Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op zoek naar een systeem om te gamen (>60 fps 1080p ultra, 40-60 fps 1440p normal). Verder wil ik het gebruiken om audio op te nemen, te bewerken en produceren (software synthesisers). Daarnaast het renderen van simpele modellen in Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
±1200 (minder is ook goed)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Externe geluidskaart, muis, keyboard etc. is al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen duidelijke voorkeur voor merken. Kies graag AMD voor goede prijs/kwaliteit verhouding. Ben niet in het bezit van een 2nd gen ryzen processor en zou dus een moederboard willen waar ik de 3rd gen processor direct kan gebruiken (evt. door de bios te updaten zonder cpu, bv op MSI boards.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een kleinere kast, dus op zoek naar een micro-ATX moederboard.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van het voorgestelde systeem? Heb ik niets over het hoofd gezien, en past het allemaal in de behuizing? Is het de moeite waard om toch te kiezen voor een 3700X, of te upgraden naar de RX-5700 XT? Als ik niet ga overklokken is het dan nodig om een betere processorkoeler bij te bestellen voor de 3600? Welke?
Bedankt!
Op zoek naar een systeem om te gamen (>60 fps 1080p ultra, 40-60 fps 1440p normal). Verder wil ik het gebruiken om audio op te nemen, te bewerken en produceren (software synthesisers). Daarnaast het renderen van simpele modellen in Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
±1200 (minder is ook goed)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Externe geluidskaart, muis, keyboard etc. is al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 MECH OC | € 377,50 | € 377,50 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 2TB | € 58,80 | € 58,80 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 65,99 | € 65,99 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 64,67 | € 64,67 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.011,46 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen duidelijke voorkeur voor merken. Kies graag AMD voor goede prijs/kwaliteit verhouding. Ben niet in het bezit van een 2nd gen ryzen processor en zou dus een moederboard willen waar ik de 3rd gen processor direct kan gebruiken (evt. door de bios te updaten zonder cpu, bv op MSI boards.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een kleinere kast, dus op zoek naar een micro-ATX moederboard.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van het voorgestelde systeem? Heb ik niets over het hoofd gezien, en past het allemaal in de behuizing? Is het de moeite waard om toch te kiezen voor een 3700X, of te upgraden naar de RX-5700 XT? Als ik niet ga overklokken is het dan nodig om een betere processorkoeler bij te bestellen voor de 3600? Welke?
Bedankt!