nieuw quad HD of 4K scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bully94
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-12-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een nieuwe monitor die ik veelal voor gamen en serie/film kijken zal gebruiken.

Wat is je budget?
Ong. 400eu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merk voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik heb een Intel® Core i5-9600K en een MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC, Grafische kaart.
is het voor mij verstandig om quad hd of een 4K scherm te halen? ik ben niet van plan om binnenkort mijn video kaart te upgraden.

ik had zelf al even rond zitten kijken en ik kwam op deze drie uit, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAcer Nitro VG271UP Zwart€ 359,-€ 359,-
1MonitorenIiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart€ 329,-€ 329,-
1MonitorenMSI Optix MAG271CQR Zwart€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.087,-

[ Voor 36% gewijzigd door bully94 op 09-10-2019 18:01 ]

Alle reacties

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
4k kan 1 op 1 1080 weergeven. ben benieuwd wat anderen aanbevelen.

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-01 18:19
Ik zou een mooi QHD scherm nemen. 4k ga je op de hoogste qualiteit niet in alle games redden met een redelijke FPS met een 1070 en om dan te gaan downscalen naar 1k is ook zonde van het scherm dan. Ook met QHD zal je niet alle games misschien op Ultra kunnen draaien, maar vaak wel op high, maar dat zal een klein percentage zijn.

Tenzij je heel graag films wilt kijken op 4k natuurlijk en games niet erg vindt op 1k, dan kan je natuurlijk prima een 4k scherm nemen :)

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 20:46
Ik heb zelf een Iiyama 27" QHD scherm. Maar ik speel geen spelletjes, en kijk er geen films op. Is voor iets heel stoms: werk. En ik vind de lettertjes wel erg klein worden op een 4K scherm dan. Nou kan je de font wel weer aanpassen, maar dit leek me handiger.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:32
Aan de andere kant heb je een scherm over het algemeen langer dan een pc. Ik in ieder geval wel. Mits je natuurlijk de keuze maakt voor een kwaliteits scherm en niet voor iets wat 4k doet, maar eigenlijk bagger is.