Toon posts:

2e Harddisk ( gek probleem )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bij een vriend een tweede HD erbij gedaan in een oud systeem, een 166MMX.
Hij start wel op, maar zeer traag. En als ik dan eindelijk mn desktop zie loopt alles vast, niet tegelijk maar een voor een. Eerst mn virusscanner en uiteindelijk explorer die hij wel opnieuw laat maar elke keer naar 2 sec weer vastloopt.

In safe mode start ie wel succesvol op. De niewe HD heeft 2 partities en ook in DOS geen probleem.

Nu is het gekke dat HD1 (de oude) is master op primary, de CD-ROM is slave op primary en de nieuwe hd2 is slave op secondary. Nu heb ik de cdrom en hd2 eens omgewisseld, maar dan krijg ik hd2 niet meer te zien als slave op the primary ?????

Hoe krijg ik windows eens goed opgestart ?

Specs:
Win95
Intel 166MMx
HD1 1,7GB
HD2 4,3GB Seagate

THX IK HEB HET VOOR MEKAAR GEWOON TWEEDE HD VAN SLAVE NAAR MASTER EN PROBLEEM IS GEFIXED. SNAP ALLEEN NIET WAAROM?

thx&greetz,

Kess

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

BrZ

Hmmm aangezien windows niet echt drivers hoeft te installen voor een HD, lijkt het me sterk dat dit probleem hier echt aan ligt...

Wat zou kunnen is dat de IDE controller niet goed werkt, maar dat is ok niet echt iets wat vaak gebeurd...

Je kan proberen door die nieuwe HD es als 1e HD te zetten en daar windows een keer opnieuw op te zetten, en kijken wat hij dan doet...

En nog 1 vraagje, waarom staat die HD als slave op de secondary controller, en niet als master :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
ik zou hem idd op sec. master zetten.

of liever nog op prim. master :)

die oude p66 achtigen, 1 Gbyte grootte hd's, zijn bijv. ook niet echt dnel :(

je zult een hele boost krijgen in opstarttijd als je hem op prim. master zet, en windoos er instald :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 31 juli 2001 01:48 schreef BluBBertjE het volgende:
Hoe krijg ik windows eens goed opgestart ?
Je hebt 1 Master en 2 slaves. Dat is er fout.
Als je 3 apparaten hebt dan moet je 2 masters en 1 slave hebben.
Dit kan je met jumpers instellen op je IDE apparatuur.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Gewoon oude HD primary master laten, tenzij de nieuwe sneller is (meer buffer of meer rpm), de andere HD (om het even de nieuwe of oude) als Primary Slave. De CD-rom in zŽn eentje op Secondary Master. De cdromspeler kan namelijk de performance omlaaghalen van de HD.

Mocht de nieuwe schijf inderdaad sneller zijn dan boek je snelheidswinst door daar het besturingssysteem op te zetten en hem dus als Primary Master te laten fungeren.