Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 22:14
Ik heb een Pixel 2 XL. Ik heb dit weekend de overstap gemaakt van Android P naar Android 10. Voorheen was ik gewend dat, als ik een Whatsapp bericht had gekregen, er een popup overlay over mijn scherm kwam met het bericht en een vak waar ik een reply kon tikken (zoiets als dit: https://qph.fs.quoracdn.n...8a811821e966757a728aaa7e8). Dat is er nu niet meer nadat ik ben overgestapt naar Android 10. Meldingen van nieuwe berichten verschijnen in mijn statusbalk bovenaan.

In Instellingen wil ik de optie Pop-up meldingen aanvinken, maar dat kan niet want die is grijs gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CJYxNG43f7rKoxfdEy258qRM/thumb.png

Is dit nu iets van Android 10 of ligt het aan Whatsapp?

Ik heb de app ook al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat haalt niets uit.

Overigens heb ik een soortgelijk probleem met Business Calendar Pro. Deze agenda app toont normaliter een popup met herinneringen voor afspraken. Dat is nu ook niet meer zo. De herinneringen verschijnen in mijn statusbalk.

Ik heb ook al gekeken naar de optie Inhoud over andere inhoud weergeven (weet niet de exacte naam), maar daar staan beide apps niet bij en er is ook geen mogelijkheid om aan die lijst een app toe te voegen zodat je toestemming geeft om inhoud over andere inhoud weer te geven.

Hebben jullie een idee wat er hier aan de hand is?

[ Voor 7% gewijzigd door JazzMatazz op 09-10-2019 20:17 ]

Beste antwoord (via rens-br op 01-12-2019 08:28)

• datobe
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-08-2022
Ik heb hetzelfde probleem op mijn Xiaomi mi9 sinds de update naar android 10. Navraag bij whatsapp zelf levert geen resultaat: zij geven standaard antwoorden zonder het probleem echt te lezen. Heeft niemand een oplossing hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• datobe
Ik heb hetzelfde probleem op mijn Xiaomi mi9 sinds de update naar android 10. Navraag bij whatsapp zelf levert geen resultaat: zij geven standaard antwoorden zonder het probleem echt te lezen. Heeft niemand een oplossing hiervoor?

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 22:14
datobe schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:24:
Volgens mij ligt het inderdaad aan Android 10 dat dit niet meer mogelijk is. Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 16:05
Je kan bij de pop-up op meldingen beheren tappen. Hier kies je hoe je de melding wil zien. Kijk eens of dit lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datobe
Je bedoelt in whatsapp zelf toch? Daar staat dat popup meldingen in deze androidversie niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 16:05
Nee, de pop-up die je op je pull down menu ziet. Daar kan je meldingen beheren kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datobe
Helaas werkt het niet. Lijkt erop dat dit aan whatsapp ligt. Ik leg me er ook maar bij neer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyhippo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02-2021
op de nokia 2.2 hetzelfde probleem.
ook het meldings geluidje hoor je dan niet
met android 9 niets aan de hand, nu met 10 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 22:42
Is dit vergelijkbaar met de ing contactloos betalen app? Krijg geen pop-ups meer als contactloos betaal bedrag boven de €25 uitkomt, en kan dus niet de pascode invoeren om de betaling af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJemz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-04-2020
Android 10 is inderdaad het probleem.
"Alle" Popup meldingen die in je scherm verschijnen zijn in android 10 niet meer mogelijk. Dit heeft deels te maken met Privacy van je gegevens..

Dit slaat werkelijk alles!. Vroeger was ik blij met de nieuwste telefoon. Ik heb nog steeds heinwee naar me vorige toestel. Heb dit toestel nu 6 maanden. Geen popup meldingen is echt wel een dingetje hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
En de Edge Lighting van WhatsApp na de security update van april op mijn S10 op Andriod 10 ook niet meer. Op die van maart wel nog vanmorgen. Dat komt omdat de popups nu disabled zijn in WhatsApp. Wat een vooruitgang :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaappp
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07-2020
Ik heb het zelfde probleem met mijn Oppo Reno 2Z. Vandaag een update naar Android 10 en ik kan geen Whatsapp pop-ups meer aanzetten. M'n telefoon is ook een stuk trager geworden sinds de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toffemam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Dit probleem had ik ook op mijn Cat S52 vandaag.
Ben gegaan naar Instellingen - Privacy - Vergrendelscherm en kon ik kiezen uit 3 opties.
Hij stond op optie 2. Gevoelige content alleen weergeven als ontgrendeld.
Ik heb gekozen:
Optie 1. Content van alle meldingen weergeven.
en ik zie mijn popup meldingen weer (met naam afzender) als mijn telefoon in slaapstand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrorduanra
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2021
Als je in instellingen gaat naar meldingen en dan geavanceerde instellingen en dan op zwevende meldingen klikt, dan kun je daar pop up weergeven bij whatsapp selecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door terrorduanra op 13-01-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek Cesarion
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03-2021
Hoi, ik heb een nieuwe Motorola plus g. 5g ik ben er erg blij mee.
Alleen zie ik geen pop-up bij Whatsapp.
Ik heb de telefoon al uitgepluist en kon niks vinden om het te veranderen.
Ik heb online gezocht en ik ontdekte dat het aan android 10 ligt. Wordt dat al opgelost bij de volgende update? Van wie is android 10? Is het probleem bekend? Wordt er wat aangedaan?
Ik vond de pop-up erg handig.
Wie weet raad.
Pagina: 1