Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:02
Mijn vraag
Waarom is deze cpu duurder dan de snellere i9?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Omdat ie niet meer gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:02
Dat snap ik niet zo goed, waarom maken ze hem dan niet meer als er kennelijk veel vraag naar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Captain00 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:29:
Dat snap ik niet zo goed, waarom maken ze hem dan niet meer als er kennelijk veel vraag naar is?
Omdat Intel al overgestapt is naar een andere serie (andere socket) en die zal goedkoper te produceren zijn, Intel kan niet even een productie starten voor een oudere serie en gaan ze ook niet doen.

6900 is LGA 2011-v3 waar van de moederborden ook niet meer breed worden gemaakt kosten de goedkoopste 200 en duurste 1300.

Prijzen zullen even gelocked zijn voor de speciale vraag wss nemen de webshops deze bij 1 of 2 leveranciers af en die bepalen de prijs. En als leverancier A 700 vraagt waarom zou leverancier B ze voor minder verkopen ze kunnen immers niet meer zo even bij besteld worden.

6900 is ook nog de enige die het snelste is in de i7 serie 2011-v3 anders krijg je XEON.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Wie zegt dat er veel vraag naar is? Het socket 2011-3 platform is inmiddels opgevolgd door socket 2066 met ondersteuning voor nieuwere generatie cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Captain00 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:29:
Er is geen vraag naar processoren uit 2016. Hooguit tweedehands, zeker niet nieuw.

Prijs is niet gelijk aan vraag in elk geval. Hier is de prijs hoog omdat er geen voorraden meer zijn en productie gestopt is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik denk dat ze rekenen op mensen die per se die processor nodig hebben om wat voor reden dan ook. Want er is geen goede reden om anders voor die achterhaalde processor te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Als je naar het prijsverloop kijkt is hij nog nooit zo goedkoop geweest.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=547955&deliveryCountry=NL

Intel's "Recommended Customer Price" is ook $1089.00 - $1109.00. En daar zit hij nu ook onder.

En je bent een dief van je eigen portemonnee als je nu nog die chip koopt want de pricewatch: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed is net zo snel en 1/4 van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit had best een interessante discussie kunnen zijn maar als je niet eens de moeite neemt meer dan een titel en één regel te verzinnen voldoet het niet aan Het algemeen beleid #quickstart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.