Verwijderde foto's duiken terug op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 23:43
Gegroet,

Ik heb de laatste dagen de tijd genomen om mijn foto's eens uit te zuiveren. Ik gebruik hiervoor de foto's applicatie op mijn MacBook Pro 2017. Ik heb een actieve iCloud account met fotodelen actief, net als op mijn iPhone XR.

Ik heb op deze manier ongeveer 2.350 foto's verwijderd, en ook enkele nieuwe albums aangemaakt. Ik heb de iCloud een nachtje de tijd gegeven om te synchroniseren. Al de foto's die ik verwijderd had bleken 's anderendaags echter nog aanwezig te zijn in de Camera Roll van mijn iPhone. Verder is de synchronisatie wel gelukt, want de nieuwe albums zijn correct zichtbaar op mijn iPhone.

Groot was mijn verbazing toen ik vanochtend mijn Macbook opstart en al de verwijderde foto's ook hier opnieuw hun oorspronkelijke plaats hebben ingenomen in mijn algemene foto tab.

Zo kan ik wel bezig blijven natuurlijk, ik vermoed dat iCloud er een boeltje van maakt. Maar wat is er fout en hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:40
Het is mij ook al een aantal keer met een enkele foto opgevallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 12:44
Zelfde ervaring alleen niet met foto's maar met bestanden.
Als ik een klein beetje verwijder gaat het goed doe ik grotere hoeveelheid dan kreeg ik later de bestanden weer terug. Grens was meen ik net even onder de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt me simpel toch waar het fout gaat?
Ben niet bekend met iCloud specifiek, maar kennelijk is iCloud leidend als het aankomt op synchronisatie van data. De foto's zul je dus in iCloud zelf moeten verwijderen of anders zul je moeten aangeven dat verwijderde bestanden niet automatisch weer teruggezet worden bij synchronisatie.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Volgens mij verdwijnen ze pas na 90 dagen echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:40
In de verwijderde items ja, niet tussen de bewaarde foto’s. Dat hoort niet. Icloud synct juist tussen/ via de devices. Als je op In ios iets verwijderd hebt gaat dat ook in de verwijderde items op icloud en mac os. Valt niet veel aan in te stellen.

Het lijkt mij een bug.. je zou kunnen proberen of dat verwijderen via een ander apparaat de foto’s ook terug laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 23:43
Ik heb nu opnieuw enkele foto's verwijderd (in kleinere aantallen), met de iPhone foto applicatie en de Mac applicatie naast elkaar open verbonden met wifi, en nu schijnt het wel te lukken, ik zie de foto op het andere apparaat vrijwel direct verdwijnen.

Ik vermoed inderdaad een synchronisatie probleem, het was dus niet zo een goed idee om 2.350 foto's te verwijderen in één ruk :)

Bedankt voor jullie antwoorden.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07 11:48
Ja nu heb je er niks meer aan ;-) maar in deze situatie krijg je een beetje 'ruzie' wat de juiste status is. Wat je het beste kan doen is alles aan de oplader leggen voordat je zoiets gaat doen en inderdaad zorgen dat er wifi actief is. Ik heb dit ook is ondervonden na dat ik tijdens een vlucht foto's had verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:12
er is in iOS 13 wel een paar problemen met iCloud, misschien heeft dat er iets mee te maken.
Pagina: 1