Op woensdag 01 augustus 2001 00:14 schreef KIP het volgende:
Mijn CDrom nu gaat dus ook over de speakers, het is dus een Live!Ware probleem.

Ik heb de 2e schijf losgekoppeld, en toen opnieuw geinstalleerd, en dat hielp ook niet.
Ik kan die Live! update (dat bolletje in de systray) ook niet doen, want ik krijg steeds een error: this program encounters errors, please try again.
Eerst deed ik wel altijd die update, maar ik mis nu dus waarschijnlijk een patch ofzo...

Je had toch in eerste instantie (na installatie van die HD) niets aan je software veranderd toch?
Dat zou moeten wijzen op een hardware probleem.
Echter, dit zou (als het goed is) niets te maken moeten hebben met je IDE-instellingen (master/slave) etc.
Ik blijf bij mijn vermoeden dat bij de "verbouwing" hier of daar een kabeltje/kabeltjes losgekomen is/zijn en dat die blijkbaar niet op de dezelfde plek is/zijn teruggestoken. (toevallig niet speakers en headphone aansluiting verwisseld?)
Bij gebrek aan uitbreidings-bay kan ik verder niet verzinnen hoe het anders zou moeten.(ik heb alleen de helpfile van creative en een SBlive value)

Heb je mischien ergens (evt. softwarematig) je front en rear speakers omgewisseld mischien?
En heb je de pctv kaart intern(via een van die mooie platte zwarte stekkertjes) of extern doorgelust(via de line in) naar je geluidskaart?