Toon posts:

Hpt366 (builtin) controller & win2k = problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb dit forumpje nog maar kort ontdekt maar heb deze vraag al overal gesteld en nog nooit is er een antwoord uit de bus gekomen die echt helpt.

ik bezit volgend moederbord : Abit Be6 eerste editie. Op die mobo's zat een udma controller namelijk de hpt366 van highpoint tech. in het begin draaide ik win9x en daar draaide dat *ding* redelijk goed maar nu gebruik ik win2k en als ik ook maar even men hd's durf op die controller aan te sluiten krijg ik binne de minuut of tijdens setup van win2k volgende error : hpt366.sys (<- komt bij drivers voor die controler) irq not less or equal.
in een mooi blauw schermpje en je kan je pctje rebooten :(

Nu sluit ik men hd's op normale ide aan werkt alles perfect maar trager :(

Ik heb laatste nieuwe bios voor moederbord zodat bios voor die built in controller ook de laatste nieuwe is (bij de built in versies moet je bios van mobo upgraden)

ik heb ALLE bestaande w2k drivers voor die hpt366 controller getest (een 5tal) maar elk van die drivers gaf na een tijd dezelfde error al duurde het met de ene versie van drivers langer als met de andere.

Voor de moment ben ik dus GENOODZAAKT win2k te runne met men hd's aangesloten op normale ide waardoor ik nog een HD niet kan gebruiken daar ik geen aparaten meer kan aansluite op ide en als ik ze aansluit op de hpt366 controller ze crashen :(

Iemand ook maar een idee hoe ik die udma (hpt366 controler) kan gebruiken in win2k zonder ook maar 1x nen error ooit te krijgen in win2k van die controller ?

volgens mij ligt het probleem bij slechte drivers maar ik heb al zoveel keer mails gestuurd naar die gasten van hpt (www.highpoint-tech.com) maar telkens kreeg ik GEEN antwoord op die mails dus ik denk dat ze het zelf ook wete :(

anyway als je kan helpe let me know !

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Ik heb een Abit BP6, zelfde hpt366 controller, en in win2k kreeg ik ook steeds fouten. Laatste beta versie van de drivers deden het bij mij echter wel goed, in combinatie met de laatste beta bios. Biosversie voor de hpt366 weet ik niet vanbuiten, drivers zijn de 1.28b dacht ik.
Ik gebruik trouwens een Quantum fireball KA plus harddisk. Er schijnen problemen te zijn met sommige maxtor en ibm schijven, maar ik weet nie meer juist welke.
Misschien kan je meer info vinden op de messageboards van www.bp6.com. Of er nog veel vragen beantwoord worden, weet ik niet. De site is bijna dood.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

BrZ

Hmm... ik heb zelf ook zo'n HPT366 liggen (een losse dan) en het werkt inderdaad niet lekker onder win2k.. omdat de drivers dus gewoon k*t zijn...

Een ander probleem met die dingen is dat ze niet goed tegen gesharede IRQ's kunnen...

Als ik het goed heb shared de onbaord controller zijn IRQ met het 5e PCI slot... heb je daar iets inzitten? probeer het dan es zonder die kaart...

Verwijderd

Heb je hier wat aan ?

[topic=140186]

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op dinsdag 31 juli 2001 02:56 schreef BrZ het volgende:
Een ander probleem met die dingen is dat ze niet goed tegen gesharede IRQ's kunnen...
Als ik het goed heb shared de onbaord controller zijn IRQ met het 5e PCI slot... heb je daar iets inzitten? probeer het dan es zonder die kaart...
Op mijn BP6 is dat het 3e PCI slot, maar dat staat duidelijk gedocumenteerd in de handleiding. En ik gebruik idd zo weinig mogelijk IRQ-sharing.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11
is dat een BE6-2? zo jah ftp naar ftp.abit.com.tw en daar kan je beta drivers en biossen krijgen.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Zet de DMA mode van je schijven eens op 3 in den BIOS van de HPT366. Iets trager, veel stabieler :)

Verwijderd

Topicstarter
is eerste versie van dat moederbord
dat van die gesharde irq ga ik eens checken kan zijn dat het dat is (stond wel niets van in handleiding van die be6 1ste editie) als dat ni lukt die snelheid is trager zette, denk dat ik dat wel al eens geprobreerd had laat wel iets wete :)

Verwijderd

Topicstarter
ok had dus een pci kaartje op slot 5 steken em da verplaatst naar de 4 maar no result mooi blauw scherm kwam er weer met msg IRQl-not-lessorequal error 0fff whatevah

dma lager zette hielp ook niet, ik heb al de laatste nieuwe drivers & bios installed staan (zowel mobo als voor hpt366 controller) iemand nog een ander idee ?

Verwijderd

Topicstarter
hmm zien just dat die controller zelfde irq heeft als men netwerkkaart maybe is het dan toch niet de pci slot die geshared wordt seffes is veranderen

update:
ok kem da nu veranderd zodat alleen maar die 2 channels van diene udma controller zelfste irq emme ATM lijkt alles te werken maar ik zal een paar weekskes zo moeten runne voor zekerheid (die errors kwamen random) of as iemand een weet hoe je echt kunt stressen om te zien of ie wel werkt lemme know (heb al zo'n 5 gb overgezet gehad om hd connected aan die controller zonder problems
Pagina: 1