Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 22:33
Mijn tablet is nu 3 jaar oud en op, helaas. Dus de speurtoch naar de ideale tablet voor mij is begonnen.

Ik zoek een tablet voor thuis op de bank.
Ik heb nu een sony z3 compact en die begint aan het einde van zijn levensduur te komen. De batterij is duidelijk minder, 16GB opslag veel te klein.

Wat is je budget?
Ik heb een bedrag van 400 euro in gedachten. Geen vast bedrag, minder is natuurlijk leuker, meer mag ook als het echt een meerwaarde heeft. Dit is alleen voor de tablet, hoes en toetsenbord nog geen budget voor bedacht. Tweedehand is een optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de tablet nu voor browsen, wat spelletjes te spelen en die gaan op de huidige nog steeds goed. Verder recepten bijhouden. Om deze reden denk ik nu aan een 10" scherm. En er komt dan een toetsenbordje bij. Film kijken doe ik nu erg weinig, gewoon omdat ik daar het scherm te klein voor vind. Ik cast het dan liever naar de tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerste idee is de Xiaomi Mipad 4. Ik heb nu al een telefoon van hun en dat bevalt nog steeds erg goed.
Maar nu blijkt de Mipad 4 al niet meer naar Mui 11 gaat. Xiaomi.eu geeft nog wel ondersteuning maar voor hoelang? Geen zin in dat het binnen een jaar al weer afgeschreven is.

Vervolgens dacht ik aan de Samsung S5e. Mooi scherm, mooi formaat. Update beleid van Samsung is verbeterd de laatste jaren, nog steeds wel bloadware. Vorige week deze 2 dagen in huis gehad. Toen bleek dat de linkerkant anders scrollt dan rechts. Trager of sneller, net hoe je het bekijkt. Ook was links onder soms donkerder dan de rest van het scherm, en dan was het tijdens het trage scrollen, wat ik geregel doe bij lappen tekst, de tekst soms geblurred. Vooral met zwarte achtergrond en witte tekst.Niet te doen. Tablet is omgeruild voor een s6 van Samsung, gaat iets beter, maar nog steeds aanwezig. En daarnaast veel duurder dan ik had gedacht. Even voor de duidelijkheid, wel in huis, niet van mij.

Nu begin ik aan een iPad te denken. Nog nooit een Apple product gehad, wel eens even kort mee gespeelt in winkels, maar ik voel me als Android fan toch behoorlijk gehandicapt. (waarom geen terugknop onderin????)

Welke vragen heb je hier nog over?
Die problemen bij Samsung. Was die pech hebben met die S5e? Aangezien de S6 die toch ook wel een beetje heeft, verdenk ik het oledscherm hiervan. Ik ben ook niet echt fan van oled, maar kan er waarschijnlijk wel aan wennen. Maar toch. die lag, is dat normaal? Ik heb graag alles op een tablet donker omdat ik dat prettiger vind kijken.

Verder Apple: welke dan? Hier zie ik door de bomen het bos niet meer. Het nieuwste model is natuurlijk de langste ondersteuning, wat ik als een heel groot pluspunt zie. Maar als ik door de apple topic browse zie dat de oudere modellen worden aangeraden. (meer geheugen, beter scherm, beter geluid, wel mindere processor) Wat ik vooral lastig vind is dat weinig ervaring met Apple producten heb, en wat ik heb is eigenlijk negatief. De apps die ik nu gebruik zijn allemaal wel voor Apple te vinden, dat is iets waar ik mij niet druk overmaakt.

Heb ik een tablet gemist? Eentje die interessant is maar nog niet aan gedacht.

Even nog kort de eisen:
  • 8" tot 10" formaat.
  • lichtgewicht.
  • goede ondersteuning met updates van de fabrikant.
  • minimaal 32GB en een sd kaart mogelijk of anders 64GB opslag
Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 1% gewijzigd door Savalizz op 09-10-2019 10:43 . Reden: Aanvulling en fouten ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
pricewatch: Apple iPad 2019 Wi-Fi 32GB Grijs

Ik heb het 2018 model en die bevalt heel goed.
Ik zou persoonlijk voor Apple gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 22:33
@Jordy_413 Het lijkt mij dat 32GB snel vol zit. Ik ben nu al constant apps aan het verwijderen omdat ik geen ruimte meer heb. Maar dat is Android met 16GB. Geen idee of dat uit maakt. Gaat Apple beter met de opslagruimte om? Je kan er helaas geen sdkaartje bij stoppen. Anders was dat een zorg minder geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
Je zou evt ook nog de 128gb variant van 2018 nemen zit wel net 2 tientjes boven je budget.
pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 128GB (2018) Grijs
Of je zou je budget kunnen oprekken en het 2019 model nemen met 128gb opslagruimte
pricewatch: Apple iPad 2019 Wi-Fi 128GB Grijs

[ Voor 32% gewijzigd door Jordy_413 op 09-10-2019 10:46 ]