Ik heb een Pixel 2 XL. Ik heb dit weekend de overstap gemaakt van Android P naar Android 10. Voorheen was ik gewend dat, als ik een Whatsapp bericht had gekregen, er een popup overlay over mijn scherm kwam met het bericht en een vak waar ik een reply kon tikken (zoiets als dit: https://qph.fs.quoracdn.n...8a811821e966757a728aaa7e8). Dat is er nu niet meer nadat ik ben overgestapt naar Android 10. Meldingen van nieuwe berichten verschijnen in mijn statusbalk bovenaan.
In Instellingen wil ik de optie Pop-up meldingen aanvinken, maar dat kan niet want die is grijs gemaakt.

Is dit nu iets van Android 10 of ligt het aan Whatsapp?
Ik heb de app ook al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat haalt niets uit.
Overigens heb ik een soortgelijk probleem met Business Calendar Pro. Deze agenda app toont normaliter een popup met herinneringen voor afspraken. Dat is nu ook niet meer zo. De herinneringen verschijnen in mijn statusbalk.
Ik heb ook al gekeken naar de optie Inhoud over andere inhoud weergeven (weet niet de exacte naam), maar daar staan beide apps niet bij en er is ook geen mogelijkheid om aan die lijst een app toe te voegen zodat je toestemming geeft om inhoud over andere inhoud weer te geven.
Hebben jullie een idee wat er hier aan de hand is?
In Instellingen wil ik de optie Pop-up meldingen aanvinken, maar dat kan niet want die is grijs gemaakt.

Is dit nu iets van Android 10 of ligt het aan Whatsapp?
Ik heb de app ook al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat haalt niets uit.
Overigens heb ik een soortgelijk probleem met Business Calendar Pro. Deze agenda app toont normaliter een popup met herinneringen voor afspraken. Dat is nu ook niet meer zo. De herinneringen verschijnen in mijn statusbalk.
Ik heb ook al gekeken naar de optie Inhoud over andere inhoud weergeven (weet niet de exacte naam), maar daar staan beide apps niet bij en er is ook geen mogelijkheid om aan die lijst een app toe te voegen zodat je toestemming geeft om inhoud over andere inhoud weer te geven.
Hebben jullie een idee wat er hier aan de hand is?
[ Voor 7% gewijzigd door JazzMatazz op 09-10-2019 20:17 ]