daar even een screenshot van (schuif a.u.b. even met de panelen zodat alles in beeld past!).

Heb je soms een card reader? Die heeft waarschijnlijk een letter gekregen. Maar dat moet je ook kunnen zien in de disk management.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Room42 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:51:
Ah, het is inderdaad de card reader.
Ik ben ook pas geleden geupgrade van windows 8.1 naar 10. en 8.1 liet mijn card reader niet zien, en windows 10 wel.
Ik heb er altijd een adapter in zitten zodat ik direct micro SD cards erin kan stoppen.
Dus als ik die eruit haal is het probleem opgelost.
Bedankt.