Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BLE protocol op PC

Pagina: 1
Acties:

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10
Hi all,

Ik heb wat onenigheid met een fabrikant over ondersteuning van BLE op PC. Specificiek heb ik een 4iiii Precision gemonteerd op mijn fiets - het is een powermeter op de linkercrank. Deze ondersteunt volgens de specificaties ANT+ en Bluetooth Smart (thans BLE).

Nu werkt dat prima op in ieder geval mijn smartphone - een Androidmodel van Sony. Echter, wanneer ik deze via een ASUS BT 4.0 dongle probeer aan te sluiten op mijn PC, dan wordt ik gevraagd om een PIN. Daar kwam ik niet doorheen, en ik heb de fabrikant gecontacteerd. In eerste instantie beweerden ze dit:
Our powermeters will not connect directly to your computer. The BLE protocol used for our powermeters (and most fitness sensors) is different than the Bluetooth protocol of a computer. The only way to get it to work with a computer is with an ANT+ dongle orusing our Viiiiva heart rate monitor as an ANT+ to Bluetooth bridge.
Leuk, maar ik heb al een hartslagmeter. Bovendien zou BLE universeel moeten zijn - het gehele punt van een standaard. Andere sensoren die ik gebruik, van Wahoo, hebben wel gewoon BT connectiviteit op mijn PC. Uiteindelijk staat er bij de productomschrijving op hun website inderdaad niet dat er connectiviteit is met PC, maar ik ben wel behoorlijk teleurgesteld in beperkte ondersteuning van een standaard.

Dus, heb ik ze nogmaals aangeschreven, en kreeg ik het volgende antwoord:
The BLE protocol for most fitness devices is different than the Bluetooth protocol for computers. BLE is designed to function with BLE enabled cycling computers (head units) and smart phones and tablets. ANT+ dongles and the Viiiiva HRM are designed to integratethese devices with your PC computer.

It is not a case of our developers withholding this functionality from our powermeters, and unfortunately, this cannot be changed with a firmware update.
What the what now? Is er een fork in het BT protocol dat gebruik op PC voorkomt? Ik bedoel, mijn andere telemetriesensoren die BLE/ANT+ compatible zijn doen het wel. En waarom dan wel op Android/iOS, maar niet op PC?

Is er iemand op dit forum bekend met het BLE protocol om hier iets zinnigs over te zeggen? Is er inderdaad een compatibility fork in het BT protocol - of zit 4iiii hartslagmeters te verkopen?

Of, anders gezegd, zou er een BT PIN zijn die deze feature alsnog activeert? :p

Thanks!

Ik heb OH gekozen omdat het me om een BLE vraag gaat in bredere zin, en niet zozeer mijn power meter. Als jullie WAO geschikter vinden, dan kan dat natuurlijk ook

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000