Gemeenten moeizaam naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 13:30
Freeaqingme in 'reviews: Gemeenten moeizaam naar Windows 10 - Helft werkt nog...

/cc @TijsZonderH

Ik had al wat feedback in mijn comment gegeven, maar de verkorte versie is 'way to go' :)

Waar ik wel naar ben is de onderliggende data (wordt ook aangegeven in andere comments). Bij Follow The Money zie je vaak dat er onderaan het artikel gelinkt wordt naar bijvoorbeeld 1 of meerder Excel-documenten of andere documenten die verder inzicht kunnen bieden. Wellicht zou dat ook aan dit artikel kunnen worden toegevoegd? Het is natuurlijk leuk/intressant om te zien of je eigen gemeente gereageerd heeft, en hoe deze dan scoort.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er staat meermaals in het artikel dat de gratis update naar Windows 10 al lang is afgelopen, maar dat is niet zo, dat werkt nog steeds.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58

TheVMaster

Moderator WOS
Er staat daarnaast ook diverse keren dat de 'computernetwerken nog niet gemigreerd naar Windows 10' zijn. Maar de laatste keer dat ik het checkte was Windows 10 geen netwerk, maar een client besturingssysteem. Misschien dat dat iets beter verwoord kan worden, door het artikel heen?

cc @TijsZonderH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

JackSparrow schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:30:
Er staat daarnaast ook diverse keren dat de 'computernetwerken nog niet gemigreerd naar Windows 10' zijn. Maar de laatste keer dat ik het checkte was Windows 10 geen netwerk, maar een client besturingssysteem. Misschien dat dat iets beter verwoord kan worden, door het artikel heen?

cc @TijsZonderH
Nee, maar een computer(netwerk)omgeving kan wel op Windows 10 draaien. Dat bedoelen ze waarschijnlijk.. maar idd handig om dat even aan te passen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Michael Knight schreef op Wednesday 9 October 2019 @ 10:33:
[...]

Nee, maar een computer(netwerk)omgeving kan wel op Windows 10 draaien. Dat bedoelen ze waarschijnlijk.. maar idd handig om dat even aan te passen :)
Je migreert geen computernetwerk naar Windows 10, maar je migreert de clients (op dat netwerk) naar Windows 10....

een computeromgeving bestaat uit meer dan clients, dus (zal wel persoonlijk zijn dan) ik vind die naamgeving krom. In een netwerk heb je vaak ook een hele shitload aan servers (die draaien zeker geen Windows 10) die zowel Windows als Linux versies kunnen draaien. Dus om dan te zeggen dat je netwerk 'op Windows 10 draait' is onzin, het draait eerder op [een Server OS]....aangezien dat meer de 'core' is van je netwerk (Active Directory, DNS, DHCP, etc).

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

JackSparrow schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

Je migreert geen computernetwerk naar Windows 10, maar je migreert de clients (op dat netwerk) naar Windows 10....

een computeromgeving bestaat uit meer dan clients, dus (zal wel persoonlijk zijn dan) ik vind die naamgeving krom. In een netwerk heb je vaak ook een hele shitload aan servers (die draaien zeker geen Windows 10) die zowel Windows als Linux versies kunnen draaien. Dus om dan te zeggen dat je netwerk 'op Windows 10 draait' is onzin, het draait eerder op [een Server OS]....aangezien dat meer de 'core' is van je netwerk (Active Directory, DNS, DHCP, etc).
Helemaal met je eens.. ik hoor het 'in de volksmond' vaak zo gezegd worden. Maakt het uiteraard niet correct, maar ik begreep de bedoeling.. B)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Michael Knight schreef op Wednesday 9 October 2019 @ 11:01:
[...]

Helemaal met je eens.. ik hoor het 'in de volksmond' vaak zo gezegd worden. Maakt het uiteraard niet correct, maar ik begreep de bedoeling.. B)
Ik ook wel hoor, maar wij zijn Tweakers....dan zou ik niet de 'volksmond' termen gebruiken....maar de gewone normale technische benamingen enzo. Snap dat het soms in Jip en Janneke taal moet, maar volgens mij moet je het in dit geval gewoon op de juiste manier benoemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 13:26

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Freeaqingme schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:09:
Freeaqingme in 'reviews: Gemeenten moeizaam naar Windows 10 - Helft werkt nog...

/cc @TijsZonderH

Ik had al wat feedback in mijn comment gegeven, maar de verkorte versie is 'way to go' :)

Waar ik wel naar ben is de onderliggende data (wordt ook aangegeven in andere comments). Bij Follow The Money zie je vaak dat er onderaan het artikel gelinkt wordt naar bijvoorbeeld 1 of meerder Excel-documenten of andere documenten die verder inzicht kunnen bieden. Wellicht zou dat ook aan dit artikel kunnen worden toegevoegd? Het is natuurlijk leuk/intressant om te zien of je eigen gemeente gereageerd heeft, en hoe deze dan scoort.
Allereerst thanks!

Wat betreft de data, ik twijfel een beetje of dat iets toevoegt in dit geval. Ik snap de vraag maar Follow The Money heeft waarschijnlijk een iets andere (lees: meer gedisciplineerde) methode om dit soort onderzoeken te doen. In dit geval is de data een spreadsheet waar ik her en der aantekeningen heb gemaakt, maar het is een eenduidig formaat.

Daar komt ook bij dat veel gemeenten op een andere manier antwoord hebben gegeven dus in sommige gevallen weet ik alleen "we zijn over", in plaats van "we zijn al sinds X periode bezig met X aantal manuren". Ik vind het dan niet helemaal eerlijk om van de ene gemeente heel gedetailleerde info te geven terwijl anderen eigenlijk minder willen zeggen.

Dat gezegd hebbende: in de toekomst wil ik bij dergelijke artikelen wel de data beter toegankelijk maken en ook openbaar kunnen maken voor iedereen. Daarvoor moet Tweakers misschien wel samenwerken met andere partijen media, zoals FTM of Investico. Dat plan ligt er in ieder geval wel.

Om op de rest te reageren: nee, 'computersystemen' klopt in dit geval niet. Dat schreef ik als alternatief voor 'de computers' omdat je anders telkens dezelfde termen terugleest en dan wordt het wat droog, maar ik ga daar nog wel even aan sleutelen.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Pagina: 1