Toon posts:

Dubieus probleem na plaatsen nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een nieuwe Maxtor HDD erbij heb gezet (er zitten er nu dus 2 in), krijg ik het geluid van mijn PCTV Rave niet meer over de koptelefoon-uitgang van mijn Live!Platinum maar gewoon over de speakers, terwijl al het andere geluid wel via de koptelefoon-uitgang komt. :?
Het lijkt mij dat een HDD hier weinig mee te maken heeft, maar het is toch echt zo. :Z
Ik heb Win2000 al 2x opnieuw geïnstalleerd, maar helaas... :'(

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Is het probleem weg als je de 2e disk loskoppeld?

Gebruiktje voor deze schijf maar 1 IDE-poort of al 2? (als je maar 1 gebuikte kun je nu een irq prop hebben)

Gebruik je voor je chipset wel de beste drivers?

Is je master/slave instellingen wel goed? zit er op 1 van de schijven een emulatie jumpertje? en de ander niet? of juist wel.

Werken beide schijven alleen wel goed?

dit zijn zo een hele rij vragen die alleen over de hdd's gaan, dus wat anders dan win2k opnieuw installen heb je geprobeert?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 01:36 schreef Duur het volgende:
Is het probleem weg als je de 2e disk loskoppeld?
Dat heb ik nog niet probeerd, nog geen tijd gehad om de kast open te schroeven.

Gebruiktje voor deze schijf maar 1 IDE-poort of al 2? (als je maar 1 gebuikte kun je nu een irq prop hebben)
Oude situatie:
Pri.Mas. Oude HDD
Pri.Sla. Niets
Sec.Mas. Brander
Sec.Sla. CDRom

Nieuwe situatie:
Pri.Mas. Nieuwe HDD
Pri.Sla. Oude HDD
Sec.Mas. Brander
Sec.Sla. CDRom

Gebruik je voor je chipset wel de beste drivers?
Het is een Asus P3B-F, dus gewoon een 440BX chipset en daar heb je geen aparte drivers voor nodig, dacht ik.

Is je master/slave instellingen wel goed? zit er op 1 van de schijven een emulatie jumpertje? en de ander niet? of juist wel.
Ik heb de jumpers 3 keer gecontroleerd voordat ik de schijven heb ingebouwd, en alles zat goed.
Het zijn allebei Maxtor schijven met dezelfde jumper layout, dus dat kan niet mis gaan (1x DiamondMax40+ 20,4 Gig, en 1x DiamondMax60+ 30 Gig).

Werken beide schijven alleen wel goed?
De schijven werken perfect, alleen maakt die nieuwe wel veel meer herrie.

dit zijn zo een hele rij vragen die alleen over de hdd's gaan, dus wat anders dan win2k opnieuw installen heb je geprobeert?
Nee, alleen opnieuw installeren en meer niet.
Maar bedankt voor de suggesties! :)

Verwijderd

Lijkt me dat dit eerder aan de software van of de Sblive of de PCTV Rave ligt. Die koptelefoon plug je in de 2de speakeruitgang of zit er een aparte uitsluiting in die 5,25 bay? Wat voor geluid speel je precies af? Ga na of bv. een cd-tje het wel gewoon doet, mp3 van HD, enz. Aan die HDD ligt het niet dunkt mij, eerder software of evt. een kabeltje losgetrokken, misschien van die Rave-kaart?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit zal vast niet het geval zijn... maar checken is weinig moeite en kan geen kwaad:

In de balk van Creative:
Tabblad AudioHQ
Optie Device Controls
Tabblad Live! Drive
daar kijken of Mute speakers when using headphones is AANGEVINKT

kan ook via:
start -> programma's -> creative -> soundblaster live -> audiohq -> enz

Verwijderd

Topicstarter
Ik stop de koptelefoon gewoon in die 5Œ bay, maar alleen het geluid van de PCTV Rave blijft over de speakers komen, al het andere geluid gaat wel via de koptelefoon (Mute speakers enz. staat standaard al aan).
Tijdens het opstarten na het onweergeluidje hoor ik nu ook een harde tik alsof iets hardwarematig word geïnitialiseerd.
In de devicemanager staat er bij de properties van de PCTV (audio): this device is working properly, maar bij het tabje resources staat er: this device isn't using any resources because it has a problem. :?

Verwijderd

Mischien te lullig om over te beginnen, maar: heb je niet per ongeluk iets losgetrokken toen je met het inbouwen van die HD bezig was?

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op dinsdag 31 juli 2001 11:48 schreef asx het volgende:
Mischien te lullig om over te beginnen, maar: heb je niet per ongeluk iets losgetrokken toen je met het inbouwen van die HD bezig was?
haha :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Drivers opnieuw installeren?
lijkt has op een interrupt probleempje 8-)

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

mischien wat ook kan is een irq of dma probleem in bios. je hebt als het goed is een optie in de bios om de auto config van pci/isa te resetten is ook een optie.

I believe what I want to Believe

Verwijderd

Topicstarter
Help... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CDrom nu gaat dus ook over de speakers, het is dus een Live!Ware probleem. :(
Ik heb de 2e schijf losgekoppeld, en toen opnieuw geinstalleerd, en dat hielp ook niet.
Ik kan die Live! update (dat bolletje in de systray) ook niet doen, want ik krijg steeds een error: this program encounters errors, please try again.
Eerst deed ik wel altijd die update, maar ik mis nu dus waarschijnlijk een patch ofzo... :?

Verwijderd

En als je van je CD-rom je prim.slave maakt, en van je die ouwe schijf je sec.slave ?? Zou kunnen helpen...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 00:14 schreef KIP het volgende:
Mijn CDrom nu gaat dus ook over de speakers, het is dus een Live!Ware probleem. :(
Ik heb de 2e schijf losgekoppeld, en toen opnieuw geinstalleerd, en dat hielp ook niet.
Ik kan die Live! update (dat bolletje in de systray) ook niet doen, want ik krijg steeds een error: this program encounters errors, please try again.
Eerst deed ik wel altijd die update, maar ik mis nu dus waarschijnlijk een patch ofzo... :?
Je had toch in eerste instantie (na installatie van die HD) niets aan je software veranderd toch?
Dat zou moeten wijzen op een hardware probleem.
Echter, dit zou (als het goed is) niets te maken moeten hebben met je IDE-instellingen (master/slave) etc.
Ik blijf bij mijn vermoeden dat bij de "verbouwing" hier of daar een kabeltje/kabeltjes losgekomen is/zijn en dat die blijkbaar niet op de dezelfde plek is/zijn teruggestoken. (toevallig niet speakers en headphone aansluiting verwisseld?)

Bij gebrek aan uitbreidings-bay kan ik verder niet verzinnen hoe het anders zou moeten.(ik heb alleen de helpfile van creative en een SBlive value) ;)
Heb je mischien ergens (evt. softwarematig) je front en rear speakers omgewisseld mischien?
En heb je de pctv kaart intern(via een van die mooie platte zwarte stekkertjes) of extern doorgelust(via de line in) naar je geluidskaart?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 13:40 schreef asx het volgende:

[..]

Je had toch in eerste instantie (na installatie van die HD) niets aan je software veranderd toch?
Dat zou moeten wijzen op een hardware probleem.
Echter, dit zou (als het goed is) niets te maken moeten hebben met je IDE-instellingen (master/slave) etc.
Ik blijf bij mijn vermoeden dat bij de "verbouwing" hier of daar een kabeltje/kabeltjes losgekomen is/zijn en dat die blijkbaar niet op de dezelfde plek is/zijn teruggestoken. (toevallig niet speakers en headphone aansluiting verwisseld?)

Bij gebrek aan uitbreidings-bay kan ik verder niet verzinnen hoe het anders zou moeten.(ik heb alleen de helpfile van creative en een SBlive value) ;)
Heb je mischien ergens (evt. softwarematig) je front en rear speakers omgewisseld mischien?
En heb je de pctv kaart intern(via een van die mooie platte zwarte stekkertjes) of extern doorgelust(via de line in) naar je geluidskaart?
Ik heb die nieuwe schijf als primary master gezet, dus een schone installatie was noodzakelijk.
Alle kabeltjes zijn gecontroleerd en alles zit goed.
En idd die tvkaart zit intern doorgelust, maar alles wat ik op die Live! aansluit word niet doorgelust naar de bay.
Ik blijf er bij dat het een Live!ware probleem is.
Het is bijna onmogelijk dat het door die schijf komt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is opgelost! :)
Na 5x Windows installeren werkt het, het enige wat ik heb gedaan is mijn primary slave nog een keer FDisken en alle kaarten goed aandrukken. :?
Er mag een slotje op. :)
Pagina: 1