Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik in Outlook werk en dan iets in OneNote op wil zoeken of er iets uit wil kopiëren om in een mail te zetten, loopt Outlook vast. Het is op mijn werk en de IT collega's hebben al achter de schermen mijn profielen opgeschoond en de handtekening standaard bij Outlook uitgezet, maar helaas zonder resultaat.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? :F

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb meerdere werkplekken en werk in Windows 7 op de ene (laptop) en in Windows 10 op de andere (laptop), maar heb op beide plekken dit probleem.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Profielen zijn dus opgeschoond (althans zo begreep ik het van de IT collega's).
Enige oplossing tot nu toe is OneNote weer sluiten, Outlook opnieuw opstarten en weer opnieuw proberen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33
Gaat het fout als je uit 1 bepaald one note document kopieert, of is het one note algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, dank voor je antwoord, het gaat bij meerdere stukken in OneNote fout, niet specifiek bij 1 stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Als andere personen op dezelfde PC het zelfde doen als waar het bij jou fout gaat, gaat het dan wel goed? Zo ja, dan zou ik het toch echt in je profiel gaan zoeken (compleet uitloggen, backup van je profiel maken, lokaal en op de server profiel weggooien en opnieuw inloggen). Zo nee, dan kan het in het apparaat liggen of in de documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ben een van de weinige die én Outlook én OneNote gebruikt, dus kan het niet testen met een collega helaas.
Ik gebruik verschillende pc's, daarom dachten ze inderdaad aan mijn profiel.
Hoe kan ik testen of het aan de documenten ligt?
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Document naar een collega sturen en het die laten openen. Gebruik al even geen one note meer, maar de versie die ik gebruikt heb, had lokaal gewoon een document staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

Gebeurt het ook als je Outlook in safe-mode draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi g-flopt, weet even niet wat je met document bedoelt dan... hoe ik het nu gebruik is het pagina's met tekst.

Hi AzzKichah, ik weet niet of OUtlook in de safe-mode staat, hoe zie ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Outlook afsluiten en dan:

1. Right-click the Start button, and click Run.
2. Type Outlook.exe /safe, and click OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi AzzKickah, dank, ga ik proberen, ben benieuwd of dit het verlossende antwoord blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu trouwens bovenaan bij Outlook er achter staan (veilige modus), dan kan ik op mijn andere werkplekken meteen controleren of dit daar ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:07:
Hi AzzKickah, dank, ga ik proberen, ben benieuwd of dit het verlossende antwoord blijkt te zijn.
Dit is nog niet de oplossing ;) Dit is om te bepalen of het probleem in (een plug-in van) Outlook zit.

Test het even met Outlook in safe-mode en laat dan even weten of het nog steeds vastloopt als je wat in OneNote doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@AzzKickah helaas loopt Outlook meteen weer vast als ik OneNote open en moet Outlook afsluiten en weer openen, in OneNote kan ik dan wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dan zit het probleem toch dieper. Dat wordt iets voor je IT afdeling om verder uit te zoeken.

Misschien inderdaad een compleet nieuw/gereset profiel nodig.
Of de AppData van OneNote/Outlook verwijderen.
Wellicht updates/reinstall van Office.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Probeer het document eens te openen vanuit je bureaublad ipv het netwerk.

Probeer anders de update KB4464579.

[ Voor 21% gewijzigd door WeHoDo op 09-10-2019 12:25 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WeHoDo hi, dank voor je reactie. Hoe bedoel je precies? Ik open OneNote via een snelkoppeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@AzzKickah super bedankt voor je hulp, dan kan ik dit i.i.g. aan de IT afdeling opperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:25:
@WeHoDo hi, dank voor je reactie. Hoe bedoel je precies? Ik open OneNote via een snelkoppeling...
Bestand zelf even kopiëren naar je bureaublad en vanuit bureaublad openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WeHoDo het zijn werk pc's, dus ik kan zelf geen update uitvoeren / iets downloaden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:26:
@WeHoDo het zijn werk pc's, dus ik kan zelf geen update uitvoeren / iets downloaden helaas...
Laat even checken of alle Office updates wel aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 09:49
@Verwijderd Heb je al een Office herstel uitgevoerd? Dit kan bij: Configuratiescherm > programma's verwijderen > rechtermuisknop op office > wijzigen en dan een snel of online herstel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WeHoDo het gaat niet perse om een document, het gaat om OneNote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:40:
@WeHoDo het gaat niet perse om een document, het gaat om OneNote.
Dat snap ik, maar dan kun je zien of het wellicht aan het netwerk zit of aan je eigen computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WeHoDo Heb pagina onenote op bureaublad opgeslagen en ik open het en wil naar outlook en dat loopt vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@NtFinshd Hi, dank voor je reactie, ik kan hier alleen kiezen tussen verwijderen of wijzigen, zal wel afgesloten zijn door IT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Welke office versie heb je? Indien O365 ProPlus, dan kun je met commands ook nog het 1 en ander doen als fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:49:
@WeHoDo Heb pagina onenote op bureaublad opgeslagen en ik open het en wil naar outlook en dat loopt vast...
Dan zou ik je adviseren door de IT je computer software (Office pakket) te updaten, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 09:49
@Verwijderd Dat is mogelijk, anders even bij navragen bij je IT collega's of zij dit kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hann1BaL Ik heb 3 werkplekken, twee met Windows 7 en 1 nu met windows 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:01:
@Hann1BaL Ik heb 3 werkplekken, twee met Windows 7 en 1 nu met windows 10...
Ok, maar nu heb je nog geen antwoord gegeven op mijn vraag:
Welke Office versie(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 15:11
Niks mee doen.

Op naar IT-Afdeling. Laat hun het maar oplossen.
Voor nu blijft het een kwestie van raden zijn, waarbij je ook niet alle rechten hebt om iets uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highlanderqp schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:06:
Niks mee doen.

Op naar IT-Afdeling. Laat hun het maar oplossen.
Voor nu blijft het een kwestie van raden zijn, waarbij je ook niet alle rechten hebt om iets uit te voeren.
De 'IT afdeling' hier...

Ik heb een vergelijkbaar probleem maar dan met OneNote en Excel. Kwam zelfs nadat ik een verse image op mijn PC had teruggezet gewoon weer terug. Laatste versies van Windows 10 en Office, beide volledig gepatched.

Op mijn privé systeem thuis werkt het wel gewoon! Privé is zelfde software + games, maar andere hardware. Ik heb het opgegeven :(

Ik zou het probleem bij IT neerleggen, maar dat is geen garantie dat het ook gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:14:
[...]

De 'IT afdeling' hier...

Ik heb een vergelijkbaar probleem maar dan met OneNote en Excel. Kwam zelfs nadat ik een verse image op mijn PC had teruggezet gewoon weer terug. Laatste versies van Windows 10 en Office, beide volledig gepatched.

Op mijn privé systeem thuis werkt het wel gewoon! Privé is zelfde software + games, maar andere hardware. Ik heb het opgegeven :(

Ik zou het probleem bij IT neerleggen, maar dat is geen garantie dat het ook gaat werken.
Geen idee waarom jij mij precies quote. Ik haal hier alleen uit dat jij de IT-afdeling bent van @Verwijderd ?

Daarnaast: Prive werkstation thuis zit natuurlijk niet in een domein wat wel bij Rachelx mogelijk speelt. Voor ons is het niet te raden waar het fout gaat, dan behalve standaard dingetjes aangeven. Maar hieruit blijkt al snel dat Rachelx niet de juiste rechten heeft.

Raadzaam om eventviewer door te spitten en kijken of je iets ziet met betrekking tot crashes. Eventueel een procmon.exe uitvoeren om te kijken waar hij op vast loopt. Kan zo wel eens waar een GPO zijn die het blocked of een andere policy.

Wat ook wel eens kan helpen met de zoektocht: probeer hetzelfde werk eens uit te voeren op een collega zijn werkstation. Het liefste eerst met het profiel van een collega, en eventueel hierna met Rachelx's profiel.

Daarnaast: wellicht werkt het allemaal prima met een domain admin account, dan kan je bijna garanderen dat het een rechten kwestie is.

Voor nu blijft het voor ons (Tweakers) gissen en verwacht ik dat de IT-Afdeling dit probleem beter kan lokaliseren en oplossen. Lukt het niet, dan heeft de IT-Afdeling nog een leuk "projectje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highlanderqp schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

Geen idee waarom jij mij precies quote. Ik haal hier alleen uit dat jij de IT-afdeling bent van @Verwijderd ?

Daarnaast: Prive werkstation thuis zit natuurlijk niet in een domein wat wel bij Rachelx mogelijk speelt. Voor ons is het niet te raden waar het fout gaat, dan behalve standaard dingetjes aangeven. Maar hieruit blijkt al snel dat Rachelx niet de juiste rechten heeft.

Raadzaam om eventviewer door te spitten en kijken of je iets ziet met betrekking tot crashes. Eventueel een procmon.exe uitvoeren om te kijken waar hij op vast loopt. Kan zo wel eens waar een GPO zijn die het blocked of een andere policy.

Wat ook wel eens kan helpen met de zoektocht: probeer hetzelfde werk eens uit te voeren op een collega zijn werkstation. Het liefste eerst met het profiel van een collega, en eventueel hierna met Rachelx's profiel.

Daarnaast: wellicht werkt het allemaal prima met een domain admin account, dan kan je bijna garanderen dat het een rechten kwestie is.

Voor nu blijft het voor ons (Tweakers) gissen en verwacht ik dat de IT-Afdeling dit probleem beter kan lokaliseren en oplossen. Lukt het niet, dan heeft de IT-Afdeling nog een leuk "projectje".
Ik quote jou even omdat je het over 'IT-afdeling had' had en impliceerde dat die het wel op zouden lossen desnoods met een leuk projectje. Ik doe systeembeheer in een IT bedrijf, vrijwel alles is bij ons IT-afdeling, vandaar de quotes. IT-Afdeling is een wat ruim begrip ;) Ik werk niet bij @Verwijderd, tenminste niet dat ik mij bewust ben.

Op zich ben ik het helemaal een dat de beheerder het probleem op moet pakken in een zakelijke omgeving, je wil niet dat gebruikers gaan klooien. En als het goed is dan kunnen ze dat net als TS ook niet eens.

TS moet er wel rekening mee houden dat het probleem ook wel eens niet opgelost kan worden. Even uit ervaring: als TS 1 van de weinigen is met OneNote en het probleem kan het antwoord dus zomaar zijn 'gebruik geen OneNote meer'. Enkele gebruikers, niet bedrijfskritisch = geen budget/tijd voor onderzoek. Projectjes zijn er als de directeur zo'n probleem heeft en zelfs dan baalt iedereen van de verspilde tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hann1BaL ik heb office versie 2010 en 2016 en bij beide dus het probleem.
@Highlanderqp @Verwijderd Ik heb de vraag ook al een paar keer bij de IT afdeling van mijn bedrijf neergelegd, maar zij weten het niet. Ik heb eerder een keer iets gehad dat zij niet wisten maar waar ik op tweakers direct een oplossing voor kreeg, dus ik dacht: dat ga ik weer proberen, misschien is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt en heeft ontdekt waar het zit. Maar uit de reacties merk ik dat dit een mysterieus iets is. Vandaag ook weer veel last van gehad, dus dat is vooral storend, dat het belemmerend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dit soort vage problemen kunnen ook komen door encryptiesoftware of antimalware oplossingen.
(Soortgelijke problemen hebben wij in het verleden gezien met Credant/DDPE bijv.)
Pagina: 1