Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Goedenavond ;) ,

Ik zoek een?
Upgrade voor mijn bestaande configuratie, sneller en meer opslag. (minder energie verbruik?)

Wat is je budget?
Budget is er maar het moet wel leuk blijven. Ik hoef niet voorop te lopen :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Opslag en o.a. Plex (transcoderen)

Momenteel heb ik de volgende configuratie:

DS1515 met 3TB x 5 Disks
DS216play met 4TB x 2 Disks
HP Proliant Microserver N40L 2TB x 3 Disks
EasyStore H340 2TB x 4 Disks

Daarnaast heb ik ook nog een Mini PC lopen die de boel transcodeert als het nodig is:

CPU - i3 4150
Geheugen - 4GB
SSD
etc.

En ik heb ook nog 2 Raspberry Pi's 3B lopen voor het e.e.a.

Wat kunnen jullie mij adviseren? 2 Nas'en verkopen en dat geld gebruiken voor een snellere PC (en wat voor 1?) of een nog grotere NAS?

_/-\o_ Ik hoor graag jullie mening en advies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53
Ok, dus de vraag is: Ik heb nu 7 systemen, waar ik 'Opslag en o.a. Plex (transcoderen) en "het e.e.a." mee doe.

En de eisen zijn sneller, meer opslag en misschien minder energie verbruik.

Budget is onbekend.

Ik denk dat we hier weinig zinnigs op kunnen zeggen zonder aanvullende info.
Hebben wij een glazen bol?

Waarom heb je überhaupt 4 verschillende NAS-systemen?

Als je de Nassen alleen voor opslag gebruikt en je Mini-PC voor transcoden, dan kun je ook overgaan op 1 NAS.

Ga je dan al je huidige schijven meenemen, zodat je 14 disks hebt, koop je 5+ aan 8TB-schijven of iets er tussenin?

In principe kun je de de DS26 PLay, de HP Proliant Microserver en de EasyStore de deur uit doen, want alle Nassen hebben bij elkaar 37 GB bruto aan huidige storage, en een 1515 kan 16 TB schijven aan, dus daar kan al 5x16 TB= 80 TB in.

Bijna het goedkoopste per TB: pricewatch: Seagate Barracuda Compute 3,5", 8TB
(er zijn wat 3 TB-schijven goedkoper, maar dan krijg je weer heel veel schijven, bovendien is dat alleen een upgrade voor de 2 TB's)

Er van uitgaande dat je op alles Raid hebt zitten, heb je:
DS1515: 12 TB effectief
DS216Play: 4 TB effectief
HP: 4 TB effectief
Easystore: 6 TB effectief.

Totaal: 26 TB.

Je DS1515 uitrusten met 2x 8TB ipv 3TB levert je 5 TB extra op (uitgaande van SHR), dan kun je al de EasyStorage de deur uit doen. Nog een extra schijf leert je weer 5 TB op en dan kun je ook al de HP de deur uit doen. Nog 1 is de DS216 weg.

TLDR:
Er is alleen al een shitload aan mogelijkheden op basis van 7! verschillende systemen. Dan zitten er nog 14 verschillende opslagschijven in.

Dan is de info en vraagstelling zeer summier.

Wil je een antwoord waar je echt wat mee kan, geef dan ook precies aan wat je doet, wat je wilt en waar je zelf al aan hebt gedacht en een redelijk budget.

Zwart-Wit antwoord: Gooi alle systemen het raam uit behalve je 1515 (vul die met 5x16 TB) en gebruik je Mini PC voor transcoderen en "e.e.a.".

5 systemen opgeruimd en kosten € 925,- minus verkoop oude zut.