Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:21
Mijn vraag
Laspass plugin 4.34.0 lijkt niet meer goed te kijken naar de login state waardoor usernames worden doorgevoerd in site-elementen waar bijvoorbeeld username (of gebruikersnaam staat). Neem hier bijvoorbeeld de Moodle Examen omgeving en het zoeken naar gebruikers/users wat via filters gebeurt hier wordt nu automagisch je eigen gebruikersnaam als filter toegevoegd (waardoor je de gebruiker die je zoekt niet vind omdat die niet jouw username heeft).

Ik vraag me hierbij af of meer mensen dit al hebben ervaren met andere sites die bijvoorbeeld filters hebben tijdens zoeken op gebruikersnaam/username?

Bonusvraag:
Hoe kan ik zorgen dat meerdere mensen 4.33.5 in Chrome terugkrijgen zonder dat ik handmatig bij iedereen de aangepast extensie (json) moet importeren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laspass plugin 4.34.0 (In Firefox en Chrome)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In Firefox de oude versie (v4.33.5) teruggezet en auto update van de plugin uit. Daarna in Moodle zoeken en bij filter wordt niet je gebruikersnaam toegevoegd.

In Chrome een oude versie van de CRX gedownload (v4.33.5), uitgepakt en de autoupdate url verwijderd uit de json en daarna in Chrome geïmporteerd. Conclusie probleem treed niet op.

Ticket ingeschoten bij Lastpass maar die reageren niet meer na hun eerste bericht en gaan rustig door met hun niet goed genoeg geteste versie 4.34.0 uitrollen :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 22:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar zitten die mensen? Als het bij je werk is, zou je het via group policies kunnen uitrollen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Hero of Time schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:08:
Waar zitten die mensen? Als het bij je werk is, zou je het via group policies kunnen uitrollen.
Het is inderdaad zo dat het op mijn werk is. Helaas heb ik daar geen (officiële) GPO mogelijkheid gezien het allemaal via Microsoft Azure AD connectie is.

En als je via Intune gaat kijken naar de betreffende ADMX templates kan je alleen een extensie uit de lijst opgeven met de betreffende extensie ID maar dit zorgt niet dat de auto update policy van de Chrome extensie uitgezet wordt. Voor zover ik kan zien is er in chrome ook niet echt een older version selecteerbaar bij addons.

Er zit waarschijnlijk voor mij niet veel anders op dan afwachten tot Lastpass hun problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Even een kleine kick op deze topic. Bovenstaand probleem is dus niet beperkt tot Moodle alleen, maar bij alle sites waarbij bij het wijzigen / aanmaken van gebruikers ook gekozen kan worden voor dezelfde velden als Lastpass invult.

Bij GitBlit komt dit bijvoorbeeld voor bij het wijzigen van een gebruiker worden jouw gebruikersnaam/wachtwoord ingevuld en waarschijnlijk bij GitHub ook. Verder komt dit ook voor in de klachten website die we voor het werk gebruiken. Helaas is het dus wat meer omvattend dan ik initieel had gedacht.

Dit ligt wel weer bij de Lastpass support maar zal waarschijnlijk als nog (veel te lang) duren voor daar een oplossing uit komt. (Inclusief wat network logs uit de background.html van de LastPass plug-in van Chrome waar ze om gevraagd hadden).

Ik ben dus wel benieuwd of mensen dit ook al zijn tegengekomen. (Zeker nu in Firefox de laatste plug-in versie ook 4.34 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 22:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb nog even verder nagedacht over een GPO oplossing. Kan je wel inlogscripts laten uitvoeren? Want dan kan je de boel via een script oplossen. Je haalt dan je aangepaste bestanden op van een file server en zet die op de juiste plek bij de gebruiker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillEngine
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-04 14:31
Je zou ook even een test kunnen uitrollen met v4.35.0 (zou vandaag verschenen zijn op chrome)
Misschien dat dit eruit gefixed is.
En inderdaad zoals Hero Of time in het vorige bericht heeft gezegd, kan je dat eventueel via een GPO doen, is er geen mogelijkheid binnen de GPO van Chrome om plugin's in te lezen? Moet die nog eens verder bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ha, interessant. Ik ben dit op een specifieke website ook tegen gekomen. Ook in Firefox inderdaad!

Nu snap ik waar het aan ligt. Voor mij is het niet een groot probleem, maar wel fijn dat ik nu snap waar het door komt.
Pagina: 1