iPhone kopen in Amerika?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.865 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:54
Hoi,

Binnenkort ga ik naar de VS en wil daar mogelijk een iPhone kopen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en waar moet ik op letten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

-Garantie (Amerika is 1 jaar) Spullen gekocht in Amerika vallen niet onder EU/NL garantie recht.
-Apple Care dit moet je kopen als je world wide dekking wil of garantie verlening.
Mogelijk:
-Invoerkosten
-Netwerk support (base band)
-Adapter stekker
-Updates

Er zijn zoveel topic's over dit onderwerp

Prijzen in America op websites zijn ex BTW vaak en BTW wordt pas verrekend bij de kassa.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:24
Afhankelijk van de staat waar je naartoe gaat heb je geen sales tax, dat zou weer schelen. Anders staten hebben wel sales tax, die je met enige moeite kan terugvragen als toerist. Weer andere bieden die optie niet. Check dit van te voren.

Terug op Schiphol zou je de telefoon moeten aangeven bij invoer. Je betaalt over electronica geen invoerkosten, maar wel BTW. Doe je dit niet vrijwillig en pikken ze je eruit, dan moet je bovenop de BTW wellicht een boete betalen.
Eventueel betaalde sales tax wordt door de Nederlandse douane niet verrekend als zijnde reeds betaalde BTW, er wordt zelfde BTW over geheven.

Verder nog de garantie zoals 42dpi reeds noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:21
Langere reparatietijden omdat het USA model vaak besteld moet worden. Ook iets waar je rekening mee wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datajuggler
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-04 13:23
Gewoon doen, niet teveel zorgen maken. Heb zo iPhone XS en Apple Watch in feb gekocht in Vegas, 200euro netto voordeel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:13

PB-powell

Mr. Laziness

*snip* we gaan niet aanzetten tot fraude

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 09-10-2019 18:40 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Zelf iPhones, iPads en Apple Watch uit de US meegebracht, verschillende keren.
Het maakt niet uit waar je de spullen koopt, in EU of US, er zit geen verschil tussen, op de oplader na.
Als je naar de staat Oregon gaat betaal je geen state sales tax, maar gemeenten kunnen wel sales tax heffen.
Je mag naar NL vanuit de US tot 430 Euro aan daar gekochte goederen belasting vrij importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19
coop schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 05:22:
Anders staten hebben wel sales tax, die je met enige moeite kan terugvragen als toerist.
Ik heb dit eens gedaan in Louisiana: er ging iets van 30% van de teruggave op aan commissie en handling, zelfs bij een officieel kantoortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:42
PB-powell schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:19:
ik had het toestel wel bij de apple store gekocht. Dan weet je zeker dat het toestel ook op de netwerken in Nederland werkt.
Dat is denk ik niet de regel. Bij een provider kan hij nog wel eens sim-locked zijn als je daar op doelt. Maar volgens mij had je wel eens iPhone's met verschillende frequentiebanden in verschillende landen. Net zoals dat mijn mijn Apple Watch 4 met cellular het geval was. Die heb ik in de US gekocht, maar die doet het niet op Nederlandse netwerken omdat de frequentie anders is. (Het model werd ook niet in Nederland verkocht).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:13
Apple levert je geen carry-in garantie. Je kunt alleen naar een store met een telefonisch gemaakte afspraak.
Want ze moeten hetzelfde model als refurb hebben liggen als ze hem willen verwisselen.
*had defecte taptic engine in iPhone 6S uit de US, die had een net iets ander modem.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 09-10-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is al veelvuldig voorbij gekomen. Nog een topic over dit onderwerp (zeker met zo weinig eigen inzet) is wat teveel van het goede, dus deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.